Seizoenspremière: houdt The Voice de Masked Singer-kijker vast?

Het is vanavond weer zo ver: de RTL 4-klassieker The Voice of Holland begint aan een nieuw seizoen. Weet het programma de miljoenen kijkers van voorganger The Masked Singer vast te houden?

The Voice of Holland Beeld: RTL

Jarenlang was The Voice of Holland het meest bekeken amusementsprogramma van de zender, maar dat is niet langer zo. De afgelopen acht weken groeide The Masked Singer uit tot dé nieuwe monsterhit van RTL 4: de finale brak met 3,9 miljoen kijkers zelf een zeventien jaar oud record.

Coronabonus

Gemiddeld wisten de acht afleveringen van The Masked Singer 2,7 miljoen kijkers te boeien. Ter vergelijking: het afgelopen seizoen van The Voice of Holland kon rekenen op 1,8 miljoen kijkers. Het zou zomaar kunnen dat The Voice dankzij de coronabonus – veel mensen zitten thuis vanwege de lockdown – weer in de lift omhoog gaat.

Eén ding is zeker: de concurrentie is mild. NPO 1 zet het goed bekeken Droomhuis Gezocht in, maar SBS 6 begint met het uitzenden van de Netflix-hit Undercover. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat de zender daarmee veel kijkers gaat trekken; de serie is voor veel mensen immers al beschikbaar via Netflix.

Debuut Jan Smit

Veel is er niet veranderd in The Voice, al is er wel een nieuwe coach: Jan Smit. “Ik ben gewoon mezelf. Daar gaat het uiteindelijk om. Dat je jezelf neerzet zoals je bent en een toegevoegde waarde bent voor je talenten. Ik hoop dat dat gelukt is. Ik ben daar eigenlijk wel van overtuigd”, vertelt hij aan het ANP.

De andere coaches zijn Ali B, Waylon en Anouk. Zij is dit seizoen te zien door middel van een scherm in haar stoel: vanwege haar astma is ze doodsbang voor corona.

De presentatie is dit seizoen in de vertrouwde handen van Chantal Janzen en Martijn Krabbé. Ook Geraldine Kemper zal dit seizoen weer acte de présence geven; als vliegende reporter tijdens de Blind Auditions en daarnaast is zij backstage te zien tijdens de liveshows.

Acht weken audities

De Blind Auditions van The Voice of Holland zijn vanaf vanavond acht weken lang te zien om 20.00 uur bij RTL 4, gevolgd door drie Battles, twee Knockouts en vier Liveshows.

De winnaar van ‘The voice of Holland’ wint dit seizoen naast een platencontract ook nog eens 50.000 euro en een auto.

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
RTL trollen beu
november 22, 2020 01:10

Wie het laatst lacht… met uitgesteld kijken gewoon over het miljoen.

Gast
Akwasi
november 21, 2020 09:07

Waardeloos programma allemaal zangers van Jan met de korte achternaam .Gauw mee stoppen , verloedering van de muziek

Gast
WILKE
november 21, 2020 04:36

BLIJF WILDERS MAAR BOYCOTTEN DOMME NPO DAN WORD HET NAMELIJK OOK NOOIT WAT MET DIE KIJKCIJFERS VAN JULLIE DIE MASK SINGER WAS EEN SUCCES DOOR DE LOCK DOWNS ANDERS HADDEN JULLIE DAAR OOK EEN PUBLIEKSTREKKER VOOR NODIG GEHAD EN RAADT EENS WIE DAT IS

Gast
Wyatt
november 21, 2020 15:13
Antwoord op  WILKE

Gekke Wilders fan.

Gast
Snorlax
november 21, 2020 04:01

De winnaar wint dit seizoen €50.000 en een auto. Dat zijn goeie prijzen, de ‘winnaars’ zijn binnen 2 weken vergeten en binnen 6 maanden gedumpt door door het platenlabel dus fijn dat ze dan toch nog €50.000 hebben en een auto (die ze trouwens allemaal inruilen) dan hebben ze toch nog wat aan hun deelname overgehouden.

Gast
RTL scoort alleen dankzij De Mol
november 21, 2020 01:20

Vrijdag: De Mol (The Voice of Holland)
Zaterdag: De Mol (Oh, Wat Een Jaar)
Zondag: De Mol (Één Tegen 50)

RTL scoort weer goed dankzij De Mol.

Gast
Corona hysterie
november 20, 2020 23:22

Erg hoor.

Gast
Syrische Hanin (17) betovert ‘coronacoaches’ AD
november 20, 2020 22:31

Het lijkt wel of teksten in het AD al klaar lagen.
Kwestie van inteelt media?

Gast
Donald Dumped
november 21, 2020 00:22

Oke. Dat wordt de winnaar?
Elk jaar een ander type wordt er gecast. Eerst een volledig getattoeerd type dan een lesbische gekleurde vrouw…nu een Syrische vluchtelinge. Zo doorzichtig
Met een zoektocht naar muzikaal talent heeft het weinig te maken…

Gast
Mien uit Meppel
november 20, 2020 21:04

Ik kijk geen Voice.
Ik lees een goed boek

Gast
Erno-BE
november 20, 2020 23:38
Antwoord op  Mien uit Meppel

In Meppel heb je ook weinig andere keus. TV kennen ze daar niet. Kabel moet daar nog worden uitgevonden. Erg hoor.

Gast
Martijn Passé
november 20, 2020 20:51

Ik heb medelijden met Martijn Krabbé.
Op de basisschool kon hij alleen goed knikkeren. Voor de rest kwam hij niet mee.

Gast
Verkeerde videoband?
november 20, 2020 20:46

Ik heb het idee dat de verkeerde videoband loopt. Het lijkt wel seizoen 1 (2010)

Gast
Mick
november 20, 2020 20:10

The Voice of Holland heeft na 10 jaar dus een nieuwe leader gekregen.

Gast
Martijn Passé
november 20, 2020 20:55
Antwoord op  Mick

Nou, nou, nou. Een nieuwe leader. Het moet niet gekker worden bij RTL.

Gast
ano@niem.nl
november 20, 2020 18:56

Hier kan ik kort over zijn. Dit programma heeft zijn langste tijd gehad. En met Ali B erbij heb ik al gegeten en gedronken.

Gast
Jan Shit
november 20, 2020 19:02
Antwoord op  ano@niem.nl

Helemaal mee eens.
En wat weer te denken van, wederom Volendam, Jan Smit.

Gast
Hans
november 20, 2020 17:54

TVOH op zijn retour ?? Eens maar de cijfers zijn nog steeds heel goed. 1.7-2 miljoen Kijkers verwacht ik wel . Zoveel programma’s op rtl en sbs scoren niet zo hoog . Zet er maar eens een ander programma neer wat 17 weken zo goed scoort.

Gast
Bart
november 20, 2020 21:36
Antwoord op  Hans

Als RTL4 het aandurft om er een andere nieuwe talentenjacht neer te zetten dan zal het net zo goed scoren en winnen van de De Voice als SBS6 het er tegenover zal zetten op de vrijdagavond.

Gast
Mick
november 20, 2020 22:12
Antwoord op  Bart

Ik denk dat SBS6 The Voice niet meer krijgt. Over twee jaar is het helemaal uitgemolken.

Gast
Bart
november 21, 2020 00:14
Antwoord op  Mick

Het is al helemaal uitgemolken. Als RTL de komende jaren besluit om er mee te stoppen (wat ik niet verwacht) dan zal Talpa het zeker (uitgemolken op niet) op SBS6 gaan plaatsen.

Gast
Vic
november 20, 2020 17:52

Jan zal veel moeten draaien om met wat leftovers tot een team te komen

Gast
Douwe Kwak
november 20, 2020 17:02

Hooguit 1 miljoen kijkers

Gast
René le Blanc
november 20, 2020 17:02

Deze show is echt op z’n retour. Er zijn al zo veel edities van en ik kan geen enkele winnaar opnoemen die het gemaakt heeft. Omdat ik in het artiestenwereldje zit hoor ik hier en daar ook wel wat voorbij komen. Het schijnt dat de winnaar een contract moet tekenen met een platenmaatschappij van Talpa waarmee de winnaar voor broodkruimels optreedt en Talpa het grote geld binnenharkt tot de hype voorbij is. Ik raad daarom het programma ‘Ik geloof in mij’ aan waarin authentieke artiesten zelf het succes proberen te bereiken met alle up’s, downs en hectiek die erbij komen kijken.

Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 17:50
Antwoord op  René le Blanc

No shit Sherlock.
Zo is het altijd al gegaan hoor, René
Je komt in dienst van John de Mol en co. door wurgcontracten te tekenen als zgn. winnaar.
Het geld gaat naar de producenten…
Blijkbaar vinden nog ruim miljoen mensen dit soort bedrog door de beugel kunnen…

Gast
Bart
november 20, 2020 16:48

Volgens Martijn Krabbé is het niveau dit seizoen nog hoger dan andere jaren.

Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 17:51
Antwoord op  Bart

Ja tuurlijk.
Dat is een standaard verkooppraatje, Bart…

Ja en die gaat het beter doen dan…eh ja dan wie eigenlijk uit The Voice?
Allemaal flops gebleken…

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door Donald Dumped
Gast
Martijn Passé
november 20, 2020 19:05
Antwoord op  Bart

Tijd dat Martijn wordt opgenomen in de collectie van het Oudheidkundig Museum te Leiden.

Gast
Ron
november 20, 2020 16:33

Sowieso minder kijkers dan The Masked Singer. Talentshows met de pretentie dat de winnaar ‘het helemaal gaat maken’ na de show is er helemaal niet dus waarom zou je kijken. Het nieuwtje en de tijd dat we nog wel de illusie hadden dat het een grote ster zou worden zoals Ben Saunders (wie?) is al lang verleden tijd…

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door Ron
Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 21:23
Antwoord op  Ron

‘Waarom zou je kijken’

Precies. Alleen als je blij gemaakt wil worden met de zoveelste dode mus is het leuk.
Echt muzikaal talent vind je elders…

Gast
Mick
november 20, 2020 22:13
Antwoord op  Donald Dumped

Samantha Steenwijk is het meest succesvol, tweede.
Waylon is het meest succesvol na HGT, tweede.

Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 22:44
Antwoord op  Mick

Samantha Steenwijk succesvol?
In wat precies? Met in media verschijnen? In de muziek in ieder geval niet…

Gast
Frans van Aenushoven
november 21, 2020 06:24
Antwoord op  Donald Dumped

Ik mag graag 50 euro aan haar doneren, voor haar bewezen diensten. Haar gordijnen zitten ook zeer regelmatig dicht, de stille getuigen van een succesvolle dame.

Gast
Jan Shit
november 20, 2020 16:27

Talent is in Nederland dun bezaaid.
Weer dezelfde koppen.

Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 19:22
Antwoord op  Jan Shit

Genoeg talent in Nederland.
Je moet alleen verder kijken dan The Voice en mainstream media…

Gast
JobF
november 20, 2020 16:14

Gaat hoog scoren. Geen concurrentie van SBS 6. De NPO 1 kijker kijkt de Voice niet. Dus dat maakt niet zoveel uit. Inderdaad een Corona bonus. Daar profiteert RTL 4 heel erg van de laatste weken. Alle dagen boven de 1M op prime time behalve woensdag. De Voice gaat structureel 2M kijkers halen. SBS 6 mag blij zijn met 300k.

Gast
Mark
november 20, 2020 16:58
Antwoord op  JobF

Dom van SBS 6 om niet vol de concurrentie aan te gaan. In het verleden hadden ze ook altijd films tegenover TVOH, met hooguit 200.000 kijkers (zelfs de tv-premières). Undercover mag ook blij zijn met 200.000, maar ik denk dat ze blij mogen zijn met 150.000. Vanaf volgende week dubbele afleveringen van Undercover (staat al zo in sommige tv-gidsen, hoewel o.a. Televizier nog steeds Ik Geloof In Mij meldt). Ze willen natuurlijk zo snel mogelijk van die Undercover afzijn, i.i.g. voor de kerst. Als je zo met je kijkers omgaat: ze zetten er maar wat neer, zolang er maar grote namen inzitten. Daarom denken ze daar bij Talpa ook dat die controversiele namen in Het Hek Van De Dam en Alle Hens Aan Dek scoren, maar het werkt juist averechts. Als ze het nu gewoon met onbekende bn’ers hadden gedaan eventueel met een wedstrijd element zoals bij Hunted, dan heb je tenminste nog een format. Talpa moet vol inzitten op de gewone man, met programma’s in de stijl van Man Bijt Hond.

Gast
Mick
november 20, 2020 20:20
Antwoord op  Mark

Undercover 150.000 kijkers? Er zijn genoeg mensen die geen Netflix hebben maar het wel willen zien. Ik denk dat het wel meer haalt hoor.

Gast
Chiel
november 21, 2020 17:13
Antwoord op  Mick

300.000 dus

Gast
Frans van Aenushoven
november 21, 2020 06:26
Antwoord op  Mark

“onbekende BN’ers”?

Gast
Ap gast
november 20, 2020 16:11

Ali moet eruit,is een vervelend mannetje,zit er al veel te lang.

Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 17:55
Antwoord op  Ap gast

Hoezo. Er wordt nog steeds gekeken naar The Voice. Ook met Ali B.
Als hij werkelijk zo vervelend is waren er al lang mensen afgehaakt…

Gast
Bart
november 20, 2020 21:38
Antwoord op  Donald Dumped

Er zijn al heel veel mensen afgehaakt maar gezinnen met kinderen kijken dit wel.

Gast
M. Kreukhoven
november 20, 2020 15:57

Ik was al Jan Smit moe toen ie over z’n oma begon te zingen, dezelfde geldt voor de krullende rapper, Ali of zoiets. Gruwelijk om beide heren in dezelfde programma te zien. Anouk en Waylon mogen altijd blijven.

Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 17:56
Antwoord op  M. Kreukhoven

Twee vervelende mensen in n programma… en toch kijken?

Gast
Henk
november 20, 2020 15:53

Ik gok wel dat TVOH vanavond over de 2 miljoen weer gaat. Dit seizoen voor het eerst om 20.00 uur (vorig seizoen nog GTST ervoor). Mensen willen denk ik toch zien hoe Jan Smit t doet en Anouk via een scherm. Toch knap deze cijfers bij een elfde seizoen van een amusements show.

Gast
Mick
november 20, 2020 15:49

Ik ben meer benieuwd naar wat Undercover
doet. The Voice haalt denk ik 1,5 miljoen ofzo

Gast
Mick
november 20, 2020 15:48

Nee

Gast
johan
november 20, 2020 15:46

volendam wel 17 keer pffff

Laatst bewerkt 6 dagen geleden door johan
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen