‘Thierry Baudet wilde Robert Jensen-achtige campagne voeren’

Thierry Baudet wilde in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen in 2021 een campagne voeren met de retoriek die we van Robert Jensen kennen. Dat is te lezen in de veelbesproken brief van Forum voor Democratie-senator Nicki Pouw-Verweij.

Thierry Baudet © RTL, Jensen

Er vond afgelopen vrijdag een teambuilding-diner plaats met de Forum voor Democratie-politici die op de eerste tien plekken van de kandidatenlijst stonden. Nicki Pouw-Verweij heeft daar gisteren verslag van gedaan in een brief aan het Forum-bestuur. Ze stelt daarin dat Thierry Baudet behoorlijk is geradicaliseerd. Haar beweringen worden bevestigd door FvD-kandidaten Joost Eerdmans en Eva Vlaardingerbroek.

Vrijheid

Het ging tijdens het diner volop over de naderende verkiezingscampagne. Waar Joost Eerdmans campagne wilde voeren rondom vijf speerpunten, wilde Thierry vooral de focus leggen op één hoofdthema: vrijheid. “En hoe dat verband hield met de maatregelen rond corona. Er ontstond een discussie over vrijheid versus veiligheid”, schrijft Nicki in haar brief.

Thierry zou daarbij de vraag hebben gesteld: ‘Hoeveel doden ben je bereid te accepteren om onze vrijheid te behouden?’. “De meningen liepen hierover uiteen, en de discussie liep hoog op. Thierry stelde uiteindelijk dat hij ‘3 miljoen doden zou accepteren als daarmee onze vrijheid gered werd’.”

‘Zoals Robert Jensen’

Toen bleek dat de andere kandidaten dat niet zo zagen zitten, raakte Thierry volgens Nicki geïrriteerd. “Hij gaf aan dat hij het niet over andere onderwerpen kon hebben, omdat hij zich zo opgesloten voelde door de maatregelen. Hij zei: ‘Ik ben een leeuw, en die moet achter een antilope aan kunnen, niet in een kooi zitten.'”

Hij raakte zichtbaar geagiteerd en emotioneel en ging steeds harder praten, aldus Nicki. “Hij gaf aan dat hij volledig op vrijheid in wilde zetten bij de campagne, ‘zoals Robert Jensen’. Hier werden we het inhoudelijk niet over eens. Op een gegeven moment riep Thierry dat corona de wereld in gebracht was door George Soros en anderen.”

‘Cijona’

Thierry gelooft volgens Nicki dat hogere machten erop uit zijn ‘om ons onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten’. “Hij riep dat het Hillary Clinton ‘en de pedofielen’ niet gelukt was, maar dat het via ‘cijona’ nu wel zou lukken.” Robert Jensen noemt ‘corona’ vaak spottend ‘cijona’.

De brief van Nicki doet behoorlijk wat stof opwaaien, omdat zij beweert dat Thierry ook behoorlijk antisemitische uitspraken heeft gedaan. “Bijna iedereen die ik ken is antisemiet”, zou hij bijvoorbeeld hebben gezegd.

Jensen verdedigt Thierry

Robert Jensen en Thierry Baudet hebben een goede verstandhouding met elkaar. De politicus is regelmatig te gast geweest in zijn talkshows en momenteel neemt Robert het ook vol passie op voor Thierry. “Het mediavirus wordt ingezet om hem kapot te maken”, beweert de programmamaker.

“Het gaat de media helemaal niet om het antisemitisme, ze willen je slopen omdat je een gevaar bent voor het establishment. Je moet dan je rug rechthouden.”

De brief van Nicki Pouw-Verweij is te lezen via de website van RTL Nieuws.

66 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
aammehoela
november 28, 2020 14:08

Robert Jensen en Baudet, een gevaar voor de samenleving. En natuurlijk ook Black Friday, al is dat heel wat anders.

Gast
Ome Cor
november 27, 2020 18:49

Die Baudet is gewoon knettergek, voer voor psychologen en psychiaters.
Uit zijn woorden en daden blijkt hij totaal los te staan van de werkelijkheid.
Alleen een enkele half-idioot neemt hem (nog) serieus.
Moet je je voorstellen dat zo’n miezerig mannetje ooit iets te zeggen zou kunnen krijgen in het land. Niet alleen waren we dan verdoemd maar ook de risee van heel de wereld.

Gast
Josefien
november 27, 2020 13:49

“Bijna iedereen die ik ken is antisemiet” is geen antisemitische uitspraak, Nicky. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Vreemd dat Madeleine van Toorenburg van het CDA nog niet voor ‘m in de bres is gesprongen.

Gast
Paul Lamote
november 27, 2020 12:16

Thierry is misschien nuttig als ideoloog maar volledig ongeschikt als partijleider.

Gast
123
november 27, 2020 12:15

Het erge is nog: Baudet (je kunt het nog zo netjes uitspreken, maar het blijft gewoon het Franse woord voor ezel) is al jaren zo bezig. Ik zag ‘m vroeger soms in Buitenhof (2008/2009), en toen kon ik z’n arrogantie al niet verdragen. M’n toenmalige partner wist te vertellen dat hij met hem samen in Leiden heeft gedoceerd (2007), en dat deze man idd niet helemaal 100% was. Hoe is het dan mogelijk om nóg verder af te glijden? 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Gast
😷Paulus
november 27, 2020 09:28

😷Doorgedraaide blanke broeder. Hoort bij het🤬 rioolvolkje.

Gast
Tosje van Rillen
november 27, 2020 09:18

De Uil van Minerva zal als een Phoenix uit haar as herrijzen.

Gast
GEORGE SOROS idolaat
november 27, 2020 00:15

Sla niet door Jensen. Jouw achterban is de gemiddelde FvD -stemmer. Het antisemitisme binnen die gelederen spat hieruit. Alleen het succes en wederopstanding van het zionistisch internationaal opererende netwerk creëert bij jullie populisten onaangenamen onderbuikgevoelens. Net als de gemiddelde Arabier zoals Dyab Abou Jahjah!!

Gast
Aron
november 26, 2020 23:13

Jensen probeert zijn antisemitische achterban de paaien. Jensen is de Germaanse Dyab Abou Jahjah! Beide voor zwartepiet maar wel tegen de zionistische staat.

Gast
Jan zonder onderbouwing
november 26, 2020 23:39
Antwoord op  Aron

Blabla

Gast
GEORGE SOROS idolaat
november 27, 2020 01:24
Antwoord op  Aron

Goed geformuleerd Aron Het GERMAANS antisemitisme is in potentie een groter gevaar voor de joodse gemeenschap dan bijvoorbeeld het christendom of de islam. .

Gast
GEORGE SOROS idolaat
november 27, 2020 01:24
Antwoord op  Aron

Goed geformuleerd Aron Het GERMAANS antisemitisme is in potentie een groter gevaar voor de j00dse gemeenschap dan bijvoorbeeld het christendom of de islam. 

Gast
Leon Israël
november 26, 2020 23:05

Het gaat wel om het antisemitisme dhr. Jensen. Ik haat nationalisten van noord tot Zuid-Europa juist hierom.

Gast
Jan
november 26, 2020 23:41
Antwoord op  Leon Israël

Haat jij maar lekker.

Gast
Maup Caransa
november 27, 2020 09:38
Antwoord op  Leon Israël

 Ik haat Jensen.

Gast
anoniem
november 26, 2020 22:28

Het begint inmiddels wel een plot te worden voor een goede speelfilm.. :-)

Gast
Zerieux Ontevrefen
november 26, 2020 20:36

Ze. Hebben. Het. In. Het. Aangezicht. Van. De . Finish. Godver-mme. Grandioos. VERKLOOT!!

TERWIJL de verkiezingen aanstonds zijn en het er alles van weg had dat de FVD dan eindelijk een meerderheid, en dus regeringsverantwoordelijkheid zou gaan dragen krijgen we dit. Ja echt !!?!!

Jongens, sodemieter allemaal dan ook maar een typhuseind op. We WILLEN JILLIE HELEMAAL NIET MEER.

Met jullie amateuristische gerotzooi in de marges van het fatsoen.

En ga je diep schamen.

En waag het niet om ook nog Staatsgeld te verlangen nu je werkeloos thuis zit, dit hebben jullie fakking HELEMAAL aan jullie zelf te danken. Wachtgeldregeling fukkers.

En bedankt voor niks hoor. Stelletje losers.

Hoe moeilijk is het nou on een beetje kut-politiek partijtje op de rails te houden teneinde die kut-imigranten het hoofd te bieden!?
Stelletje Belgen. Moge hoon uw deel zijn.

Voor mij hebben jullie afgedaan, lamstralen!!

Gast
Sinas
november 27, 2020 05:02
Antwoord op  Zerieux Ontevrefen

Ben je boos omdat de hele motivatie voor jouw bestaan is weggevallen? Wees gerust, je bent niet de enige die dat zo voelt. Een hoop onzekere sneue mannetjes met jou.

Gast
Tobias
november 26, 2020 16:40

Misschien kan Baudet nog quizmaster worden bij een van de commerciële zenders. Lijkt me echt iets voor hem en het verdient ook goed. Maar met de politiek kan hij beter stoppen lijkt mij. Hij begint helaas een soort Henk Krol te worden. Die krijgt ook met iedereen ruzie en weet ook niet van ophouden.

Gast
Gerard
november 26, 2020 20:37
Antwoord op  Tobias

Het is een domme kut.
Die krijgt nog niet eens het balletje in het gaatje..

Gast
Wim Lubbers
november 26, 2020 16:02

Het is buitengewoon dom, en schadelijk voor haar partij, dat Nicki Pouw-Verweij de verkiezingsstrategie vroegtijdig op straat gooit. Het bestuur zou haar daarvoor gewoon kunnen schorsen.
Dit gezegd hebbende, moet worden erkend dat de inhoud van haar brief en met name antisemitische opmerkingen, door meerdere aanwezigen volledig is onderschreven. En nee, het was geen geintje. Ook een van de weinige trouwe volgelingen van Baudet van de kieslijst, Olaf Ephraim, geeft dat toe, al heeft hij het wel als een provocerende opmerking opgevat. Baudet bleef echter bij Beau en bij WNL doodleuk ontkennen.

Gast
Peanut
november 26, 2020 15:43

Robert Jensen begint zo langzamerhand ook een gevaar voor de samenleving te worden.

Gast
wim heitinga [de echte]
november 26, 2020 16:03
Antwoord op  Peanut

Opsluiten gaat misschien wat ver, maar regelmatig even met zijn behandelaar praten en goede medicijnen……

Gast
Jan
november 26, 2020 23:34
Antwoord op  Peanut

Jij bent van het soort dat mensen naar concentratiekampen stuurt. Dat is pas gevaarlijk.

Gast
Doug Hole
november 26, 2020 15:38

teambuilding-diner met 10 personen!

Alle restaurants zijn toch dicht?

Gast
André
november 26, 2020 15:35

Nicki Pouw is ook een heel foute vrouw. Dat blijkt maar weer nu er notulen openbaar zijn gemaakt, waar zij het normaal vindt dat seksuele voorkeur onderdeel mag zijn in een sollicitatieprocedure.

Gast
Jakob
november 27, 2020 03:05
Antwoord op  André

Die hele partij is fout

Gast
iemand
november 26, 2020 15:33

Waarom hoor je nu zo weinig van de jongeren afdeling van de SP en VVD waar ook veel mis mee is, of van GL die moslima die op de kieslijst staat en wel bij de moslimbroeders hoort. Waarom komen die wel weg met alles.

Gast
Albert Verhinderd
november 26, 2020 16:32
Antwoord op  iemand

(Misschien moet je bovenstaand artikel even lezen, dat gaat namelijk niet over de jongerenafdeling van FVD maar over Baudet)

Gast
man pan
november 26, 2020 15:13

Thierry: “Ik ben een leeuw, en die moet achter een antilope aan kunnen”Doet me denken aan Charlie Sheen, stijf van de cocaine: “I’ve got tiger blood, Adonis DNA, and I’m tired of pretending I’m not special”

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 15:09

Hij leeft in in een paranoïde waanwereld.

Gast
Naaman
november 26, 2020 16:58
Antwoord op  Maup Caransa

Net als jij.

Gast
Baris
november 26, 2020 14:56

Ga snel hulp zoeken sjerrie er is vast wel een dwaallicht wat jou kan helpen. Elke dag langer elke dag genanter.

Gast
Stanislav
november 26, 2020 14:53

Ondanks dat ik Thierry een enorme narcistische drama-poes vindt heeft ie wel gewoon gelijk natuurlijk.

Gast
ASD
november 26, 2020 14:48

Prachtig om dit te zien.

Gast
Hessa
november 26, 2020 14:45

Wat Thierry Baudet nog kan redden: zich distantiëren van aluhoedjes als Jensen en een nieuwe partij oprichten.
Met een schone lei beginnen!

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 15:17
Antwoord op  Hessa

Zou zeer verstandig zijn maar als je zo onstabiel slap bent is het vertrouwen weg.

Gast
mike
november 26, 2020 14:37

Dan ben je ‘lost’ hoor. Veel sterkte voor hem gewenst bij het herstel van zijn waanbeelden.

Gast
Stephan de Bruijn
november 26, 2020 14:32

Wat een dom gezwam tjemig.
Corona passeert, gaat voorbij, dikke pech voor nu, vaccinatie-ronde en doorrrr…
Maar die wereldproblematiek over de open grenzen, de milieu problemen van nu, de opgelegde stikstofproblemen, de 100km snelwegen… Beetje gemiste kans hoor.
Dat waren de punten waar een FvD zich mee had kunnen onderscheiden, daarmee hadden ze groter dan groot kunnen groeien

En nu is alles kapot.
Bedankt hoor – stelletje PRUTSERS!!

Gast
Jantje
november 26, 2020 14:45
Antwoord op  Stephan de Bruijn

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Aan Corona is geen eer te behalen en is een van de weinige dingen die deze regering wel goed doet. Ik vind die andere punten ook veel belangrijker en zijn ook veel meer kiezers mee te trekken

Gast
😷Paulus
november 27, 2020 09:33
Antwoord op  Stephan de Bruijn

😷Niet zeuren achterlijk idioot! Meld je aan bij de PVV.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 14:32

Volgens Pouw-Verweij zou Baudet ook partij hebben gekozen voor de JFVD-jongeren die antisemitische en racistische uitspraken hadden gaan in appgroepjes.
Thierry zei toen: ze zijn niet dom, ze hebben juist een heel hoog IQ, daarom zeggen ze deze dingen ook.
AD hier boven is doet behoorlijk wat stof opwaaien.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Maup Caransa
Gast
Stanislav
november 26, 2020 14:39
Antwoord op  Maup Caransa

Volgens mij heb jij ze ook niet helemaal op een rijtje mafketel 😆

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 15:38
Antwoord op  Stanislav

Dan zo ik op jou lijken, denkt je ook niet.

Gast
LOI
november 26, 2020 15:43
Antwoord op  Maup Caransa

Cursus Nederlands misschien?

Gast
Bor de Wolf
november 26, 2020 17:14
Antwoord op  LOI

Hij heeft teveel gedronken.

Gast
Wakker worden!!
november 26, 2020 14:31

Bijna iedereen die ik ken is antisemiet, zegt Thierry en dat klopt. 80% Van de Nederlanders vindt dat Israël een fascistische staat is, die de Palestijnen onderdrukt. Ik zou dus ook een anti-semiet zijn, omdat ik ook omgeven wordt door diezelfde 80%. Ik kan bomen planten in Israël, Albert Heijn boycotten, omdat die Israël boycot. Ik kan Israëlische producten kopen; het maakt allemaal niet uit, want in de ogen van 80%, allemaal uilskuiken net als die laagvlieger van een Nicki, ben ik ook een antisemiet, omdat je er nu eenmaal niet aan ontkomt, om in Nederland tussen de antisemieten te lopen.
Het bestuur van FvD is als de dood om aangezien te worden voor antisemiet. Angstig wierpen ze Thierry weg, alsof het om het moordwapen ging.
Wees niet bang bestuur. Je bevindt je onder “gutmenschen”. Je mag nazi zijn, je mag antisemiet zijn, want iedereen is het.
Ze weten het zelf alleen nog niet.
https://www.bol.com/nl/p/zyn-we-allen-nazi-s/1001004005082769/
Tweedehands, €9.95, 1979
Askenazy met co-auteur Marjolein Moree
boek in goede staat, heb het in 1979 gelezen en geconcludeerd dat ik misschien ook een nazi ben.
Ik zou bijvoorbeeld best eens zomaar kunnen roepen “Gooi die vaccinatieweigeraars in een kamp en verbrand ze!!”

Gast
Albert Verhinderd
november 26, 2020 16:36
Antwoord op  Wakker worden!!

80% Van de Nederlanders vindt dat Israël een fascistische staat is

Waar haal je die wijsheid vandaan? Bronvermelding?

Gast
Sinas
november 27, 2020 05:04
Antwoord op  Albert Verhinderd

Euh volgens mij heeft 90% van Nederland uberhaupt geen mening over Israël, ze weten niet eens waar het ligt.

Gast
Huismaker
november 26, 2020 14:23

De ratten komen uit hun holen. Tjerrie: “De verrader slaapt nooit”. Wij zullen je nog meer dan ooit steunen. En ga lekker uit eten met Wiegel. Hij steunt jou ook.

Gast
Rene
november 26, 2020 14:33
Antwoord op  Huismaker

Aldus de dorpsgek van MC.

Gast
Jantje
november 26, 2020 14:47
Antwoord op  Huismaker

Wiegel is ook al lang geleden bij hem afgehaakt en zij dat hij niet van die rare dingen moest doen

Gast
Corrector
november 26, 2020 21:09
Antwoord op  Jantje

Zei, niet zij.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 14:15

Als zo ziek bent kun je niet in de kamer.

Gast
Bor de Wolf
november 26, 2020 17:10
Antwoord op  Maup Caransa

Teveel Gedronken?

Gast
Erno-BE
november 26, 2020 14:15

Check Julien op youtube. De beste treinvideos!

Gast
Sheople
november 26, 2020 14:12

In Nederland ben je al snel een complotgekkie omdat ze denken dat zulke dingen hier niet gebeuren. Haha domme Nederlanders.

Gast
Corry Jankbal
november 26, 2020 14:12

Zo’n crisis moet je heel snel en doortastend oplossen. Vooral niet wekenlang laten door etteren. Maar FvD kennende zal het dat laatste worden vrees ik…
De kiezer houdt van rust en stabiliteit. Niet eens hun eigen partij kunnen besturen, maar wel het land willen runnen?

Gast
Wakker worden
november 26, 2020 14:10

Corona is pure misleiding/afleiding.

Gast
Rotterdammertje
november 26, 2020 14:46
Antwoord op  Wakker worden

Corona Thierry Baudet is pure misleiding/ afleiding

Fixed that for you.

Gast
Julia
november 26, 2020 15:13
Antwoord op  Wakker worden

Helemaal mee eens. Volgens mij ben jij echt een slim en knap mens.

Gast
Julia
november 26, 2020 18:33
Antwoord op  Julia

GRAPJE HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA

Gast
Wakker worden
november 26, 2020 14:09

Thierry is wakker!

Gast
Doug Hole
november 26, 2020 14:05

Alcohol en drugs maakt veel kapot!

Gast
Frank Zweers
november 26, 2020 14:02

Coke snuiven is niet goed voor je, bewijst Thierry

Gast
ADE
november 26, 2020 14:01

Wat een aandachtshoer. Die man is gelukkig al zijn geloofwaardigheid totaal verloren.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen