Kijkcijfers: Angela de Jong durft weer in talkshows, haalt nét de top 15

De kijkcijfers van dinsdag 10 november 2020 (SKO). De talkshowcomeback van Angela de Jong trok dinsdagavond nét genoeg kijkers naar Beau voor een plek in de dagelijkse kijkcijfer top 15.

Angela de Jong en Farid Azarkan Foto: RTL

Na haar optreden als tv-viroloog in Op1 begin vorige maand was Angela de Jong eventjes niet meer te zien op televisie. Ze schreef vorige week een boze column dat ze het veel te druk vond aan de talkshowtafels. Nu ze zélf weer een uitnodiging heeft gekregen, durft Angela het weer aan. Na het belletje van Beau, sprong ze gisteren gelijk de auto in.

Beau wees Angela nog even op die column. “Je komt liever niet meer in talkshows tevoorschijn”, merkte hij op. Zij vervolgens: “Nou, ik heb vorige week geschreven over de te volle studio’s en de te volle tafels, wat ik niet een heel goed signaal vond. Maar ik heb erover nagedacht vandaag en vind dit echt wel een heel belangrijk thema.”

Angela was uitgenodigd om met DENK-leider Farid Azarkan te debatteren over de vrijheid van meningsuiting. Helaas zaten zowel Angela als Farid niet in hun opgewonden standje, dus spetterende televisie bleef uit. Het leidde tot bescheiden kijkcijfers: met 782.000 kijkers (18 procent marktaandeel) is Beau hekkensluiter van de kijkcijfer top 15.

Concurrent Op1 deed het ditmaal aanzienlijk beter; daar keken 960.000 mensen (25 procent) naar. De meest bekeken talkshow van de avond was M met 989.000 kijkers (19 procent) in de vooravond.

RTL 4 pakt goud, SBS 6 stelt teleur

Door naar prime time: daar pakte RTL 4 goud met Het Perfecte Plaatje (1,4 miljoen kijkers en 24 procent). De NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (1,2 miljoen en 19 procent) en TV Show (1,3 miljoen en 23 procent) was het meest bekeken alternatief.

Verder scoorden NPO 3’s Drie Sterren Camping (544.000 kijkers en 9 procent) en NPO 2’s Volle Zalen (519.000 kijkers en 9 procent) het best.

SBS 6 haalde de top 25 niet met Man Bijt Hond XL (482.000 kijkers en 8 procent) en Leonie ter Braaks Uit Het Leven Gegrepen (431.000 kijkers en 8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Man Bijt Hond XL: 482.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met November Man: 441.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Mission Impossible Rogue Nation: 372.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Zeeman Confronteert Stalkers: 345.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Secrets She Keeps: 206.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Rewrite: 131.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), EenVandaag (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), Sinterklaasjournaal (1,3 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), M (989.000), Editie NL (985.000), GTST (880.000), Tijd voor MAX (816.000) en BinnensteBuiten (731.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (960.000), Beau (782.000), Journaal laat (685.000) en Hart van Nederland (582.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.429.00001. NPO1 / 24.5%
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.668.00002. RTL4 / 20.0%
03. EenVandaag (NPO1) 1.518.00003. SBS6 / 8.1%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.459.00004. NPO2 / 7.7%
05. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 1.430.00005. NPO3 / 7.2%
06. Sinterklaasjournaal (NPO3) 1.262.00006. RTL7 / 5.2%
07. TV Show (NPO1) 1.260.00007. Vero / 5.1%
08. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.155.00008. NET5 / 3.7%
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.015.00009. RTL5 / 3.6%
10. M (NPO1) 989.00010. RTL8 / 3.2%
11. Editie NL (RTL4) 985.00011. RTLZ / 1.2%
12. Op1 (NPO1) 960.00012. Discov / 0.9%
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 880.00013. TLC / 0.7%
14. Tijd voor MAX (NPO1) 816.00014. Comedy / 0.7%
15. Beau (RTL4) 782.00015. Spike / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep / 39,4%
02. RTL Nederland / 32,3%
03. Talpa TV 17,3%

65 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Kwaaie Pier
november 12, 2020 13:18

Arkazan   nam de regie over en slappe Beau greep totaal niet in die   slijmjurk

Gast
MC bezoeker 46
november 11, 2020 18:53

Zojuist eea bij Boulevard. RTL gaat meer met RTL5 doen vanaf januari. Five days inside en Verslaafd naar 5 iig. Mooi dat de bezuiniging op 4 er bij 5 enigszins bijkomt door die zender wat te versterken.

Gast
Mart
november 11, 2020 23:31
Antwoord op  MC bezoeker 46

Hopelijk pakt RTL de vooravond en late avond van RTL 5 ook eens aan. Zoek de concurrentie iets meer op met SBS 6 en NPO 2.

Misschien zoiets?

16:00 – Prime Time Programma (HH vorige dag)
17:00 – Big Brother (HH vorige dag)
18:00 – Huizenjagers (of Woonmagazine achtig programma)
19:00 – Dorpen/Buurten (programma à la ‘Man Bijt Hond’ en ‘Typisch’. Programma over verschillende dorpen. Elk dorp heeft bijzondere verhalen, wel een “dorpsgek” en mooie of minder mooie huizen. Dit programma brengt verschillende verhalen in beeld)
20:00 – Spoedeisende Hulp (Kan ook fragmenten bevatten uit ‘Team Spoedeisende Hulp’, ‘Eerste Hulp bij Festivals’, ‘Topdokters’ etc. wanneer het te duur is om te maken. Trauma Centrum scoorde ook altijd goed op SBS 6)
20:30 – Prime Time Programma
21:30 – Big Brother
22:30 – 5 in Nederland (oud Hart van Nederland-gevoel, zou een stunt zijn om Gallyon en Selma op dat programma te zetten + altijd om 22:30 starten, Hart van Nederland start later op avonden met Champions League voetbal)
23:00 – 24 uur in de E.R. (scoort nu ook erg goed op RTL 5)
00:00 – Spoedeisende Hulp (HH)
00:30 – Big Brother (HH)
01:30 – 5 in Nederland (HH)

Een spelprogramma in de vooravond is ook een goede optie, maar waarschijnlijk te duur.

Gast
NPO Bejaarden TV
november 11, 2020 17:01

De bejaarden tv doet het nog goed bij de kastjes kijkers.

Gast
StefanV
november 11, 2020 15:21

De vakantie van Jinek komt op een geweldig moment voor Op1. De laatste weken was Jinek net bezig om Op1 te verslaan. Met Beau als concurrent doet Op1 het weer wat beter.

Gast
Gevaarlijk Partijdig
november 11, 2020 16:54
Antwoord op  StefanV

Jaaaaa, al 1 dag!!!!

Gast
robb
november 11, 2020 14:38

Angela is na haar debat weggegaan ,

Gast
Mark
november 11, 2020 14:26

Nu officieel: 4 x Meiland kerstspecial op SBS 6 op 22, 23, 24 december.

https : // www . shownieuws . nl /entertainment/wat-goeeed-ook-dit-jaar-kerstspecials-van-chateau-meiland

Gast
Gevaarlijk Partijdig
november 11, 2020 16:55
Antwoord op  Mark

Ik zeg ; waardeloos waardeloos waardeloos

Gast
L. Koopmans
november 11, 2020 13:46

Sinterklaasjournaal 1,3 mln, knap. Schijnt best leuk te zijn hoorde ik op de radio.

Gast
Gevaarlijk Partijdig
november 11, 2020 16:56
Antwoord op  L. Koopmans

Lang leve de Kerstman en Zwarte Piet

Gast
Mark
november 11, 2020 13:24

Vanavond Oranje op NPO 3, met zo’n 2,3 miljoen kijkers. RTL 4 en SBS 6 de afgrond in: Bureau 040 +/- 600.000, Jamai +/- 450.000, Beau +/- 550.000. Over SBS 6 zullen we het maar niet hebben.

Maar er moet wel iets gebeuren bij SBS 6: maandag per direct aanpassen: zeilshow gaat maandag onder 300.000, is slecht nieuws voor 100 Jaar Jong S2, ook hooguit 350.000 – 400.000. Als ze nu hoogtepunten van Meiland ervoor zetten (haalt altijd wel 750.000), heeft Gordon erna minimaal 550.000.

Man Bijt Hond zou ik weer terug doen naar half uur dagelijks met actueel nieuws waar op in kan worden gesprongen. Mr. Visser alleen nog prime time doen en die andere rechter een half uurtje geven in de vooravond (programma Wordt U Al Geholpen noemen en om de 2 maanden afgewisseld met MBH), dan heb je ook geen overkill.

Ze hadden bij Talpa begin dit jaar zo’n mooie goed scorende stabiele avond en ze hebben het helemaal kapot gemaakt door dat Dit Vindt NL debacle.

Ik blijf het toch zeggen; misschien komen er hier op MC wel mensen van Talpa zonder zaagsel in hun kop:

18:00 HvNL
18:15 Shownieuws
18:25 Weer.nl
18:30 50/50
19:00 Lang Leve De Liefde
19:30 Man Bijt Hond / Wordt U Al Geholpen
20:00 Lingo

Gast
Rob
november 11, 2020 14:26
Antwoord op  Mark

Ik zou Lingo niet om 20.00 uur zetten. Met het mes op tafel en Per seconde wijzer op NPO2 scoren nu erg goed. Lingo nu om 19.00 uur gaat voorzichtig richting de kijkcijfers van vorig jaar. Ik zou Lingo om 19.00 uur laten en het laten groeien. HvNL en Shownieuws hebben nooit goed gescoord in de vooravond en ook niet om 18.00 uur. Mr. Frank Visser: Wordt u al geholpen? scoort nu beter dan dat Man bijt hond scoorde vorig jaar. Ik zou de vooravond laten zoals die nu is, want de kijkcijfers groeien nog steeds.

Gast
Hannus
november 11, 2020 14:30
Antwoord op  Mark

18.00 Lang Leve de Liefde
18.45 Hart van Nederland
19.00 Het Rad van Fortuin
19.30 SBS Nieuws
20.00 Lingo

Gast
kerl
november 11, 2020 12:47

Vreemd, weer alleen maar gezeur over RTL, en geen woord over SBS, terwijl zij het meest beroerd scoren!

Gast
mrGer
november 11, 2020 12:06

Eerst lopen gillen dat er teveel aan tafel zitten en dag later mediageil gewoon er tussen gaan zitten.
En dan dat gekakreel tussen Marokkaan die het met Azarkan over Erdogan wil hebben, hoe zielig wil je het hebben

Gast
NPO voor altijd!
november 11, 2020 11:31

Beau, vergane glorie!!

Gast
NPO serieus
november 11, 2020 11:27

Dus alleen als Beau in z’n blote kont op tv komt, dan komt hij aan hoge kijkcijfers!!

Gast
anoniem
november 11, 2020 10:53

Angela de jong ad

praat over je zelf, je uiterlijk, je vies/ zweet geur op de afdeling, je kap sel/ je mannelijk gedrag, je werk waarom de oplage van AD blijft dalen, je bij ver dienstennnn dank zei AD.

en toch ben je ondankbaar en niet te vertrouwen met je ruitenwisser tong in je bek. poets je niet goed je tanden.

of zit je te kijken naar anderen, zoals naar de bril van …………..schaam je diep

Gast
Donald
november 11, 2020 10:19

Onvoorstelbaar dat er 2,5 miljoen zombies naar het nepnieuws onder staatstoezicht kijken. Geen wonder dat we hier altijd achter de feiten aanlopen.

Gast
Maup Caransa
november 11, 2020 10:23
Antwoord op  Donald

Complotwappies met complotwanen die denken dat corona een complot is.
En dat onze politici pedo zijn.

Laatst bewerkt 23 dagen geleden door Maup Caransa
Gast
Bente
november 11, 2020 09:42

Kleutergedrag en schofterig ben je.

Gast
Bente
november 11, 2020 09:41

Na mijn schoonmoeder , mijn overleden zus is nu mijn overleden vader aanwezig.

Doe ook mijn moeder de groeten in de hemel.

Gast
Tonnie Rober
november 11, 2020 09:33

Arzakan uitnodigen is zeker weten dat het een zooitje wordt. Die man wil naar niemand luisteren. Ik ben weggezapped. Wat een verschil met de eerste uitzending van Bea op maandag.

Gast
Patty Koot
november 11, 2020 09:14

Dag Top 20:
1 t/m 20, 0 maal Talpa.
Opbouwfase.

Gast
pieter
november 11, 2020 09:44
Antwoord op  Patty Koot

Sommige opbouwfases hebben gewoon een wat langere doorlooptijd nodig… :-)

Gast
Wordt snel verwijderd..
november 11, 2020 09:02

648.000 kijkers verlieten RTL 4 toen Beau in beeld verscheen!

Gast
Wordt snel verwijderd..
november 11, 2020 08:59

Gunoten van de Bold.
TLP wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!

Gast
Bente
november 11, 2020 08:39

En met dat negativisme hier ben ik al helemaal klaargekomen. Stop daarmee, ja?

Gast
Mijn naam is haas
november 11, 2020 08:53
Antwoord op  Bente

klaargekomen?

Gast
Kin Ki Jim
november 11, 2020 08:39

NPO is kwaliteit!!!

Gast
idioot
november 11, 2020 08:38

als je over zo’n onderwerp ook een tante uitnodigt, die schrijft over TV, dan heeft de redactie iets niet goed gedaan

Gast
Kin Ki Jim
november 11, 2020 10:14
Antwoord op  idioot

Dat snapt Beau niet!

Gast
Bente
november 11, 2020 08:30

Angela zet geen zoden aan de dijk = Ko Mies = Opbouwen & Afbouwen

Ze heeft het er weer druk mee!

Gast
Mijn naam is haas
november 11, 2020 08:54
Antwoord op  Bente

Wat veel leugens in EEN zin.

Gast
Guttegut
november 11, 2020 08:23

Wat maakt Angela de Jong de spreekbuis voor vrijheid van meningsuiting? Dit is een mevrouw die TV programma’s analyseert en meer is het echt niet.

Gast
Angela zet geen zoden aan de dijk
november 11, 2020 08:23

Sinterklaas Journaal – 1.262.000 kijkers
M – 989.000 kijkers
Op1 – 960.000 kijkers
Tijd voor Max – 816.000 kijkers
Beau – 782.000 kijkers

Gast
Bente
november 11, 2020 08:32

Shownieuws – 394.000 kijkers

Gast
Bente
november 11, 2020 08:33

Vijf Uur Show – 132.000 kijkers

Gast
Ko Mies
november 11, 2020 08:14

Driekwart miljoen kijkers zappen weg na het zien van de kop van Beau!

Gast
Bente
november 11, 2020 08:32
Antwoord op  Ko Mies

Vreemd, weer alleen maar gezeur over RTL, en geen woord over SBS, terwijl zij het meest beroerd scoren!

Gast
Kin Ki Jim
november 11, 2020 09:22
Antwoord op  Bente

Dit topic gaat over RTL!

15e plek Beau!

Gast
Trol Disser
november 11, 2020 10:17
Antwoord op  Kin Ki Jim

FOUT, dit topic gaat over de kijkcijfers van alle zenders, niet alleen RTL! Zullen we het eens even over Talpa/SBS hebben Chill Persoon…

Gast
Piet Grijs
november 11, 2020 08:09

Na 1 aflevering hebben de kijkers het al weer gezien: Beau kukelt direct naar beneden, bijna buiten de top 15. Terecht, zelden zo’n incestueus programma gezien als Beau.

Gast
factcheck
november 11, 2020 08:34
Antwoord op  Piet Grijs

NPO: 9 programma’s in de top 15
RTL: 6 programma’s in de top 15
Talpa: 0 programma’s in de top 15

Gast
Micha
november 11, 2020 08:07

RTL heeft met Beau en Jinek een goede zet gedaan. Elke dag constante cijfers. Naast een hele sterke vooravond ook een sterke latere avond. Je ziet de cijfers van RTL4 dan ook elke maand nog verbeteren.

Gast
Karbonade
november 11, 2020 08:13
Antwoord op  Micha

Ondanks de goede lead in van Het Perfecte Plaatje zappen bijna 700.000 mensen weg zo gauw Beau zijn hoofd laat zien.
Pijnlijk.

Gast
Kolonel Kleauteaug
november 11, 2020 08:06

Angela de Oud.
Afleveren en opzouten

Gast
Ko Mies
november 11, 2020 08:06

Beau, een kwart miljoen kijkers minder dan gisteren.
Hardlopers zijn doodlopers.

Op1 – Beau 2-0.

Wederom een topavond voor de NPO.

Gast
Bente
november 11, 2020 08:09
Antwoord op  Ko Mies

Kijkcijfers zijn niet elke dag precies hetzelfde, het is logisch dat het soms stijgt en soms daalt.

Waarom zeg je niks over de lage kijkcijfers van Hart van Nederland?

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 11, 2020 08:01

Dinsdag 10 november 2015 (dinsdag 10 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,6% (39,4%)
2. RTL Nederland 31,3% (32,3%)
3. SBS Groep 17,4% (17,3%)

Cijfers zeggen alles. Elke dag weer.

Gast
Henk
november 11, 2020 08:05
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag onzinnige cijfers

Gast
Bente
november 11, 2020 08:06
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Deze cijfers zeggen dus dat NPO en RTL stijgen in vergelijking met één avond vijf jaar geleden, en dat SBS/Talpa nog steeds nergens iets van terecht brengt.

Gast
factcheck
november 11, 2020 08:21
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Gemiddelde marktaandeel 2020 (2019) -> (gemiddelde 1 januari t/m 10 november)

NPO 38,0 (37,2)
RTL 25,8 (24,8)
Talpa 19,8 (20,6)

Want sommige cijfers zeggen wel iets

Gast
pieter
november 11, 2020 09:48
Antwoord op  factcheck

Pratende cijfers… komt dat zien!

Gast
Ko Mies
november 11, 2020 08:34
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Wat een stijging (5%) voor de NPO. Klein dipje Talpa door corona . Komt helemaal goed als vaccin er is.

Gast
idioot
november 11, 2020 08:40
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

en wat zegt het precies?

Gast
Trol Disser
november 11, 2020 08:58
Antwoord op  idioot

Precies wat er staat idioot

Gast
pieter
november 11, 2020 09:48
Antwoord op  Trol Disser

Maar dan nog blijft uw bewering feitelijk onjuist @ko mies (ook al niet vooraan toen de zogenaamd grappige nicknamen werden uitgedeeld het Miesje?

Gast
pieter
november 11, 2020 09:50
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Volgens mij storen veel reaguurders zich aan het dagelijkse drolletje van Afbouwen en zo…

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
november 11, 2020 07:58

Angela is de spreekbuis van haar portemonnee.

Gast
pieter
november 11, 2020 09:46

En geef ze eens ongelijk…

Gast
Jenny
november 11, 2020 07:56

Wat is een televisie?

Gast
Moos
november 11, 2020 07:55

Slechts 1 programma van SBS in de top 25….
Vooravond RTL weer hoog! Boulevard wederom een miljoen.

Gast
Sinterklaas wie kent hem niet?
november 11, 2020 07:53

Sinterklaas Journaal – Beau: 2-0

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen