PostNL legt uit hoe je Fred van Leer-achtige overval voorkomt

Fred van Leer heeft weer eens een rotweek achter de rug: hij werd woensdag in zijn eigen huis op een genadeloze manier overvallen door twee mannen die zich voordeden als PostNL-bezorgers. Hoe voorkom je zoiets?

Fred van Leer Beeld: Nick van Ormondt

Het was behoorlijk schrikken voor Fred van Leer: hij deed de deur open omdat hij dacht dat PostNL voor zijn deur stond – de overvallers hadden post-outfitjes aan – maar het pakketje dat ze kwamen brengen bleek een vuurwapen te zijn. Behoorlijk angstig dus voor Fred, maar ook voor andere mensen die vaak pakketjes krijgen van pakketbezorgers.

PostNL geeft tips

PostNL begrijpt heel goed dat mensen angstig worden als ze dit soort verhalen lezen en heeft de nodige tips om zoiets te voorkomen. Zo adviseert het bedrijf consumenten om altijd gebruik te maken van de Track & Trace-service. Daarmee kun je precies zien of er een pakketje komt en wanneer het pakketje precies geleverd wordt.

Een woordvoerder van PostNL vertelt in het AD: “Dan wordt het tijdstip van een bezorging van tevoren aangekondigd en weet je zeker dat je met een echte pakketbezorger te maken hebt.”

Hoogste prioriteit

Het gebeurt steeds vaker dat overvallers zich voordoen als bezorgers van PostNL. Dit keer was Fred van Leer het slachtoffer, maar er tuinen nog veel meer mensen in. Er is bij PostNL ook een hele afdeling die zich met deze problematiek bezighoudt. “Op de security-afdeling heeft dit de hoogste prioriteit.”

Hoe komen al die PostNL-outfits eigenlijk terecht in criminele handen? “We willen criminelen niet wijzer maken dan dat ze zijn. Maar je moet weten dat elke medewerker die PostNL verlaat, zijn bedrijfskleding moet inleveren. Ook vragen onze postbezorgers aan de deur nooit om een betaling.”

Overigens beweerde Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds woensdagavond dat de overval op Fred van Leer mogelijk niet op zichzelf staat. Die zou te maken hebben met zijn onlangs uitgelekte sekstape.

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
november 22, 2020 12:59

Track& trace? Die klopt bijna nooit. En bedrijfskleding inleveren? Echt niet, ik heb hier nog verschillende outfits van toen mijn zoons tijdelijk bij Postnl werkten. Zijn nooit terug gevraagd en ze konden meerdere jassen mee nemen. In de post-depots liggen ze voor het oprapen.

Gast
Jürgen
november 22, 2020 08:16

Het advies van de deskundige van Postnl zegt er niet erbij dat de track en tracé meestal niet klopt ,een goede oplossing is een ring doorbel daar kan je zien wie er voor je deur staat.

Gast
ROTTERDAMMER
november 21, 2020 04:56

Fred is een irritante narcistische strontvlieg die liegt alsof het gedrukt staat…

Gast
Actries van Houten
november 21, 2020 00:52

“Post.nl legt uit hoe je van een Fred van Leer-achtig geval af komt.”

Gast
Koen
november 20, 2020 21:03

Fred had aangegeven dat hij veel pakketjes ontving om hem te steunen vanwege zijn sexfilmpie, hij weet dus niet dat hij een pakket krijgt dus er valt niks te tracken en tracen dombo’s dat werkt alleen als je zelf iets besteld en dus een pakketje verwacht.

Gast
Conrector
november 20, 2020 21:50
Antwoord op  Koen

besteld? Wie is hier een dombo, nitwit?

Gast
djeudjeuh
november 20, 2020 22:21
Antwoord op  Koen

Werkt ook als iemand anders je iets stuurt, die kan gewoon het traceer-nummer vooraf doorgeven. Ook kan je een account op postnl aanmaken waarop je doorkrijgt dat iets jouw kant op komt.

Gast
Koen
november 21, 2020 00:16
Antwoord op  djeudjeuh

moet je dat wel doen maar hoe vaak doet men dat als het een verrassing is

Gast
Diaz al Mundo
november 21, 2020 01:14
Antwoord op  Koen

No way.
Wild guess… Kreeg hij van die Flashlights opgestuurd vanuit zijn fanbase?
Of waren het dikke King Kong pluggen ?
Wie stuurt zoiets?
Welke zieke geest stuurt dit soort materiaal naar een ziek kwetsbaar iemand die zo labiel is als een wilgenblad in de herfst?

Dan ben je wel ziek hoor.
Nederland is helemaal verrot.
Fred is normaal.
Mensen die sextoys opsturen naar Fred zijn ziek in hun hoofd.

Arme Fred.
Normale mensen bestaan niet meer.
Succes met je Grindr dates.
Je bent een echt rolmodel voor de kinderen in Nederland. Hou vol. Je bent zo goed.

Viezerik.

Gast
Annet
november 22, 2020 10:11
Antwoord op  Diaz al Mundo

Nou, als jij Nederland moet gaan vertegenwoordigen, gaat t land zeker naar de kloten. Als er niks zinnigs uit kan komen, hou dan liever je smoel dicht.

Gast
Duco van Deugen
november 20, 2020 19:44

Blind vertrouwen op Track & Trace? In zeker de helft van de gevallen klopt het niet. Bij avondbezorging wordt er bijvoorbeeld doodleuk op zaterdagmorgen bezorgd…

Gast
Mien
november 21, 2020 13:57
Antwoord op  Duco van Deugen

Ik laat pakket altijd bezorgen bij een afhaalpunt. Ik ben alleenstaand en Postnl bezorgt ook in de avond en dan doe ik niet open. Ik vertrouw niemand!

Gast
leentje
november 21, 2020 22:37
Antwoord op  Duco van Deugen

Ik ben postbezorger.Er staan ook op mijn app pakjes die ik scannen moet die er niet zijn, en scanpakjes die er niet opstaan, maar krijg ook pakjes die niet voor je wijk zijn

Gast
Tim
november 20, 2020 19:28

Postnl en wat als je niet thuis bent, dan gaan ze naar de buren. Die hebben toch helemaal geen track en trace en wat bedoelen ze met de security? Dat postnl, zelf getrainde mensen hiervoor heeft?. Dit is totaal niet geloofwaardig. Postnl kan niet eens een pakketje terugvinden. Laat staan security spelen. Dat moet je aan de politie overlaten.

Gast
anonymous
november 20, 2020 17:19

Als je buren niet thuis zijn kan er ook bij je aangebeld worden om een pakket aan te nemen.
Zo’n track and trace code heeft dus niet sltijd zin.

Gast
Mark
november 22, 2020 13:03
Antwoord op  anonymous

Maar de kans dat een overvaller dan maar de buren gaat overvallen lijkt me wel klein….

Gast
Harry:-D
november 20, 2020 15:37

En nu maar hopen dat ze bij DHL

ook snel met een goede tip komen…

Gast
saperdeflap
november 20, 2020 18:30
Antwoord op  Harry:-D

DHL? Hahahahahahaha! kijk eens op de klachten sites over DHL. Het lachen zal je vergaan.

Gast
Mark 2
november 20, 2020 15:36

Postbezorgers komen al vanaf 8.00 aan de deur.. en iemand als Fred van leer ontvangt ook spontaan postpakketten van mensen die iets sturen als verrassing.. dus het gaat niet helemaal op voor hem. Maar normaal gesproken kun je redelijk je pakket volgen. PostNL is overigens heel vaak later dan de aangegeven tijd aan de deur, jammergenoeg

Gast
goeie opletter
november 20, 2020 15:34

Fred, jehad kunnen weten dat postnl bezorgers nooit zo vroeg an de deur komen, die begiinen later met hun ronde, onbegrijpelijk dat na datgene wat je hebt meegemaakt niet voorzichtiger geworden bent, vraag of ze het pakketje kunnen neerleggen, wacht tot ze weg zijn en ga dan pas kijken
EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE, MAAR BIJ FRED GAAT DAT NIET OP, KAN HIJ WEL TOT TWEE TELLEN
wat een zielig figuur, eigen schuld , dikke bult, je doet toch niet zomaar de deur open voor iedereen, zeker na datgene wat gebeurd is, maar ja, dit soort figuren zal het nooit leren, blijf maar lekker op je hakjes lopen, dan verdwijnt het verstand vanzelf wel

Gast
Theo van Heemraad
november 20, 2020 17:06
Antwoord op  goeie opletter

Welnee jongen,
Deze geilneef zag twee kerels voor z’n deur staan, twee zelfs, en hij dacht dat hij droomde.

Gast
Kromhout
november 20, 2020 15:12

Dus, volgens Santegoeds, als toevoeging aan de PostNL richtlijnen: nooit je sekstapes laten slingeren.

Gast
Douwe Kwak
november 20, 2020 15:09

Wat een onzin tip.

Als men niet thuis is bellen ze aan bij de buren of overburen. Die kunnen Track & Trace-service niet inzien.

Ik pak dus geen pakjes meer aan als er een bezorger voor de deur staat.

Opmerking over Fred: iedere opmerking is teveel aandacht voor dit stuk onbenul.

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door Douwe Kwak
Gast
M. Kreukhoven
november 20, 2020 15:07

Fred van Leer, is een over het paard getild vervelend mannetje aan het worden. Fred Neem jezelf in bescherming, ga door met je opnames, STOP onmiddellijke met sociaal media. Straks staat je heel privé gebeuren op straat, voorkom een hoop ellende en ga mediteren.

Gast
Vrolijke Frans
november 20, 2020 15:41
Antwoord op  M. Kreukhoven

Hup, de kreuk erin Fred! Ga solliciteren bij Omroep Zwart. Jij bent er geknipt voor. Een Geweeeeeldige omroep volgens Kreukie.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen