RTL 4-klassieker De TV Kantine komt met talentenjacht-spin-off

De RTL 4-klassieker De TV Kantine komt met een eenmalige spin-off in de vorm van een talentenjacht: De Casting Kantine. Hierin wordt nieuw talent gezocht voor een glansrol in de persiflagecomedy. Dat heeft RTL laten weten.

TV Kantine Foto: Laura Oldenbroek

Het imitatietrio Carlo Boszhard, Irene Moors en Elise Schaap gaat in de talentenjacht, onder aanvoering van presentator Buddy Vedder, op zoek naar iemand die heel erg goed kan imiteren. “In het afgelopen seizoen waren er ook al enkele onbekende Nederlanders die een rol hadden bemachtigd in De TV Kantine”, legt de zender uit.

Zo kwamen de makers via TikTok terecht bij Björn de Vries, die een goede kandidaat bleek te zijn om Chateau Meiland-ster Martien Meiland te imiteren. “Dit inspireerde de makers om meer nieuw talent van eigen bodem te ontdekken. Na de oproep in juni meldden zich honderden kandidaten om mee te dingen aan een persiflagerol.”

Drie rondes

Het programma bestaat uit drie rondes:

Ronde 1: de Werksessie
De beste kandidaten presenteren één voor één hun imitatietalent aan Carlo en Elise, die de kandidaten tips en tricks geven om hun imitatie te perfectioneren. De beste zes gaan naar de volgende ronde.

Ronde 2: Imitating the Stars
De laatste zes gaan in de make-up en zullen als hun karakter antwoord moeten geven op een aantal vragen gesteld door Buddy Vedder. Irene Moors haakt aan om de kandidaten te beoordelen.

Ronde 3: de Big Finally
De twee beste kandidaten mogen zichzelf nog één laatste keer bewijzen in een sketch. Ook nu zullen zij volledig getransformeerd worden tot hun karakter en spelen ze de scène met twee andere bekende collega’s uit De TV Kantine.

In januari op tv

De Casting Kantine is op donderdag 7 januari om 20.30 uur te zien op RTL 4. De winnaar zien we terug in het elfde seizoen van De TV Kantine. Dat seizoen begint een week later, op 14 januari op hetzelfde tijdstip.

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Harry
november 11, 2020 14:42

Eva Jinek zou toch een programma over de Amerikaanse verkiezingen gaan maken voor RTL? Heb ik iets gemist?

Gast
Kludde
november 11, 2020 16:31
Antwoord op  Harry

Je hebt het nieuws over corona gemist ja.

Gast
Harry
november 11, 2020 14:41

RTL is alleen nog maar Carlo, Ruben en Chantal.

Gast
Heynen
november 11, 2020 11:44

Volgens denkt RTL dat Nederland ineens zit te wachten op Carlo. Je ziet hem ineens wel heel vaak. Helaas voor ons een reden om RTL over te slaan.

Gast
Michiel
november 11, 2020 08:46

Dat is geen anderhalve meter…

Gast
Fan van 'Kees & Co 2020'
november 11, 2020 06:14

Waarom mag De TV-Kantine wel door maar Kees & Co niet? Jammer hoor :(

Gast
Bastiaan
november 11, 2020 01:38

bagger op bagger TV

Gast
Glenda Batta
november 11, 2020 00:30

Steeds als je denkt dat het niet meer treuriger kan…..

Gast
Grijze man met auto en gebalde vuist
november 11, 2020 00:34
Antwoord op  Glenda Batta

Ik ben heus niet bang, hoor!

Gast
Harry
november 10, 2020 23:42

En de afvallers van deze talentenjacht

stromen automatisch door naar het
nieuwe format waarin enkel losers
worden gevolgd in hun dagelijks leven:
‘Help! Ik ben afgevallen!’…

Gast
Jaap Aap
november 10, 2020 23:40

Irene persifleert toch alleen zichzelf…? Of deed ze altijd iemand na…? 😱

Het heeft weinig met imitatie te maken wat zij doet, het ziet er niet uit en je gaat je altijd maar weer af wie ze nou eigenlijk nadoet…

Gast
Ttt
november 10, 2020 23:17

Die ronde 2; “Imitating the Stars” is gewoon zwaar gejat van Drag Race’s “Snatch Game”.

Gast
Max
november 10, 2020 22:58

Geweldig! Binnenkort op sbs en rtl…

Gast
Tjitske
november 10, 2020 21:59

RTL is goed bezig. Dit vind ik knap bedacht van de makers van De TV Kantine. Verheug me hierop!

Gast
Duco van Deugen
november 10, 2020 23:42
Antwoord op  Tjitske

Tjitske met haar lekkere titske.

Gast
Mick
november 10, 2020 21:12

Hoe kan RTL een programma maken in het decor van Ladies Night (Net5)? Is dit een Pilot Studio productie?

Gast
Wiek Molenaar
november 10, 2020 21:09

Weer die Boshard op tv. Wanneer houd het een keer op?

Gast
Ron
november 10, 2020 20:53

Klinkt als een leuke show. Origineel tussen al die zang talentshows.

Gast
Wendy's dealertje
november 10, 2020 20:20

Weer Irene, zit die nou nog niet achter de geraniums, zwaar talentloos wicht.

Gast
Martien Meiland
november 10, 2020 20:05

Wat goeeeeeeeeeeeeeeeeed, maar ook wel wat een gezeik, kies gewoon iemand AA OE even wat gegil tussen door. Dat kan ik ook, wat goeeeeeeeeeeeeed.

Gast
Louwe Pruim
november 10, 2020 19:59

Wat goedkoop!

Gast
Mick
november 10, 2020 21:14
Antwoord op  Louwe Pruim

Het wordt gewoon gemaakt in het decor van Ladies Night (Net5).

Gast
Petra Pruimedant
november 10, 2020 19:59

HI-LA-RISCH!!! *not*

Gast
Held
november 10, 2020 19:49

Zucht! In plaats dat ze op zoek gaan naar iemand die grappen kan schrijven.

Gast
Alex
november 10, 2020 19:52
Antwoord op  Held

Ja er mag wel een nieuwe schrijver bij komen, de schmink zorgt dat de extreem slechte teksten (die vaak seks georiënteerd zijn) minder opvallen.
Maar puur het script is van laag niveau.

Gast
harteloze henk
november 10, 2020 19:48

Weer die tyfus Buddy

Gast
Petra Pruimedant
november 10, 2020 20:00
Antwoord op  harteloze henk

Ook wel bekend onder de naam: fuckbuddy. Vraag maar aan Gerard, Carlo, Eddie en nog 3 dozijn van die gladde palingen.

Gast
Lippe
november 10, 2020 20:22
Antwoord op  harteloze henk

Buddy denkt dat hij hetero is terwijl hij maar wat graag zijn ballen in Carlo’s bek zou dopen.

Gast
Gotcha!
november 10, 2020 20:38
Antwoord op  Lippe

In Undercover in Nederland van zondag werd Buddy opgepakt omdat hij een meisje van 14 wilde neuken.

Gast
Gotcha!
november 10, 2020 20:38
Antwoord op  Gotcha!

Ranzig ventje.

Gast
Miranda
november 11, 2020 13:51
Antwoord op  harteloze henk

Hij kijkt ook altijd alsof hij moet poepen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen