Tim Hofman vindt ‘homofobe’ Op1-imam behoorlijk hypocriet

Tim Hofman vindt de imam die vorige week te gast was in Op1 nogal hypocriet. Hij riep de mensen in het land op om te stoppen met kwetsen en beledigen, maar blijkt zelf vrij homofobe uitspraken te hebben gedaan.

Tim Hofman Foto: Op1

Imam Azzedine Karrat ging in de Op1-uitzending in debat met ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers over de Rotterdamse leraar die moet onderduiken vanwege een spotprent met daarop een jihadist. Verdedig de vrijheid van meningsuiting met hand en tand, vindt Gert-Jan. Stop met al het beledigen en kwetsen, vindt Azzedine.

Tim ‘annoyed’ door Azzedine

Tim Hofman zag het gebeuren en was er behoorlijk ‘annoyed’ over. “Imam Azzedine Karrat las in Op1 de kijker de les over kwetsen en beledigen en waarom we dat niet zouden moeten doen. Diezelfde man zei ooit dit over homoseksualiteit: ‘Homoseksualiteit als daad, daar leg ik de nadruk op, is een verboden zaak.'”

Vervolgens wijst Tim ook nog op een Nieuwsuur-fragment uit 2016. Daarin zegt Azzedine homo’s van gedachten te kunnen doen veranderen: “Bij de een zit het echt tussen zijn oren. Na een half uur zegt hij: ‘Ik ben helemaal geen homo’, en dan loopt hij vrolijk de deur uit. Bij de ander zit het wat dieper, dan gaat het om gevoelens en soms zelfs om relaties.”

BNNVARA-ster Tim: “Verder ziet hij, naar zijn interpretatie van de de Koran, homoseksualiteit als zonde die je niet moet uiten. Hij plakt het woord zwakte er ook aan vast.”

Azzedine ‘annoyed’ door Tim

Allemaal niet zo leuk om te horen als je homoseksueel bent natuurlijk. “Zie je in dat dit openlijk in mainstream media zeggen als kwetsend en beledigend (zelfs onderdrukkend) ervaren kan worden? Hoe rijm je dit met je Op1-pleidooi?”, vraagt Tim, tezamen met een aantal andere vragen, aan Azzedine.

Azzedine reageert op Twitter: “Puh, een waslijst aan vragen… ik ga kijken of ik op kort termijn hiernaar kan kijken. Ondanks dat ik jouw manier van spreken niet zo prettig vind, lijkt het me wel netjes om te reageren. Komt goed…”

Tim: “Scherp, dat is zo. Maar mijn vragen oprecht. We spreken!”

Lees ook: Angela de Jong zet Arie Boomsma op één lijn met censuurmoslims (gisteren)

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Wil van Bil
november 11, 2020 02:09

Al die kutgeloven hebben al een hoop ellende veroorzaakt door de eeuwen heen.

Gast
Kromhout
november 10, 2020 13:08

Waarom leggen gelovigen wel anderen allerlei normen en gedragsregels op, maar doen ongelovigen dat andersom niet? Zo lang die ongelijkheid niet is rechtgetrokken is het misschien beter dat die gelovigen gewoon hun bek houden.

Gast
Donald Dumped
november 10, 2020 12:22

Graag een verbod op religieuze partijen. Arie Slob blijkt ook erg homofoob. Religie = virus

Gast
Sender
november 10, 2020 10:06

Het maakt mij niet uit wie, wat gelooft. Of je nu Protestant, Kaltholiek of wat dan ook bent dan kan en mag dat. Je gaat iedere zondag, iedere dag wat mij betreft naar het gebouw waar je een dienst bij woont en klaar.
Nee het moet schijnbaar anders. Elkaar de les lezen en regels opgeleggen die samenleven steeds moeilijk maken.
In een land waar je ouders, grootouders ooit zijn opgevangen en deel mochten uitmaken van de bevolking leg jij nu geloof, wetten en dergelijke op aan mensen met een ander geloof en al vaak een andere ontwikkeling door maakten. ( de katholieke kerk was ook een kerk van stromingen en maakte een hele evolutie door) waardoor in 2020 heel anders tegen het geloof wordt aangekekeken door de gelovigen.
De kerk zet in op religieuze tolerantie. Ook dat gaat nog vaak mis maar moet de dialoog uitkomst bieden.
Weliswaar wil Azzedine (bij de gratie God) wel met Hofman in gesprek maar hij is al lang overtuigd van zijn eigen gelijk en staat ook niet open een andere, niet Islamitische mening.
En dat is juist DE voedingsbodem voor potentiele problemen van een veel grotere omvang. Beangstigend net als het filmpje van Azzedine op Twitter van de docent van wie de kinderen iets moesten schrijven. ‘ Helaas’ kon ik het filmpje niet ten einde bekijken, maar de sfeer was ‘creapy’.
Overigens las ik daar ook dat men zich inzet voor een eigen omroepvereniging. Na Akwasi dus wederom een afsplintering. En reken maar dat 50.000 leden gemakkelijk te halen is in dit geval. En zo wordt een land en zijn bevolking steeds meer tegnover elkaar opgezet en zal het de aanloop zijn naar groter leed.

Overigens zal ook Arie Slob echt aan het werk moeten. Afwijzen van homoseksualiteit is een gebrek aan medemenselijkheid en drijft een wig tussen mensen.
Daarnast moet Slob dringend aan het werk met het huidige omroepstelsel. Dat schreeuwt en vraagt om herziening.
Probeer jij als Nederlander eens om een omroep of iets dergelijks te beginnen in een Islamitisch land.
Nou dan!

Gast
fikkie
november 10, 2020 09:09

Gaat dit land niet een keer beginnen met het uitvoeren van de woorden die met name de politiek bezigt door deze woorden om te zetten in daden. Een Imam uitzetten, kan niet omdat deze ook een Nederlands paspoort heeft. Dat is een lange weg, zeggen ze altijd. Als ze die lange weg jaren geleden al hadden ingezet hadden de haat imams al lang het land uit gezet MOETEN worden. De politiek, met name D66, GroenLink(s), PvdA en SP, houden dergelijke maatregelen altijd tegen. Ze zijn gewoon bang voor de repressailes die zouden kunnen volgen. Dan al die figuren die op mijn en uw kosten in opvangcentra worden opgevangen. Figuren uit veilige landen zoals Turkije en Marokko. Wat doen ze hier? Nog meer onze reeds complexe samenleving verder ontwrichten? JA, dus. Ik zou ze gewoon op het vliegtuig zetten met Turkish Airlines en/of Air Maroc en richting thuisland sturen. Dat ze niet mogen landen op de plaats van bestemming is niet ons probleem maar van Erdogan en de koning van Marokko. Maar neen, die wil ze niet terug want veruit de meesten zijn in hun eigen land al uitgescheten door vooral hun gedrag. En hun gedrag botvieren ze hier dunnetjes over in bijvoorbeeld Ter Apel. Mensen in de dorpen worden bedreigd, berovingen, winkeldiefstallen etc etc. Wanneer stopt deze regering een keer met iedere keer de luiers verversen van deze criminelen.

Dan tot slot, wie zijn zij om ons te vertellen dat cartoons niet kan vanwege hun profeet. Diezelfde profeet is een mythe, net zoals Jezus Christus een mythe is. Kan je nagaan hoe dom volgelingen zijn van welke religie dan ook, om te geloven in een mythe. Iedere afbeelding van welke figuur uit religieuze hoek moet gewoon kunnen, hoe kwetsend of beledigend ook. Dat is de kern van onze Vrijheid van Meningsuiting. En als deze wet je niet bevalt weet je wat je te doen staat. Wegwezen en lekker terug naar je dictatuur waar je vandaan komt.

Gast
critikast
november 10, 2020 08:52

Tim Hofman , dat is toch die vent die een klap op zijn bek kreeg toen hij met draaiende camera ergens onaangekondigd naar binnen struinde ? Deze jongen overschat zichzelf nogal en pretendeert een ervaren journalist te zijn. Wat een nonsens. Het begrip “huisvredebreuk” herkende hij destijds niet eens en nu braakt hij over allerlei onzin zijn nietszeggende kletspraatjes ! Mislukkeling !

Gast
Dreetje
november 10, 2020 03:06

Zo’n Tim Hofman maakt zich dan druk om sielige kindertjes van illegalen hier in Nederland te houden terwijl ze volgens de wet gewoon uitgezet moeten worden. Maar ja, Tim, kleine moslimkinderen worden ook groot en dan verandert het grootste deel in Ezzedine Karratjes. Denk daar maar ’s over na.

Gast
Dreetje
november 10, 2020 03:12
Antwoord op  Dreetje

Ow ja, nog vergeten: Bedenk nog even dat onze Ezzedine een “gematigde moslim” is, een kleine stroming in de islam. Dan weet je wel hoe het grootste gros van de moslims denkt. Sterkte, Nederland!

REMIGRATIE NU!

Gast
gtstfites
november 9, 2020 19:07

Zo zijn Akwasi, Sylvana en Jerry ook homofoob.

Gast
Ome Cor
november 9, 2020 17:59

De mond laten snoeren door zo’n achterlijk Islamietje, dacht het niet.
Rot toch op met je Alibaba en de 77 maagden; ff bukken, want dat kunnen jullie goed, en hupsakee, schuif ik zo die hele profeet in je reet.

Gast
Youri
november 9, 2020 17:00

Ik ben zelf homo en van dit soort types walg ik!!! Die imams moeten echt het land uit want wat ze prediken is enkel haat. Je kunt niet het een zeggen en vervolgens zelf het andere doen. Wij als Nederlanders mogen zeker spotprenten plaatsen dat hoort erbij. Dan mag de imam iets zeggen over wat hij vind van homo’s. Niet als spotprenten niet mogen maar zelf mag hij wel ALLES zeggen. Dat rijmt niet.

Heb altijd links gestemd, maar dit soort types moeten gestopt worden. Geert, je krijgt mijn stem.

Gast
Carl
november 9, 2020 16:31

Ik heb een schurfthekel aan alle religies. Ze zijn de bron van de meeste intolerantie. Altijd oordelen over niet-gelovigen of mensen die een goed mens zijn maar een ander pad bewandelen. Rot toch op.

Gast
Donald Dumped
november 9, 2020 16:47
Antwoord op  Carl

De bron van intolerantie én de meeste brandhaarden op de wereld. Dat is religie inderdaad…

Gast
Garry glamour
november 9, 2020 14:21

Zo,n imam en types als van der Staaij zijn er mede de oorzaak van dat steeds meer mensen zich afkeren van alles wat met geloof te maken heeft.
Als ex katholiek ben ik opgevoed met de goede dingen van het geloof en respect hebben voor anders denkende .
Helaas misbruiken veel geloofsinstituten de vrijheid van het geloof als reden om Homo,s vrouwen , transgenders en andere , te schofferen met hun achterhaalde denkwijzes .
Mocht er een bovennatuurlijke macht bestaan , dan neem ik aan dat ie liefde predikt ipv haat .
Prima dat Tim aandacht vraagt voor deze hypocriette imam.

Gast
Peter
november 9, 2020 13:54

Televisie, paradijs van de half talenten, geldt zeker voor Tim Hofman en voor Arie Boomsma en voor ………..

Gast
Meesteres Hannie
november 9, 2020 13:45

Wie is de imam, wie is Tim? Ze lijken op elkaar, deze baarden met hun agressieve verwilderde ogen.

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Meesteres Hannie
Gast
Tine Gek
november 9, 2020 13:39

Is Patty Harpenau nu ten onder gegaan aan Corona? Of liegt ze weer de heleboel bij elkaar?

Gast
het trollenleger
november 9, 2020 15:23
Antwoord op  Tine Gek

Dat mens is echt gek in de kop. Smerige doch goedkope manipulatie van de bovenste plank om de aandacht te krijgen van haar zoon, wiens leven zij al naar de klote heeft geholpen.

Gast
Ronald
november 9, 2020 13:31

Dat is exact de pijnpunt. Tegelijk dat sommige moslims klagen en huilen over dat ze gediscrimineerd worden slaan en spuugten een deel zelf wel homo’s in elkaar (waardoor sommige homosexuelen rechtser gaan stemmen). Om nog niet eens te spreken over het beeld wat sommigen nog na houden over vrouwenrechten en gelijkheid.

Gast
Duco van Deugen
november 9, 2020 13:16

Onze beschaving verplicht ons om in discussie te gaan met die islamieten. Ons gezonde boerenverstand weet echter al van te voren dat het zinloos is. Deze mensen stellen hun achterlijke geloof boven de wetten en normen & waarden van het vrije westen. Dat zij bij ons geboren en getogen zijn zegt niks. Hun DNA zit nog vol met allerlei middeleeuwse opvattingen. Dat duurt nog wel een paar generaties voordat dit verdwenen is….

Gast
Gerard Reve
november 9, 2020 13:09

De discussie is nogal hypocriet. De één wordt vanwege het woord ‘Tranny’ ontslagen, de ander moet accepteren dat zijn profeet wordt beledigd, een ander weer wordt vervolgd voor ‘Aap’ tegen een neger en weer een ander mag iemand dreigen met geweld vanwege Zwarte Piet. Er is nu een onbegrijpelijke willekeur. De moslim heeft in deze gelijk. Niet de vrijheid van meningsuiting is leidend, maar wie wel en wie niet beledigd mag worden.

Gast
Oke
november 9, 2020 13:00

Een homofobe imam? Ik ben in shock! Nog nooit eerder gehoord…..

Gast
Mopsie
november 9, 2020 12:50

Als ik voorstel dat deze imam lekker zijn koffers moet pakken en verhuizen naar Marokko of Saudi-Arabië, is dat dan vrijheid van meningsuiting?

Gast
Klaasje
november 9, 2020 12:26

Ben geen fan van Tim, maar hij heeft hier wel een punt. Dit is echt meten met twee maten. “Ik mag niet beledigd worden maar andere mensen wel!”

Gast
JasperV
november 9, 2020 11:46

Karrat riep op om te stoppen met beledigen maar niet om te stoppen met het doden van iemand die zijn recht op vrijheid van meningsuiting gebruikt. Dat is nogal hypocriet!

Gast
Philip de Goede
november 9, 2020 11:46

Dat kijken van die 2, dat is ongezond igd, wel fundamenteel.

Gast
Josefien
november 9, 2020 11:42

Vraag dan ook de mening van Kees van de Staaij eens. Die zal het grondig met de imam eens zijn.

Gast
JanH
november 9, 2020 11:30

De heren lijken sprekend op elkaar.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen