Op1 laat omstreden cartoon zien, redactie huivert voor gevolgen

Op1 heeft gisterenavond de cartoon van een jihadist in beeld gebracht, waarover momenteel veel commotie is in Rotterdam. De redactie huivert voor de gevolgen. Dat verklapte presentator Jort Kelder in de talkshow op NPO 1.

Op1 Foto: NPO

Een leraar Nederlands van het Emmauscollege in Rotterdam is ondergedoken, omdat een van de leerlingen een foto online heeft gezet van een cartoon die al vijf jaar in het lokaal hangt. Op deze spotprent steekt een onthoofde man met een Charlie Hebdo-shirt zijn tong uit naar een jihadist. Er volgden veel bedreigingen na de publicatie op Instagram.

Aan de tafel van Op1 gingen ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers en imam Azzedine Karrat in debat over de vraag of je profeten moet kunnen beledigen. Gert-Jan vindt van wel, Azzedine vindt van niet. De imam vindt ‘dat wij aan een samenleving moeten werken waarin beledigen en bedreigen en geweldgebruiken niet normaal mag worden’.

Huivering op Op1-redactie

Vervolgens begon Jort Kelder zich erin te mengen. “Even één punt, Azzedin: zelfs bij een programma als dit is er redactiebreed een huivering om überhaupt een spotprent te laten zien. Dan kun je zeggen: ‘Van de wet mag dat.’ Maar kennelijk: columnisten doen het, schrijvers doen het, iedereen houdt er rekening mee.”

Schandalig, vindt Jort dat. “Het is nu al zo ver dat wij dus onze Nederlandse waarden, die in eeuwen zijn bevochten, inleveren, omdat er een nieuwe groep gelovigen, die hier 30, 40 of 50 jaar geleden niet woonden, binnen is gekomen en die zegt: ‘Het zijn niet onze normen, dat gaan we even veranderen!’”

Islamieten

Azzedine: “Wie zijn die groep dan?”

Jort: “Islamieten.”

Azzedine: “De islamieten? Dus die horen niet bij de Nederlandse normen en waarden?”

Jort: “Nou, nee. Wij hebben een wet vanuit de Nederlandse traditie.”

Azzedine: “Ik ben hier opgegroeid, mijn kinderen zijn hier geboren en die maken ook onderdeel uit van de samenleving.”

‘Neem het iets lichter’

Jort: “Zeker, maar dat is de wet zoals die in Nederland altijd gold en nu zeg je: ‘Die wet moet eigenlijk teruggedrukt worden.’ Het feit dat wij daar ook als redactie bij dit programma een hapering mee hebben, geeft toch te denken. Je kunt dan ook zeggen: ‘Jongens, zullen we het allemaal iets lichter nemen, naar cabaretiers kijken en er een klein beetje om lachen soms?’ Het is allemaal niet zo zwaar, hè?”

Azzedine: “Het gaat er niet om of het te zwaar is of niet, het gaat erom wat wenselijk is. Natuurlijk is het geen ongezonde situatie dat mensen in de redactie er zo over denken. Ik zou me afvragen of het wenselijk is en wat we daarmee kunnen bereiken.”

Jort: “Dat doen we ook, dat wordt gedaan.”

Vertekend beeld over islam

Azzedine: “Wat je merkt over het algemeen is dat er een vertekend beeld is ontstaan, wat ik ook in uw woorden hoor, over islam en moslims en dat ze niet een onderdeel zijn van de samenleving en recent Nederland zijn binnengekomen. Dat is niet waar. Nederland is al tientallen jaren…”

Jort: “…islamitisch wou je zeggen?”

Azzine: “Nou, niet islamitisch, dat zijn uw woorden, maar als we kijken naar het huidige Indonesië… Er is wel degelijk een link met de islamitische wereld.”

U kunt het debat terugzien op de website van de NPO.

94 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Hendrik
november 10, 2020 08:08

Met pasen kan je alleen maar zoek eieren kopen, met de kerst hang je feest lichtjes in de boom, een paasbrood of kerststol kan je niet meer kopen want dat zijn nu feest broden, zwarte piet mag ook niet meer want de vrijheid van meningsuiting het recht op een geloof en de rechten van miljoenen kinderen telt niet. Maar met een kritisch oog naar een ander geloof kijken dat kan niet, dan gaat je kop er af.
Iedereen is bij mij welkom MAAR!!!! dit is Nederland met Nederlandse normen en waarden. Pas je dus aan, als je dat niet leuk vindt ga dan naar een land waar ze deze normen en waarden niet hebben

Gast
Kereltje Kwel Kelder
november 8, 2020 20:41

Ik huiver nu al voor de Kwellende Kelder kritiek tav het covid beleid (bagger ja). Meeste maatregelen zijn gewoon voor de buhne, en het ventilatieverhaal is een afterthought. Maar de spetterschermen zijn overal. (spetters vallen naar beneden, aerosolen niet). Neem selenium methionine ,resveratrol, zink methionine, helpt beter.

Gast
Duco van Deugen
november 7, 2020 12:30

Je kunt niet zinvol discussiëren met mensen die al zo snel na die aanslagen geen moreel kompas blijken te hebben. Zij stellen nu eenmaal hun achterlijke geloof boven de wetten en normen & waarden van het vrije westen. Ondanks Corona en andere narigheid zal dit onderwerp nog de nodige jaren blijven dooretteren.

Gast
JasperV
november 7, 2020 11:19

Die Karrat draaide er telkens omheen, daar valt niet mee te praten, hij kraaide alleen maar onzin en dat noem zich imam. Voor de een is de profeet een heilige en voor de ander een idioot die nooit heeft bestaan. Dat moet kunnen en dat moet ook zo blijven. Je hoeft niemand te beledigen maar het mag wel, dat staat in onze grondwet.

Gast
gallus
november 7, 2020 02:06

Het gaat om macht.Flinke groep moslims wil iets verbieden wat o a Nederlanders doen terwijl omgekeerd aan henzelf geen beperkingen worden opgelegd. Op die wijze wordt godsdienst een machtsmiddel.
Met hetzelfde recht kunnen Nederlanders zich daarover “gekwetst” voelen!
Zeggen dat je je gekwetst voelt dreigt een middel tot macht te worden.
Het westen heeft geleerd zich niet gekwetst te voelen ook niet over dingen waarin wordt geloofd en in volwasseheid dat geloof te behouden eenvoudig omdat het boven spot behoort te staan in het innerlijk.

Gast
Ton
november 6, 2020 19:32

Ik vind dat ze gewoon aan moeten passen aan ons normen en waarden van Nederland zo ga dan trug waar je van daan komt

Gast
John s
november 6, 2020 19:18

Onwaarschijnlijk dat men anno 2020 nog gelooft in een god/hiernamaals. Vroeger werden dit soort sprookjes verkondigd om het simpele volk onder de duim te houden.
Kap met het continue aandacht geven en rekening houdend met van deze primaten.

Gast
anoniem
november 7, 2020 16:22
Antwoord op  John s

Hoe komt een universum op het onwaarschijnlijke idee om zoiets als de mens te laten evolueren…
Daar moet toch meer achter zitten? :-S

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door anoniem
Gast
dick orwell
november 6, 2020 16:56

Als je veel mensen met een andere norm binnenlaat, verschuift de norm. Dat is een statistisch gegeven.
En in het geval van moslims is dat slecht nieuws voor homos, joden, vrouwen, christenen en iedereen die geen moslim is.
Dat ze op den duur naar onze norm opschuiven als ze eenmaal hier zijn is pure wensdenkerij.
De realiteit laat het tegenovergestelde zien. Het wordt ieder jaar erger.

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
november 6, 2020 16:44

Die haatprediker laat onbedoeld zien dat zijn ideologie precies het probleem is. Ze zijn in Nederland, als het ze hier niet bevalt dan gaan ze maar terug. Je hoeft hier niet te blijven.

Gast
Paul Dino
november 6, 2020 16:37

Mijn kleinzoon zat in de jaren 80 opschool, toen waren r nog niet veel marok jogchies, maar degen die er wel waren zeiden toenal tegen mijn kleinzoon, “wacht maar, wij worden de baas in jou land.””…
WIE SLAAPT IN EEN DEMOCRATIE, WORDT WAKKER IN EEN DICTATUUR……

Gast
Joris driepinter
november 6, 2020 16:19

Olie op het vuur blijven gooien “goed idee” en heel verstandig!

Gast
Keta Minek
november 6, 2020 15:44

Azzedine, je sprookjesprofeet was een vieze gore pedofiel. Ga lekker geiten neuken in het Atlasgebergte ofzo. Dat je hier geboren bent, betekent nog niet dat je je Middeleeuwse fantasieën hier op kan dringen aan anderen. Ja, misschien als jullie ooit de meerderheid vormen, wat vast wel een keer zal gebeuren helaas, maar nu ben je gewoon een minderheid die zich moet schikken naar onze grondwet en die moet respecteren.

Gast
anoniem
november 6, 2020 15:57
Antwoord op  Keta Minek

We hebben ook een wet die groepsbelediging afkeurt.. :-)

Gast
Verbiedt
november 6, 2020 17:18
Antwoord op  anoniem

afkeurt

Gast
anoniem
november 6, 2020 17:33
Antwoord op  Verbiedt

Tja, het is nog steeds een discussie of groepsbelediging tot onze tradities behoort..

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:24

En uiteraard wie staat op de barricaden voor deze malloten die een middelvinger opsteekt naar onze Grondwet? Het partijtje DENK. Al die figuren die claimen Nederlander te zijn. Nee dat ben je niet. Je bent een half Nederlander want je hebt ook nog een paspoort van Erdogan of een paspoort van de biseksuele Marokkaanse koning. Van mij mag hij biseksueel zijn dat doet me helemaal niets. Leven en laten leven. Maar ik hou niet zo van dat stiekeme gedoe die zijn onderdanen hier uitspoken.

Gast
anoniem
november 6, 2020 14:03

Met cartoons en spotprenten hoeft niets mis te zijn. Ik moet daarbij denken aan het ooit veelbesproken “Lachen in de kerk”, van enkele tientallen jaren geleden. Zodra spotprenten gaan lijken op nazipropaganda, gaat er denk ik wel iets fout met onze waardevolle vrijheid van meningsuiting..

Gast
Storm ’t Hart
november 6, 2020 13:32

Sterke aflevering van OP1!

Gast
Vergelijker
november 6, 2020 13:15

Dit generaliserend denken: bij een cartoon altijd denken dat het Mohammed is, lijkt verdacht veel op een ander negatief denken: bij een donker geschminkt gezicht altijd denken dat het een Afrikaanse slaaf is.
Dit negatief generaliseren is het fundament van racisme.

Gast
Carl
november 6, 2020 13:15

Ik begin me zo langzamerhand ernstige zorgen te maken over de toekomst. Als we hier nu geen paal en perk aan stellen, hoe ziet ons land er dan over een kwart eeuw uit??? De grote steden zijn al verziekt door deze intolerante, zeer behoudende en haatzaaiende bevolkingsgroep. Ze zullen uit zichzelf niet inbinden. Waar blijven de grootschalige protesten van de liberale Nederlanders? Wanneer gaan we eens met zijn allen de straat op en zeggen we: “Het is genoeg geweest.”

Gast
DENK-stemmer
november 6, 2020 13:33
Antwoord op  Carl

Nou, wat let je? Ga de straat op dan. Maar neeeee, dat doe je niet. Je wel zorgen maken, maar actie ho maar. Stel je voor.

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:08
Antwoord op  DENK-stemmer

Alle DENK stemmers zijn gestoorde idioten en daar moeten we vooral niet op reageren. Zegt het voort, zegt het voort.

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 14:22
Antwoord op  DENK-stemmer

De straat op? Levensgevaarlijk met al die moslimterroristen die vrij rondlopen ;-)

Gast
Dacht het niet!
november 6, 2020 17:29
Antwoord op  DENK-stemmer

Jij hebt gelijk. Jullie zijn er wel brutaal, wreed en onbeschoft genoeg voor om meer te doen dan alleen de straat opgaan.

Gast
Klaasje
november 6, 2020 15:53
Antwoord op  Carl

Je mag geen kritiek hebben op minderheden. Zij hebben het al zo zwaar!

Gast
Erno-BE
november 6, 2020 12:48

Ik voel me beledigd door iets wat iemand op facebook heeft gezet. Hoe moet ik hiermee omgaan? Wat is de gebruikelijke manier om hier mee om te gaan? Want ik heb er erg veel moeite mee

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 12:44

Al die parasieten die hier aanstoot aan nemen wil ik adviseren: ROT OP!

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:09
Antwoord op  Dries Roel Vink

Inderdaad. Lekker wegwezen en duik maar lekker onder in de giga zandbak.

Gast
Dreetje
november 6, 2020 12:32

Het wordt tijd om eens serieus over remigratie te gaan praten. Deze “mensen” voelen zich duidelijk niet thuis in Nederland. Ze zijn, in tegenstelling tot wat ze beweren, ook geen onderdeel van de nederlandse samenleving. Als ik rondkijk op mijn werk, dan zie ik toch dat turken etc. altijd bij elkaar klitten. Dat is in de rest van de samenleving niet anders. Het is echt het beste voor ons allemaal dat we massaal in gaan zetten op terugkeer naar land van oorsprong voordat de bom ECHT barst.

Gast
Sjaak Trekhaak
november 6, 2020 13:12
Antwoord op  Dreetje

Precies Dreetje; eindelijk iets verstandigs uit een Hazes

Gast
Ome Cor
november 6, 2020 12:28

Het is een achterlijk gedoe, die hele islam, en maar denken dat ze als martelaar 77 maagden tegemoet kunnen zien, woehahahaaaaa. Krijgen martelaressen eigenlijk ook 77 mannelijke maagden? Wat kan mij die hele profeet schelen. Get a life zeg, stelletje jurk- en baard-dragers en laat een deel van je tenen inkorten.

Gast
Josefien
november 6, 2020 12:21

Onsmakelijke cartoons. Moet je zo’n vrijheid van meningsuiting wel willen?

Gast
Jan
november 6, 2020 12:32
Antwoord op  Josefien

Ik vind Josefien een onsmakelijke naam. Moet ie verboden worden?

Gast
Lilian
november 6, 2020 12:35
Antwoord op  Josefien

Zeker wel vrijheid van meningsuiting is ons grootste goed,ook spotprenten bestaat in islamitische landen weinig hé
Als je hier wil wonen, zal je toch moeten voegen in onze normen en waarden, zal ik als ik zou “verhuizen” naar een ander land, zal ik me daar ook weer moeten aanpassen!!!

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 12:46
Antwoord op  Josefien

Die cartoon maakt duidelijk waar de jihad voor staat. Een dergelijke cartoon niet tonen is toegeven aan de jihadstrijders en dat is pas onsmakelijk!

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:09
Antwoord op  Josefien

JA

Gast
Robert
november 7, 2020 20:10
Antwoord op  Josefien

Weet je wat onsmakelijk is Josefien? Al die gruwelijke moordpartijen die plaatsvinden op basis van spotprents, cartoons, tekeningen. Hoe gekwetst en geschokt denk je dat ik ben? En met mij vele anderen. Ik tril van woede als ik denk aan die arme docent…

Gast
Ria
november 8, 2020 01:06
Antwoord op  Robert

Juist Robert chapeau

Gast
bungel
november 6, 2020 12:18

Ik gooi de bugel er even in , mogen er cartoons in de klas hangen over de joden die al 75 jaar de Palestijnen onderdrukken .

Gast
Jan
november 6, 2020 12:34
Antwoord op  bungel

Die mag tussen de cartoon hangen van Palestijnen die kinderen als menselijke schild gebruiken en die van Palestijnen die raketten op Israel afschieten.

Gast
bungel
november 6, 2020 13:22
Antwoord op  Jan

Jan , stel je eens voor dat de Duitsers hier nog steeds de baas waren wat zouden wij dan doen.

Gast
Maatje te groot
november 6, 2020 13:57
Antwoord op  Jan

Top reactie

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Maatje te groot
Gast
Fat Albert
november 6, 2020 13:03
Antwoord op  bungel

Ja, natuurlijk mag dat. Dat weet je best, je komt alleen stoken.

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:10
Antwoord op  bungel

Ja, zelfs dat mag. Maar die hakken je kop er niet af.

Gast
Ophouden ermee
november 6, 2020 12:11

Blijkt dat de afgebeelde man op de spotprent niet eens Mohammed is, hahaha wat een losers
De tekenaar heeft de moordenaar bij Charlie Hebdo getekend en niet Mohammed

Gast
Altaar
november 6, 2020 12:18
Antwoord op  Ophouden ermee

Je gaat toch niet serieus beweren dat die kneuzen ook nog dachten dat het Mohammed was op die tekening? Dan moeten ze leren nadenken voordat ze schuimbekken, gillen, roeptoeteren en oproepen tot moord. De tekening is online zo te vinden. Hopelijk straffen ze dat klitloze geitje dat de boel heeft opgestookt in moslim stijl – met het afhakken van haar handen.

Gast
Dacht het niet!
november 6, 2020 17:39
Antwoord op  Altaar

Raarrrrr

Gast
Marq
november 6, 2020 12:04

Wat een achterlijke islammietjes zeg. je druk maken om een tekening. sjonge…. achterlijk, en debiel geloof, en vooral de aanhangers daar van. en waarom hoor je ze nu nergens na wat er oa in Frankrijk is gebeurt?? maar wel gelijk roepen:ik ben gediscrimineerd.

Gast
Oprotten dan!
november 6, 2020 12:01

We zijn eigenlijk al veel te ver met het toestaan van wat mensen zoals Azzedine willen in Nederland.

Gast
Bart
november 6, 2020 11:50

Jort heeft hier natuurlijk helemaal gelijk.
We zijn eigenlijk al veel te ver met het toestaan van wat mensen zoals Azzedine willen in Nederland. Om met de woorden van Vincent Karremans (VVD) te spreken, dan moet je lekker in Marokko gaan wonen!

Gast
Wilfred Degens
november 6, 2020 11:46

Het heeft er alle schijn van dat het in onze National hystorisch bevochten mores van een onbedreigde vrije mening over ieder onderwerp een met de dag dunner evenwichtskoord wordt, dankzij onze gastvrijheid aan de mens elgers in nood. Ons sociaal Denk niveau wordt door veel nieuwkomers maximaal uitgebuit om hun waarden waarvoor zij gevlucht zijn ons op te dringen. En onze beleidsmakers trappen graag hierin zolang hun kassa er maar beter van rinkelt. Hoe slim zijn zij daarin en wij dommer dan ooit?!

Gast
Jan
november 6, 2020 11:39

Wat we nu in Europa meemaken en wat zich nu in Nederland ook begint te manifesteren is een prachtig voorbeeld van “zachte heelmeesters maken stinkende wonden.” Jaren en jarenlang wegkijken en goedpraten. Horen dat je niet over één kam mag scheren. Nee, je mag niet over één kam scheren, maar onderhand hebben we uit alle hoeken van de islamitische samenleven al wel gehoord dat het bedreigen niet goed is, maar dat “de profeet” beledigen ook wel heel erg erg is. Want stel je voor dat je wordt geconfronteerd met een open samenleving zoals de Nederlandse waar alles en iedereen belachelijk gemaakt kan worden. Behalve het heilige huisje Mohammed. Want dan zijn de tere zieltjes beledigd.
Het lijkt er dan ook op dat de tijd van buigen of barsten is gekomen. En als ik naar politieke slapzakken als Klaver en Jette dan weet ik het helaas wel, en vrees ik voor de toekomst van mijn kinderen.

Gast
Sjaak Trekhaak
november 6, 2020 11:40
Antwoord op  Jan

Ik denk(!) dat er een oorlog gaat komen in de komende 20 jaar; dat is wat ik denk

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:11
Antwoord op  Sjaak Trekhaak

Zolang je niet op DENK stemt zou dat best eens kunnen.

Gast
Peter
november 6, 2020 11:37

Als je mensen er zo mee kwetst. Is dan echt de vrijheids van meningsuiting zo belangrijk. Om hiermee mensen te kwetsen, die zelfs in staat zijn om mensen hiervoor te onthoofden. Dat lijkt mij toch ook weer niet. Ja vrijheids van meningsuiting is zeer belangrijk, maar je hersenen gebruiken lijkt me in deze wat zinvoller. Gewoon niet doen. Discussie gesloten.

Gast
Sjaak Trekhaak
november 6, 2020 11:39
Antwoord op  Peter

Ach houd je tering bek toch, het gaat gvd om een tekening gek. Stockholmsyndroomeikel

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 13:32
Antwoord op  Sjaak Trekhaak

Teringbek schrijf je als één woord! Of is het soms ook oet lul, in plaats van oetlul?!

Gast
pffffffff
november 6, 2020 13:35
Antwoord op  Dries Roel Vink

Aldus Dries Roel [spatie] Vink.

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:13
Antwoord op  Dries Roel Vink

Hoe je het schrijft doet niet ter zake. Wat ter zake doet is dat Sja kie gelijk heeft.

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 14:26
Antwoord op  fikkie

Doet wel terzake, want met al die taalfouten lijkt het wel dat Sjakie nog niet goed is ingeburgerd en daarom de taal nog niet (goed) machtig is.

Gast
De heer Lingo spreekt u mee
november 6, 2020 17:51
Antwoord op  Dries Roel Vink

Sjakie spelt te weinig en speelt misschien teveel (met zijn Trekhaak?).

Gast
Sja-Ki-Ra
november 6, 2020 17:47
Antwoord op  fikkie

La La La

Gast
Tim
november 6, 2020 11:42
Antwoord op  Peter

Nee, ben je gek ofzo
We leven in Nederland, met de Nederlandsche normen,waarden en wetgeving
Dus gaan we niet aanpassen aan “andere” geloofsovertuigingen dan de onze.

Gast
Lilian
november 6, 2020 12:36
Antwoord op  Tim

Zeker weten

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:14
Antwoord op  Tim

!10% gelijk heb je. En bevalt het niet weten ze hoop ik waar Schiphol is.

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:14
Antwoord op  fikkie

110% moet dat zijn

Gast
Smile
november 6, 2020 11:47
Antwoord op  Peter

Het was een reactie op de slachting bij Charlie Hebdo. Dan moet je bij je veroordeling daarvan dus rekening houden met de gevoelens van de moordenaars? Jij bent echt van het padje, Peter.

Gast
Jan
november 6, 2020 11:48
Antwoord op  Peter

Peter vind ook dat homo’s niet meer hand in hand mogen lopen, want dat kwetst moslims.
Peter vind ook dat Nederlandse vrouwen een hoofddoek moeten gaan dragen, want zonder dat kwetst moslims.
Peter vind ook dat ham op je brood niet meer mag, want dat kwetst moslims.
Peter vind ook dat alle Nederlanders zich moeten bekeren tot islam, want geen islam dat kwetst moslims.

Conclusie? Wees geen Peter.

Gast
Lilian
november 6, 2020 12:37
Antwoord op  Jan

Hahaha goeie 👍👍👍👍

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:16
Antwoord op  Jan

De huidige Coronaregels zeggen, niet meer met 2 personen buiten en binnen, mits je familie bent. Ik zie ze hier zelfs met zijn vijf hoofddoekdames lopen en zeg er niets van, want dan kwets je moslims.

Gast
De heer Lingo spreekt u mee
november 6, 2020 18:07
Antwoord op  fikkie

Vijf hoofdoeken, vijf slavinnen van Allah.Zo is het en zo hoort het volgens hen.
Jij en jouw vriend(in) beiden met mondkapje. Twee slaven. Van wie eigenlijk? NIet van Allah, want die eist geen mondkapje en is ook niet zo achterlijk er zelf een te dragen en maar op en af te zetten met je vieze tengels steeds maar weer aan het kapje.Wat een komedianten.
Ik geloof zelf helemaal niet en ben het ook niet van plan te gaan doen. Maar ik heb meer respect voor moslims die zeggen dat ze slaaf van Allah zijn dan voor Nederlanders die prat gaan op hun vrijheid, maar er als bange slaven bijlopen.Slaven van wie? Slaven van hun angst.

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 13:03
Antwoord op  Peter

Je kop in het zand steken en je oren laten hangen naar moslimterroristen … linkse rukker! Hoe naïef ben je?!

Gast
De heer Lingo spreekt u mee
november 6, 2020 18:08
Antwoord op  Dries Roel Vink

Dries Op Volle Toeren. Hé ouwe rukker, zo ken ik je weer.

Gast
Dacht het niet!
november 6, 2020 17:43
Antwoord op  Peter

Ja baas.

Gast
Sjaak Trekhaak
november 6, 2020 11:36

Wat een vieze vieze kkmalloten zijn veel islamieten ook zeg. Ben er gvd zo klaar mee… Jort heeft zó gelijk

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Sjaak Trekhaak
Gast
Wijskijker
november 6, 2020 11:34

Deze booslim behoort nog wel tot het gematigde deel der isl@mietjes.
En dan nog zo intolerant en passief agre ssief.
Geeft te denken over de rest.

Gast
Sjaak Trekhaak
november 6, 2020 11:41
Antwoord op  Wijskijker

Precies…

Gast
Smile
november 6, 2020 11:45
Antwoord op  Sjaak Trekhaak

Sjaak Trekhaak heeft maar wat graag een besneden staaf in zijn poeperdje.

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 13:04
Antwoord op  Smile

Het is poepertje, sukkeltje!

Gast
Smile
november 6, 2020 13:11
Antwoord op  Dries Roel Vink

Leer Nederlands, simpele Turk. Allebei zijn correct. Als je het lief vraagt wil ik je best uitleggen waarom, hoor. Maar dat zul je toch niet doen. Te dom.

Gast
Dries Roel Vink
november 6, 2020 13:43
Antwoord op  Smile

Poeperdje (met een d) is een bangerik. Poepertje (met een t) is een anus waar die besneden staaf in kan. Wie is hier nou dom? Whahaha

Gast
Smile
november 6, 2020 13:55
Antwoord op  Dries Roel Vink

Zie je wel. Te dom om het woordenboek te checken. Antwoord op je vraag is dus: jij bent hier dom.

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:19
Antwoord op  Smile

Wat lees ik nu? Als je het lief vraagt wil je het wel voordoen?? Nou, daar zijn moslims ook echt niet vies van hoor. Zolang het een gat heeft kunnen zij het wel aan.

Gast
Robin
november 6, 2020 14:38
Antwoord op  fikkie

Goe-ie-grap-Bas-sie!

Gast
De heer Lingo spreekt u mee
november 6, 2020 18:14
Antwoord op  Smile

Op het kogeltje van een trekhaak gaan zitten, is niet zo bevredigend.

Gast
maatje te groot
november 6, 2020 11:34

We zijn gewoon verloren. De onverzoenlijke en vooral alle alle haatdragende moslims hebben het hier overgenomen. Nergens een spoor van zelfreflectie bij hen. Te gek voor woorden dat wij ons laten ringeleoren door die haatbaarden. En de verantwoordelijken vooral Linksen blijven wegkijken. Waatr zijn de masale demonstraties dan om te protesteren tegen deze laffe moordende moslims?

Gast
Sjaak Trekhaak
november 6, 2020 11:42
Antwoord op  maatje te groot

Links, de ratten van de maatschappij. GroenLinks is de focking NSDAP

Gast
De heer Lingo spreekt u mee
november 6, 2020 18:16
Antwoord op  maatje te groot

Het is niet de schuld van de moslims. Koran is Koran. Het is de schuld van de Nederlandse kiezer.

Gast
Geert
november 6, 2020 11:29

Nederland is natuurlijk helemaal kapot. De grote steden zijn al vergeven met islamitische en oost-europese crimelen. Rotterdam is als eerste stad al in de meerderheid islamitisch. Allemaal de schuld van iedereen die heeft gestemd op partijen die de poorten hebben opengezet en/of openhouden!

Gast
fikkie
november 6, 2020 14:20
Antwoord op  Geert

Inderdaad. 2e stad is Amsterdam en daarna Utrecht.

Gast
Donald
november 6, 2020 11:24

Hoofden afhakken, minderjarige meisjes uithuwelijken en besnijden, leraren slaan en bespuwen, grote bek naar autoriteiten, het is allemaal normaal in de wereld van Azzedine. Maar een tekening…

Gast
Gob
november 6, 2020 11:22

Die 18-jarige snol die de foto van de spotprent heeft genomen en die online heeft geplaatst om te stoken, nota bene naar aanleiding van de onthoofding in Frankrijk, dus ze wist heel goed waarmee ze bezig was, is opgepakt. Stop maar flink lang weg dit smerige agitatortje.

Gast
Mark
november 6, 2020 11:40
Antwoord op  Gob

Veroordelen voor haat zaaien. En moslim(a)’s die commentaar hebben over ons onderwijs systeem of belachelijke klachten in gaan dienen van school sturen, en niet andersom dat de leraren moeten vertrekken.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen