Angela de Jong woest: ‘Veel te druk aan talkshowtafels!’

Angela de Jong lijkt weer wat ruimte voor zichzelf te willen creëren aan de talkshowtafels. Ze ageert vandaag in het AD namelijk tegen de hoeveelheid gasten in praatprogramma’s. Dat is te lezen in de kiosk.

Angela de Jong Foto: WNL, RTL

De aan talkshowoptredens verslaafde Angela ergert zich ineens behoorlijk aan de volle talkshowstudio’s, waarin ze soms wel elf gasten telt. Ze vond het contrast vooral groot toen Mark Rutte dinsdag in zijn persconferentie een maximale groepsgrootte van twee personen aankondigde, waarna bij M iedereen over elkaar heen buitelde.

‘Laat M via Skype interviewen!’

Een heel slecht signaal, aldus Angela. “Bij M zaten twee keer zoveel mensen aan tafel als jij en ik thuis mogen ontvangen. En dan laat ik het bandje (…) nog buiten beschouwing.”

Presentatrice Margriet van der Linden kan veel gasten prima via een skypeverbinding spreken, zegt ze. “Beperk het lekker tot Sven Kockelmann, zou ik zeggen, die tenminste écht iets toevoegt.”

Aerosolenalarm

Hetzelfde geldt voor Jinek, waar het zó druk was dat er bijna een ‘aerosolenalarm’ afging, aldus Angela. En ook bij Op1 zag ze een drukte van belang. “En dan reken ik de crew achter de camera’s nog niet eens mee.”

Het gaat echt helemaal fout in de talkshowstudio’s, besluit de opiniedraak van het AD. “Het gaat me om de voorbeeldfunctie die tv-programma’s hebben. Twee gasten is wel erg schraal, maar elf (of meer) is van de pot gerukt in deze tijd.”

” Nog een voordeel: het scheelt meteen een boel oeverloos gelul.” Van pseudo-tv-virologen bijvoorbeeld.

Column

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
A van den Boom
november 6, 2020 10:39

Ik kijk al heel lang niet meer naar deze programma’s iedereen die daar zit weet het weer beter na afloop weet ik het helemaal niet meer. Veel te veel van deze programma’s.

Gast
😷Paulus
november 6, 2020 09:47

😷Miss piggy is pissig dat ze niet is uitgenodigd om aan te schuiven 😁

Gast
Tina
november 5, 2020 23:01

Er is een probleem met die foto. Staan niet genoeg Angela’s op.

Gast
Kees T
november 5, 2020 16:42

Helemaal eens met Angela. Het advies is: werk zoveel mogelijk thuis. Programmamakers denken dat zij belangrijker zijn dan anderen, maar geven hiermee een verkeerd beeld to richting the miljoenen huiskamers die ze bereiken. Ook het nutteloze gereis van een batterij verslaggevers naar de VS voegde niets toe. Neem het voorbeeld aan andere landen waar anchors en experts hun bijdragen al maandenlang vanuit huis leveren.

Gast
Viltstift
november 5, 2020 15:21

Marc Putto is er weer met zn winterverwachting. Hij belooft ijs en sneeuw. Echter de traditionele wintervoorspelling kan bij het oud vuil, want andere krachten dan gewoon sturen nu het weer. Dan kan je net zogoed een oud-hollandsche voorspellende winter almanac erbij pakken. (Misschien wel binnenkort een opleving van winters ivm de nieuwe zonnevlek cyclus)

Gast
robert
november 5, 2020 14:48

Hee, de klik-politie is weer in het land. Blij dat we Angela hebben. Als je vroeger in klas met een propje schoot, stak Angela ook meteen haar vinger op om het de meester te melden. Zie het helemaal voor me.

Gast
bastian
november 5, 2020 16:28
Antwoord op  robert

Haha idd

Gast
Kwaaie Pier
november 5, 2020 14:07

Helemaal met Angela eens

Gast
Judas Genee
november 5, 2020 11:52

Gewoon door gaan Angela.

Gast
IKKE
november 5, 2020 11:43

Ik kan me dood ergeren aan npo op 1 s,morgens . Die schetterwijven ,de een schreeuwt nog harder dan de andere .Vooral als er gasten zijn, die kunnen helemaal niet iets vertellen als er wat gevraagd wordt ,dan huplakee gelijk zon schetter Truus.

Gast
HalloJumbo
november 5, 2020 12:15
Antwoord op  IKKE

WNL ja. Vreselijk.

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
november 5, 2020 11:36

Lieve help wat een gezeur van Angela. En als er een iemand thuis mag blijven dan is het wel Sven Kockelman. Wat is dat een vreselijke man. En dan Angela zelf die zich als nep viroloog ook overal mee bemoeit.

Gast
ome H
november 5, 2020 11:35

Zouden ze bij M ook gezocht hebben naar een blanke zangeres voor het Amerikaanse volkslied? Just sayin’ …

Gast
Huismaker
november 5, 2020 11:31

Ik zie uitsluitend iedere dag dezelfde pratende hoofden, zoals grootgraaier Ab O of mediageile Gommers.
Waarom niet eens Mr Hulleman of Prof Van Wolveren ?
Kijk eens op Een Oorlog Reeds Verloren (Youtube). Sven Hulleman vraagt om een eerlijke en open discussie met bijvoorbeeld Lubach of Verhoeven (D66). Het kan in zijn programma op Youtube of bij één van de staatszenders.
Want het schreeuwen mag maar één kant op. Net als in de DDR, Wit-Rusland of Noord-Korea is het hebben van een andere mening niet toegestaan bij het mediakartel (NPO/RTL/SBS/Kranten).

Gast
Lord
november 5, 2020 13:12
Antwoord op  Huismaker

Elke keer dat je de DDR, Wit-Rusland of Noord-Korea erbij haalt, haal je de rest van je reactie onderuit.

Gast
Johan
november 5, 2020 11:20

Wat Angela zegt is onzin. Of sommige gasten nou echt iets toevoegen aan een talkshow is inderdaad iets om af te vragen, maar dat staat los van de huidige maximale groepsgrootte van 2 personen.

Deze maximale groepsgrootte is bedoeld voor prive situaties. Voor werk wordt gevraagd om indien mogelijk zoveel mogelijk thuis te werken. Bij tal van bedrijven is dit niet mogelijk en dan werk je gewoon samen met collega’s, daarbij zoveel mogelijk de anderhalve meter aanhoudend.

Technisch zouden de interviews weliswaar via Skype/Zoom kunnen, maar dan krijg je hele houterige, moeizaam lopende gesprekken waar de kijker niet op zit te wachten. De directe interactie tussen talkshowhost en gast (of gasten onderling), kan juist voor spanning aan tafel zorgen. Dat krijg je via een internetverbinding nooit voor elkaar.

Dus al met al hebben de talkshows het goed geregeld zoals ze het nu doen.

Gast
Monique van Hattem
november 5, 2020 11:18

Angela is gewoon de allerbeste en ze is sharp as a knife!
In Omroepland zijn ze niet voor niets een beetje bang voor haar.

Gast
Jeroen Blokje Kaas
november 5, 2020 11:20
Antwoord op  Monique van Hattem

Oh, Monique kan Engels. Goed, hoor!
Stom wijf.

Gast
GrijzePilion
november 5, 2020 11:33
Antwoord op  Monique van Hattem

Omroepland? Whahaha. Alsof omroepen er nog toe doen tegenwoordig

Gast
Chil Persoon
november 5, 2020 11:17

” Nog een voordeel: het scheelt meteen een boel oeverloos gelul.” 
——–
De laatste keer bij Op1 was ze viroloogje aan het spelen. Ik hoor toch liever een volle tafel met allemaal Abjes
Angela zit er voor het AD om krantjes te verkopen. Pauw gisteren had het over Tel Sell tafel. IJzersterke opmerking!

Gast
Ron
november 5, 2020 11:19
Antwoord op  Chil Persoon

Behalve als dokter professor viroloog de Jong aanschuift is het natuurlijk alles behalve ‘oeverloos gelul’. Hypocriet geneuzel allemaal weer. Wat een idioot dat mens.

Gast
Peter
november 5, 2020 11:14

Ja het klopt wel wat Angela zegt. Ik heb hier niet eens over nagedacht, maar ze heeft wel gelijk. Iedereen wordt geacht zich aan de regels te houden, en bij de talkshows mogen veel meer aan tafel zitten. Je kunt beter de gasten wisselen. Heb je een onderwerp behandeld, weg gasten en de nieuwe erin. Tsja qua sfeer is dat natuurlijk niks, maar is wel beter. En inderdaad, een Ali B bij Op1, wat een aanfluiting. Die hoort bij Jinek te zitten.

Gast
JasperV
november 5, 2020 11:10

Angela heeft helemaal gelijk. Daarbij erger ik mij ook aan de vele BNérs die menen overal verstand van te hebben.

Gast
Womba Geligia Frank III
november 5, 2020 11:07

Angela = oude vrouw = afval

Gast
Space1999
november 5, 2020 11:03

Is het aardige krikken bij madame tv ook geheel en al over? Je zou het bijna gaan denken. Tsja Angela, met het geld van Sjon had er een aardig gooisch pand mogelijk geweest en wat nog meer.

Gast
Joost
november 5, 2020 10:55

Angela heeft gelijk.
Gisteravond bij Nop1, inzake de toch belangrijke en als nieuwsfeit actuele verkiezings
uitzendeingover Amerika, zag ik ook Alib B weer zitten en wellicht ook iets zeggen of doen. ( ik kijk niet naar die man) Deze knuffel Marokkaan van de NPO, die in in zijn doen en laten en praten niet vertrouw, ic. ik vind hem een “nagemaakte en onze TV als zijn verdienmodel gebruikt. Ik kan de TV niet aanzetten of die Ali Bzit er wel.
Vuilnisman kunt U …………………..!

Gast
Peanut
november 5, 2020 10:52

Altijd fijn dat jullie hier de column zo goed als herhalen. Dan hoef ik geen abonnement op het AD af te sluiten.

Gast
Norvo
november 5, 2020 10:47

Wel weer een heerlijk cynische fotocollage voor dit stukkie :-)

Gast
robb
november 5, 2020 10:47

De mensen zitten zo ver uit elkaar ,ze heeft een punt bv bij Jinek had een 5 koppig zang groep die hadden ook ergens anders kunnen wachten , maar ze moet elke dag een stukje schrijven en bij gebrek aan beter dit maar ,bij vi zit er publiek.

Gast
Ron
november 5, 2020 10:46

Dokter professor viroloog de Jong weer in de bocht. Hou je bij je onzinnige brobbel columnpjes

Gast
Sjaak
november 5, 2020 10:39

Ik zou Angela wel doen.

Gast
anoniem
november 5, 2020 10:37

ja

dus

angela is woest

en dan

de wereld

gaat instorten

angela ga je keuken / badkamer en toilet

schoon maken

ze ruiken net je oksel

zuur

Gast
Midi
november 5, 2020 10:36

Helemaal mee eens. Wat dat betreft zijn de praatprogramma’s als Terzake en De Afspraak die onze zuiderburen maken een verademing.

Gast
Chil Persoon
november 5, 2020 10:35

Margriet is top. Op1 is top. Alles gasten zijn hartstikke slank.

Wat een zuurpruim is Angela de Jong toch. O wacht er zijn te weinig stoelen voor haar aan de tafels.

Jaloers is een ziekte!

Gast
Peanut
november 5, 2020 10:57
Antwoord op  Chil Persoon