Henk Bleker in de bres voor Thierry Baudet: WNL op Zondag ontploft

Er ontstond zondagochtend in de talkshow WNL op Zondag een explosie aan verbijsterde reacties toen voormalig CDA-staatssecretaris Henk Bleker het opnam voor de gevallen politicus Thierry Baudet.

Henk Bleker en Rick Nieman © WNL

Thierry Baudet, die binnen zijn eigen partij Forum voor Democratie onder vuur ligt vanwege antisemitische en racistische uitingen, is compleet ingestort in de peilingen. Zelf houdt hij zich op Donald Trump-achtige wijze staande en Henk Bleker vindt dat meer dan terecht. Hij vindt dat we Thierry Baudet op zijn vochtige ogen moeten geloven, totdat er echt heel harde bewijzen zijn.

Antisemiet

Henk Bleker vindt de omstreden brief van Nicki Pouw-Verweij, de vorige week opgestapte nummer drie van de partij, niet genoeg. Nicki deed in deze brief verslag van de gebeurtenissen tijdens een partijdiner op 20 november, toen volgens haar bleek dat Thierry ‘geradicaliseerd’ is.

Tijdens dit diner heeft Thierry volgens Nicki, wier verhaal door meerdere aanwezigen wordt ondersteund, bizarre uitspraken gedaan. ‘Bijna iedereen die ik ken is antisemiet’, zou hij hebben gezegd. Ook sprak hij over ‘alle domme negers’. Verder bleek hij qua corona volledig op de koers van Robert Jensen te zitten.

Henk wilde Forum stemmen

De partij ligt nu behoorlijk uit elkaar. Jammer, vindt Henk, want hij wilde graag op Forum stemmen. “Ik was wel een beetje geneigd om op Forum te stemmen, maar dat loopt een beetje uit de hand, alhoewel ik veel verwijten richting de heer Baudet niet terecht vind. Ik heb hem meer gesproken dan enig journalist in Nederland de afgelopen drie jaar.”

Gastheer Rick Nieman: “Ja, maar Henk Bleker, als je gaat flirten met extreemrechts en antisemitische dingen gaat zeggen, wat nog veel erger is dan we allemaal al vermoeden, dan is het toch afgelopen en klaar?”

Van horen zeggen

Daarop zei Henk Bleker onomwonden: “Nee, wacht eens even. Dan wil ik ook even duidelijk zijn. Als ik van iemand rechttoe-rechtaan dingen hoor die niet kunnen, dan serveer ik iemand af. Als ik zijn publicaties lees en zie wat hij woordelijk heeft gesproken en daar staan dingen in die niet kunnen, dan serveer ik iemand af. Maar tot nu toe, moet ik zeggen, dat er over meneer Baudet wel heel veel van horen zeggen is.”

Het leidde tot een explosie van verontwaardiging in de studio, met name bij Sjuul Paradijs en gastheer Rick Nieman. De andere gasten in de studio waren VN-gezant Jeanine Hennis-Plasschaert en minister Cora van Nieuwenhuizen. “Nou, kom op. Nicki Pouw-Verweij heeft een brief geschreven die op een meeting aanwezig was!”, merkte Rick op.

‘Mag ik dit wil zeggen?’

Henk schrok van de explosieve reactie in de studio. “Ik vind dit een tekenende reactie! Kijk me nou eens even serieus aan. Mag ik eigenlijk zoiets wel zeggen in een uitzending, dat ik graag eerst…”

Rick: “Je mag alles zeggen!”

Henk: “Nee, nee, ik kijk even naar jullie reactie. Ik wil graag mijn oordeel over iemand baseren op basis van wat ik zelf van iemand hoor, wat ik lees en wat ik zie, enzovoorts. Verder geef ik geen oordeel.”

Sjuul: “Zo reageren Trump-aanhangers natuurlijk ook in Amerika.”

Fragment

Het fragment:

169 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bert
december 1, 2020 22:54

Sander Dekker pfffff Ik zit me mateloos te ergeren voor de zoveelste keer aan die man,
net zie ik Sander Dekker in de Hofbar , programma over wat er allemaal misging in de jeugdzorg
over onterechte uithuisplaatsingen.
Op welke ministerie die gek Van een Sander Dekker ook zit, hij maakt er overal een bende van
en praat/doet alsof er niks aan de hand is
Zijn beleid stort mensen in doffe ellende, meer vvd’rs hebben daar een handje van
zie de toeslagenaffaire , Wiebes eenzelfde laken een pak
ik moest dit even kwijt ,
Stuitend die commentaren hier, hoe het gedrag van Baudet goed gepraat wordt

Gast
Rod
december 1, 2020 17:40

Wel volgens de radciaal Joods Nationalistische oorlogsmenner Netanjahu (die niet Joodse minderheden onderdrukt) , en de extreem (nep)Linksche Klaver en Jette en Cohen is ook zowat iedereen ”anti Semiet” als men hen mag geloven… Daar mag men best een praktical Joke over maken… oh nee toch niet… dan is men volgens de Amerikaans Joodse volksmenner Jinek natuurlijk weer ”anti Semiet” of wat dat dan ook inhouden mogen… SSlinkschmenshen gaan met die term aan de haal om hun zelfvoldane Uber-geweten publiekelijk te maken, ondertussen zijn het niet meer dan Geld-Menschen die door anderen te belasteren zelf hogerop komen.

Gast
Thomas
december 1, 2020 15:30

Heel grappig dat er altijd wordt gezegd, geschreven dat Nederland links is. Dat is helemaal niet. Meeste partijen zijn links, ga eens luisteren in een cafe, we hebben anarchistische boeren die zich van wet noch gebod wat aantrekken. Een grote puinbak, WAT ga ik nu links verdedigen? Nee hoor zal ik nooit doen als oude MKB’er maar we hebben tegenwoordig zoveel foute gasten op tv dat je som tegengas moet geven. Probleem waar we nu mee zitten is dat iedereen aan zichzelf denkt, de corona ontkenners, de minderheden en zelfs mijn buurman. Terwijl we juist met een beetje samen dit land groot hebben gemaakt.

Gast
Rod
december 1, 2020 17:42
Antwoord op  Thomas

Je bedoelt dit land tot Narcoticastaat en ISlamisten vuilnisbak voor de volgende generaties (achter aansluiten voor een woning) gemaakt hebben…

Gast
Peter
december 1, 2020 12:32

Kan niet wachten op ongehoord Nederland. Die stippen dit soort dingen hopelijk wel aan.

Gast
Jorg
december 1, 2020 12:30

Henk Bleker heeft volkomen gelijk.

Gast
Fopspeen Election 1703 2021
december 1, 2020 12:03

Het moge duidelijk zijn. De verkiezingen zijn aanstaande, en de afbrekende krachten aan de oppositie, en stem van het volk, vieren hoogtij. Het is Niks verwonderlijk dat dit Nu gebeurt, want de krachten die een Fop Uitslag willen in nederland zijn druk bezig. En ook: Heb weinig vertrouwen in een goede voortgang van de stemming, dwz verwacht uitslagen die Niet stroken met een goede exit poll. All part of te game.

Gast
Regi Bakker
december 1, 2020 11:30

Het optreden van ,Henk Bleker vond ik fantastisch goed!
Hij heeft een duidelijke en eerlijke mening en liet zich niet de mond snoeren!
Hij heeft volkomen gelijk.. zelf zeg ik ook tegen mensen.. als ik niet uit mond zelf van mensen iets hoor weet ik niet of ‘een’ verhaal klopt.
Dat heet logisch nadenken..
Rick Nieman ging gewoon door Henk Bleker heen praten!
Zo onbeschoft dat gedrag , heel snel werd het gesprek afgekapt.. hij is degene die onnodig praat en hoort de gast die spreekt te laten uitspreken!

Gast
Peter
december 1, 2020 14:57
Antwoord op  Regi Bakker

Volstrekt mee eens. 100%

Gast
critikast
december 1, 2020 11:02

De twee aanwezige vrouwelijke politici hielden angstvallig hun mond. Ze hielen zich keurig aan de omerta in en rond de Kamergebouwen !

Gast
ton
december 1, 2020 11:00

Maar wat is nou echt gezegd op die avond.
Als het niet opgenomen is ,dan is het niet echt.
Henk Bleker zegt waar het op staat.
Omroep Ongehoord moet er heel snel komen.
Ze laten iedereen uit praten.

Gast
Hannes59
december 1, 2020 11:36
Antwoord op  ton

Mee eens ….. harde bewijzen willen we zien, en niet een briefje met aantijgingen die door de rest van de mensen ( die van Baudet afwillen ) worden bevestigd.
Heb je geen harde bewijzen dan kun je niet iemand wegzetten als racist of …. nog erger…. als nazi.

Gast
Mieke
december 1, 2020 10:28

Gaan ze ook proberen met de pvv ,let op in maart ,van mij mag Baudet blijven

Gast
Hannes59
december 1, 2020 11:39
Antwoord op  Mieke

Gaan ze net als 4 jaar geleden geheid ook weer proberen. Hopelijk is Wilders nu slimmer en laat zich niet tot uitspraken verleiden door de linkse media die hem weer veel zetels gaan kosten.

Gast
WILKE
december 1, 2020 11:55
Antwoord op  Mieke

WILDERS IS GEEN BAUDET BAUDET IS EEN RANZIGE NAZI WILDERS HELD VAN ONS VADERLAND OPHOUDEN DUS MET DEMONISEREN VAN ONZE LIJDER LINKSE SEKTELIJDER DAT JE BENT

Gast
Anti-racist
december 1, 2020 13:15
Antwoord op  WILKE

Dit is zo te zien een neplinkse intigrant.

Gast
Anti-racist
december 1, 2020 13:16
Antwoord op  Anti-racist

Intrigant

Gast
Rod
december 1, 2020 17:46
Antwoord op  WILKE

De media vormen met hun continu spionage en zg. onderzoekteams richting onwelvallige partijen als SP, PVV en de FvD de Stasie dienst van de huidige Nederlandse overheid.

Gast
By the way....
december 2, 2020 08:40
Antwoord op  WILKE

Zucht, wéér zo’n domme tokkie die er alleen ordinair op los kan schelden, arguménten ho maar….😩 Mens, zet jezelf niet zo voor schut!! En ga Néderlands leren: in deze context is het LEIDER, een ‘lijder’ is iets héél anders….🥴

Gast
Ach was ie
december 1, 2020 22:27
Antwoord op  Mieke

😷Duidelijk een Baudet reetlikker🤪, heerlijk heh! Riooltje

Gast
Simon
december 1, 2020 10:13

Als zoveel aanwezigen op een partijbijeenkomst hetzelfde vertellen dan geloof ik dat wél van horen zeggen. En Baudet lijkt mij in ieder geval niet geschikt om een politieke partij te leiden na hetgeen zich heeft afgespeeld in november: van presentatie van de top 10 op 1 november tot een complete leegloop van diezelfde groep binnen een maand heeft ook iets met de persoon Baudet te maken.

Gast
Martin
december 1, 2020 09:59

Gaat die niemand straks ook gekkie kaag van d66 kritisch benaderen over het feit dat zij getrouwd is met een wel zeer verdacht figuur aangaande antisemitisme? Sorry, domme vraag, het antwoord weten we namelijk al!

Gast
Lgt
december 1, 2020 10:22
Antwoord op  Martin

Rick Nieman is niet bepaald objectief te noemen. Mensen aan de rechterkant van het spectrum onderbreekt hij veelvuldig en dwingt ze zijn mening op, mensen ter linkerzijde krijgen alle ruimte. Dus Nieman zal Kaag desnoods met alle slijmerige egards benaderen als zij in zijn programma zou komen . Kaag is voorstander van Islam dus hot in Nederland waar mensen niet in de gaten hebben dat ze langzaam maar duidelijk worden onthoofd door die verfoeilijke stroming.

Gast
Hannes59
december 1, 2020 11:12
Antwoord op  Lgt

Dat geld voor alle talkshow hosts @lgt ….. links krijgt uiteraard alle ruimte en word geen strobreed in de weg gelegd, maar als rechts iets zegt dan word je gelijk als racist weggezet. Of zoals bij sommigen hier als nazi.

Gast
Joost
december 1, 2020 09:02

Het zou aardig zijn als men even critisch zou zijn aangaanfe extreem links als extreem rechts.

Gast
Jef Loyen
december 1, 2020 08:53

Tja, hij gaat uit van zelf horen zeggen. De media gaat uit van aannames. Is gemakkelijker!

Gast
robert
december 1, 2020 08:43

Waarom Bleker uitnodigen? Hij was altijd al net zo idioot als Baudet. Weten we nog hoe hij asielzoeker Mauro bejegende die uitgezet dreigde te worden? Bood hij ter compensatie kaartje voor voetbalwedstrijd aan. Laat die Bleker aub gewoon zitten waar hij zit. Was net zo blij dat ik van hem in de media verlost was.

Gast
Benno Donkers
december 1, 2020 08:31

Linkse rakkers in de comments, iemand is pas schuldig als dat bewezen is, jullie zijn zo schijnheilig en pakken alles aan om forum kapot te maken, sneue figuren

Gast
Kasko
december 1, 2020 10:27
Antwoord op  Benno Donkers

Je verdedigt nazi’s en dat vind ik verwerpelijk.

Gast
Hannes59
december 1, 2020 11:07
Antwoord op  Kasko

@kasko, je verdedigd linkse figuren en dat vind ik verwerpelijk.

Gast
Jakkes
december 1, 2020 11:56
Antwoord op  Hannes59

Hoeveel bewijs wil je hebben? Dan ben je gewoon een nazi. Klaar.

Gast
hebbes
december 1, 2020 12:35
Antwoord op  Jakkes

Nee, zo ligt het dus niet.

Gast
Peter
december 1, 2020 15:02
Antwoord op  Hannes59

Jij vindt waarschijnlijk iedereen een nazi die niet jouw linkse denkbeelden volgt. De echte nazi’s noemen zich antifascisten. Ze gedragen zich met hun bedekte gezichten al slopend en schreeuwend als bruinhemden.

Gast
Bart
december 1, 2020 12:34
Antwoord op  Kasko

Baudet is geen nazi, imbeciel.

Gast
Mieke
december 1, 2020 10:29
Antwoord op  Benno Donkers

Zo denk ik er ook over ,is een goed teken voor Baudet

Gast
Kromhout
november 30, 2020 22:09

Even voor uw herinnering: Bleker is de man die de bouw van megastallen stimuleerde en direct en indirect verantwoordelijk voor vogelgriep, varkenspest, landschapsverzuring en de maatschappelijke onrust als gevolg van het stikstof dossier.

Gast
aammehoela
november 30, 2020 22:00

Niet gezien, maar die Bleker is dus ook vergane glorie. Wat een triest figuur is dat geworden.

Gast
😷Paulus
november 30, 2020 19:15

😷Henkie is een 🐑neuker en af en toe pak ie voor de afwisseling een 🐖.

Gast
Mieke
december 1, 2020 10:30
Antwoord op  😷Paulus

Heb je over jezelf … ik hoop het wel .kijk in de spiegel

Gast
😷Paulus
december 1, 2020 18:25
Antwoord op  Mieke

😷Ik ken een afgedankte HOER met de zelfde naam in het bejaardencomplex 020 ben jij dat?

Gast
WNL meest overschatte rechtse omroep van dit land
november 30, 2020 19:08

Het was afgelopen zondag weer een droevig stukje rechts onbenullig journalistiek met de ophoog gevallen voorlees lullo Ruck Nietsman.

WNL met Ruck is niet om aan te zien. De gasten waren vooral VVD incrowd gelardeerd met stumper Henk en de vml. Telegraaf proleet Sjuul.

Week na week laat Ruck zien dat het geen journalist is maar een voorlezer die geen inhoud heeft en vooral zichzelf graag hoort. Het programma is een niet serieus te nemen product van de Telegraaf. Nou dan weet je het wel.

Gast
Philips de Goede
november 30, 2020 22:06

Dit kommentaar had ook jaaaren geldeden geschreven kunnen zijn, en toen oook waarheid. Wel ff een insult aan fatsoenlijk rechts dus, om zulke bagger zomaar door te spuiten.

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
november 30, 2020 18:39

Ik serveerde Henk af toen hij over de rug van een uitgeprocedeerd jongetje goedkoop wilde scoren door voetbalkaartjes weg te geven.

Gast
Suus
november 30, 2020 18:27

Je moet maar durven, rücksichtslos achter de rattenvanger aan lopen.


Gast
Ellion
november 30, 2020 18:43
Antwoord op  Suus

Maak even duidelijk wie je met de rattenvanger bedoel. Een rattenvanger is naar mijn idee iemand die het slechte opruimt. Dus verklaar je nader.

Gast
anoniem
november 30, 2020 18:54
Antwoord op  Ellion

Er schijnt er ooit in Hamelen eentje te zijn geweest……… :-)

Gast
anoniem
november 30, 2020 18:22

Gelukkig hebben we na de derde wereldoorlog voldoende bewijs op internet wie er allemaal fout waren :-)

Gast
Ellion
november 30, 2020 18:43
Antwoord op  anoniem

Op internet kan alles geplaatst worden. Het zegt weinig. Je kunt de zaak ook verzieken door een ander zijn naam te gebruiken.

Gast
anoniem
november 30, 2020 19:01
Antwoord op  Ellion

Over 50 jaar is waarschijnlijk zelfs deze pagina nog ergens terug te vinden in een archief.. :-)

Gast
blackie
december 1, 2020 20:37
Antwoord op  anoniem

Welnee, dom figuur dat je bent. Ip nrs zijn geen bewijs.

Gast
anoniem
december 2, 2020 20:27
Antwoord op  blackie

Ik vermoed dat over een eeuw de onderzoekers uw reactie uitermate interessant zullen vinden! :-)

Gast
Wim Lubbers
november 30, 2020 16:27

Diverse personen geven onafhankelijk van elkaar verklaringen dat Baudet antisemitische uitspraken doet. Niet één keer, maar al jaren. Geen Stijl heeft een indrukwekkende inventarisatie gemaakt.
Volgens mij is de Baudet-Jugend (JFVD) gemobiliseerd om hier te gaan trollen.

Gast
Frans.D
november 30, 2020 16:03

Vreemd dat zulke antisemitische partijen zoals SP,GL,PVA toch ieder gemiddeld op 12 zetels staan. O ik weet het al dat vertellen ze nooit bij de NPO.

Gast
Jeffrey Bidon
november 30, 2020 15:33

Bleker is een rare tuinkabouter met een grote waffel , toch vreemd dat dit soort types een podium krijgt .

Gast
Rene
november 30, 2020 15:25

Het is “evident” dat Baudet niet vies is van een stukje antisemitisme, en dat veel mensen hem toch nog blijven steunen
komt naar mijn mening voort uit een ongekende haat, die zij hebben naar de gevestigde partijen en media.
De moraal schuift steeds verder op bij Baudet’s aanhangers, door alle bruine ranzigheid die onweerlegbaar is aangetoond door lieden uit eigen kring, glashard te ontkennen, bagatelliseren, of stil te accepteren.
De frustraties zitten zo diep bij hen, dat de emotie de boventoon voert in plaats van de ratio.
Dat je een rechtse voorkeur hebt is gewoon een politieke keuze, waar niks mis mee is, maar zodra dit doorslaat naar
extreem rechtse sympathieen ga je naar mijn mening echt een grens over.
Blind blijven ze echter achter hun volksmenner aan lopen, als de “rattenvanger van Hamelen” die door het juiste “boreale” riedeltje te spelen, hen daardoor zover krijgt.
Het maakt hem daarbij niet uit wie dit zijn, of dit nu zijn “boreale” doelgroep is, of dat dit mensen zijn die, bij gebrek aan intellect (Baudet’s woorden), eigenlijk niet tot zijn intellectuele electoraat behoren.
Ieder weldenkend mens zou zich voor de huidige situatie rot schamen en zich stil terugtrekken, Baudet echter niet,
waardoor je toch langzamerhand de indruk krijgt dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft, die onder andere als kenmerk heeft, een totaal gebrek aan zelfreflectie.
Zijn grote virtuele winst in zetels kan hij gedag zeggen, maar zolang er nog altijd een grote groep is die achter hem blijft staan, zal hij zijn huidige zetelaantal wel behouden, en dat is triest.
De grote vraag is alleen, wie zich nog bij hem in het bestuur en in de tweede kamer zal willen aansluiten, en welke andere partijen hem ooit nog enigszins serieus nemen, voor zover ze dit al deden.
Het zal Baudet voorlopig een zorg zijn, het is nu overleven voor hem, want buiten de kamer zal geen enkele werkgever op hem zitten te wachten, dus wat nog rest is uitsluitend zijn kritiekloze aanhang, of wat er van over is.

Gast
Donald Dumped
november 30, 2020 15:30
Antwoord op  Rene

Virtuele zeteljes inmiddels geslonken van 5 naar 2…
Gelukkig maar…

Gast
document
november 30, 2020 15:59
Antwoord op  Rene

Zonder met een jij-bak te beginnen, maar toch. Start een Israël-discussie bij een willekeurige niet-christelijke partij en je hebt bingo. Of als een Joods iemand een streek levert of een stuiver oppakt, dan is het een jodenstreek of een geldbeluste Jood. Veel antisemitisme is onopgemerkt aanwezig.
Thierry wordt nu gepakt, omdat het hem ontbreekt aan een ideologie, traditie en structuur. Het enige waarop hij voer, was maatschappelijke verontwaardiging. Dat breekt hem nu op. Gedragingen zijn dan meer maatgevend dan gesproken woord als men je nauwelijks kent. Niemand denkt dat door corrupte partijbonzen de VVD corrupt is of de RKK na het misbruik een pedoorganisatie, bijv.
Baudet heeft de organisatie te snel te groot laten worden. Daar en een gebrek aan zelfkennis betaalt hij nu de tol voor.

Gast
Tjongejonge
november 30, 2020 17:17
Antwoord op  Rene

Zeer goed verwoord.

Gast
Jef Loyen
december 1, 2020 09:00
Antwoord op  Rene

Ook mee eens dat SP, Groen Links, D66 en PVDA anti Semitische zin? Graag ook hier van U een groot stukje geschreven.Als vervolg op Baudet. Is wel zo eerlijk.

Gast
010
november 30, 2020 14:44

Henk Bleker is met zijn wanbeleid als minister verantwoordelijk voor de puinhopen die nu rond het stikstofbeleid spelen. Die man is een charlatan die nooit enige bestuurlijke verantwoordelijkheid heeft durven nemen. Het verbaast me dan ook niks dat uitgerekend deze man thierry baudet verdedigt.

Gast
Dibbes
november 30, 2020 14:58
Antwoord op  010

Wat knap van je dat je het allemaal hebt zien aankomen. Daar moet je wat mee doen, met die voorspellende gave. Je haalt jezelf echter wel weer onderuit door de staatssecretaris minister te noemen. En in die functie en in verschillende landbouworganisaties heeft de heer Bleker wel degelijk bestuurlijke verantwoordelijkheid gedragen. Dom hoor.

Gast
Dorine
november 30, 2020 15:28
Antwoord op  Dibbes

Wij van wc eend……….

Gast
010
november 30, 2020 17:33
Antwoord op  Dibbes

Ach gossie toch, meneer betrapt me op een fout, maar durft verder niet inhoudelijk in te gaan op waarom Bleker een onbetrouwbare charlatan is zonder enige bestuurlijke vaardigheden.

Bleker heeft er een puinhoop van gemaakt, die Carola Schouten nu aan het opruimen is. Het is dan ook oprecht heel triest (CU is verder niet mijn partij hoor) dat Carola daar zo hard op wordt afgerekend. Het was Bleker die geen duidelijke keuzes heeft durven maken tijdens zijn bewindstermijn en wankele juridische constructies heeft verzonnen om toch alles door te kunnen laten gaan. Dat dit op een gegeven moment zou klappen was allang bekend binnen de Haagse wandelgangen. En het gebeurde dan ook, gedurende het ministerschap van Carola Schouten.

En waar laat ik overigens mijn voorspellende gave zien in de voorgaande post? Ik beschrijf volgens mij gewoon de ontstane situatie zoals die helaas is.

Dom hoor.

Gast
Dibbes
december 1, 2020 11:18
Antwoord op  010

Blijkbaar overzie je je eigen tekstje niet helemaal. Inhoudelijk ingaan op teksten die inhoudelijk niets te melden hebben en bol staan van de fouten heeft geen zin. Sneu hoor.

Gast
Even goed lezen
november 30, 2020 14:10

Ik las op een andere site: Met ‘…alle domme negers’, maakt hij een onderscheid tussen slimme en domme negers, dus generaliseert hij niet.
Stel je zegt dat alle blanken die zichzelf ‘wit’ noemen, dom en racistisch zijn.
Dan generaliseer je wel maar dat is geen probleem omdat je kennelijk blanken niet kunt discrimineren.

Gast
Logicus
november 30, 2020 14:35
Antwoord op  Even goed lezen

Logisch. Want als dit over de polariserende witzeggende blanken zegt is dat de waarheid.

Gast
Logicus
november 30, 2020 17:21
Antwoord op  Logicus

…je zegt…

Gast
JanH
december 1, 2020 05:54
Antwoord op  Even goed lezen

Nou, goed lezen doe je niet, want dan had je wel de hele brief van Nicki Pouw-Verweij gelezen. Daarin staat: „Baudet zei nog dat vechten over andere thema’s zoals EU en immigratie of islam zinloos was, want als ’ze onze vrijheid hebben afgenomen en we een communistische staat zijn, dan schoppen ze toch alle domme negers Europa uit.’”
Dat is duidelijk denigrerend naar alle ‘negers’, hij bedoelt echt niet dat ‘ze’ de slimme zullen overslaan.

Gast
Pietje precies
december 1, 2020 13:26
Antwoord op  JanH

Dus generaliseert hij niet. Sterker nog: Hij beschrijft slechts wat anderen misschien gaan doen en dat ze dan kennelijk onderscheid gaan maken tussen domme en andere tropisch Afrikanen. Dat is natuurlijk ook racistisch of discriminatie op IQ, volgens sommige mensen.

Gast
Willem
november 30, 2020 14:05

Bleker is gewoon een dom mannetje,geen woorden meer aan verspillen.

Gast
saperdeflap
november 30, 2020 14:09
Antwoord op  Willem

En ”Ú”, bezit een Nobelprijs?

Gast
Uitrustende goochelaar
november 30, 2020 14:21
Antwoord op  saperdeflap

Bezit Bleeker een Nobelprijs?

Gast
saperdeflap
november 30, 2020 15:18
Antwoord op  saperdeflap

In ieder geval is hij hoger opgeleid, dan een Sapperdeflap. Maar ja; dat ben je al heel snel.

Gast
oma
november 30, 2020 13:57

“Mag ik zoiets zeggen?” typeert toch wel weer de vrijheid in onze vrije westen

Gast
JanH
november 30, 2020 13:41

Als je onderstaande commentaren sorteert op plussen en minnen dan kan er maar één conclusie volgen: het stikt hier van de complotdenkers.

Gast
Uitrustende goochelaar
november 30, 2020 14:23
Antwoord op  JanH

Als je zo snel die conclusie trekt is de kans groter dat je zelf onder die categorie valt.

Gast
Kritisch Avrolid
november 30, 2020 17:13
Antwoord op  JanH

Inderdaad, angstaanjagend veel plusjes van comploetdenkers, internetgekkies en FvD aanhangers. Kennelijk hebben zij overdag niets anders te doen.

Gast
Erik de Vries
november 30, 2020 13:15

Het is nu wel heel erg : De Pot verwijt de Ketel dat zij zwart ziet-tijdperk. Dit is een duidelijk geval van een verweesde samenleving.

Gast
Jaapww
november 30, 2020 12:59

God de elite heeft eindelijk de mogelijkheid om over antisemitisme tepraten omdat een groep aan rechterkant daar nu voor kan worden aangewezen maar antisemitisme binnen islam is afgelopen 20 jaar door deze elite verzwegen of weggekeken. Slappeling en hypocrieten.

Gast
010
november 30, 2020 14:45
Antwoord op  Jaapww

Altijd jij bakken he. Nooit reflecteren. Dat is je vreemd blijkbaar.

Gast
Lgt
december 1, 2020 10:34
Antwoord op  010

Ja maar Jaapww heeft helemaal gelijk. Over de alles verwoestende ideologie van de Islam wordt liefst gezwegen, voornamelijk uit angst.
Dus 010 jouw bijdrage is onzin.

Gast
Ronald
november 30, 2020 12:56

Helemaal eens met kritiek op Bleeker. Weer zo’n narcist net zoals o.m. Baudet zelf, Trump en Johnston die de aandacht zoeken door extreme gedachten aan te hangen of te verdedigen. Dit alles bij gebrek aan een eigen gefundeerde mening. Vooral de waarheid en feiten uit de weg gaan. Triest om te zien.

Gast
G Jonker
november 30, 2020 13:58
Antwoord op  Ronald

Dus als iemand zijn oordeel wil baseren op zijn eigen ervaringen, die kennelijk niet conform ,het bestuur, zijn, is ie een narcist en complotdenkers? Ik heb nog geen mening maar zie wel dat overeenkomsten met de beginperiode Fortuin. Ook hij werd als racist en erger weggezet. Alleen kon hij er beter op reageren dan Baudet. Al die verontwaardigde reacties op Bleeker zeggen meer over die mensen dan over Bleeker of Baudet. Ik vind het inmiddels een enge samenleving worden in Nederland. Echt onderzoek naar de feiten is er niet meer. Alleen aannames en zwartmakerij. Het is maar wie je gelooft, een echt oordeel ??????

Gast
saperdeflap
november 30, 2020 14:12
Antwoord op  G Jonker

Nooit naar de onrendabelen hier luisteren. Ze voegen nooit wat toe. Alleen bagger! Zijn zelf vaak genoeg te belabberd om te gaan stemmen.

Gast
John
november 30, 2020 15:21
Antwoord op  G Jonker

Eigen ervaring? Alsof je bijvoorbeeld Hitler, Stalin of Mao (niet bedoeld als vergelijking met Baudet) persoonlijk gekend moet hebben om een oordeel te kunnen vormen.

Gast
Toni
november 30, 2020 12:44

De linkse staatsomroep doet er alles aan om rechts in verlegenheid te brengen. Alles wat de NPO uitzendt is linkse propaganda.

Gast
Wim Heitinga [de echte]
november 30, 2020 13:51
Antwoord op  Toni

Word wakker!

Gast
Hennie035
november 30, 2020 18:15
Antwoord op  Toni

Domme opmerking.

Gast
Lariekoek
november 30, 2020 12:29

Henk Bleker denkt dat hij een baantje bij Baudet kan krijgen. Diverse personen stappen immers op bij de FvD.

Gast
Liesbeth
november 30, 2020 12:29

Is het niet zo dat we een poosje geleden allemaal voor racist werden uitgemaakt toen BLM hoogtij vierde. Er was toen een programma op NPO1 dat zich letterlijk aankondigde als. Iedereen is wel een beetje racist dus ook “JIJ” en ik. Waar was Rick Nieman toen met zijn commentaar

Gast
Logicus
november 30, 2020 13:58
Antwoord op  Liesbeth

Niemand is racist, want rassen bestaan niet.

Gast
Martin
november 30, 2020 12:25

Henk heeft gelijk. Stel dat iedere verdachte veroordeeld zou worden op basis van ‘horen zeggen’.
Dan zou de wereld te klein zijn.

Feiten en omstandigheden. Niets meer niets minder.

Maar zoals de media rolt: Sturend!!

Gast
mrGer
november 30, 2020 12:11

Politiek is verworden tot plat populisme.
Als verantwoord volksvertegenwoordiger heb je de dure plicht je rekenschap te geven van je uitlatingen en je parlementair op te stellen. Maar nee, het hij hep gelijk en het wordt tijd en rotte Rutte beheersen de discussie, en dat allemaal van en door mensen die het nodig vinden om het liefst anoniem iedereen en van alles te beledigen en onderuit te halen. Tot de sukkels voor de rechtbank staan want dan zijn die flinke coronaschreeuwers plots zo flink niet meer. Bleker moet geen onzin praten, als hij Baudet wil stemmen, doe dat dan, als het nog kan, maar ga niet beweren dat Baudet enig recht zou hebben op het doen van dergelijke uitlatingen, die hij inmiddels zelf heeft toegegeven

Gast
Guy
november 30, 2020 12:09

Henk heeft volkomen gelijk, niets uit wat Thierry in openbaarheid heeft gezegd en gedaan getuigt van antisemitisme. Dan ga je niet naar een Joodse gedenking toe. Denk dat veel leden na alle aantijgingen er nog steeds niets van begrijpen. Wat is hier echt asn de hand? Zij blijven nu verweest achter en hebben geen idee waar ze in maart op moeten gaan stemmen want van links tot rechts staan de partijen als blok achter klimastverspilling, onbeperkte migratie en invloed EU. Alleen Wilders en SGP hebben hierin nog enige realiteitszin. FvD is dus enorm gemis als die er niet meer is. Geloofwaardigheid is hoe dan ook weg.

Gast
Jonnie
november 30, 2020 13:28
Antwoord op  Guy

De SGP?? Dan is het echt gedaan met de vrijheid in ons land, haha!

Gast
Verstegen
november 30, 2020 14:35
Antwoord op  Guy

Henk heeft zeker gelijk en Nieman moet zich beperken tot interviewer en niet zijn eigen mening opdringen

Gast
Donald Dumped
november 30, 2020 15:36
Antwoord op  Guy

SGP realiteitszin?
Lol. Hun enige realiteit is de realiteit uit een allang achterhaald boek…

Gast
Kromme wereld
november 30, 2020 11:53

Heel Nederland is losgeslagen, Bleker mag dit niet doen,maar Rutte mag de boel aan alle kanten besodemieteren zoals met de toeslagenaffaire en met steun voor Syrië, de IS bruiden die terug mogen echt godverdomme Nederland ga je daar de eens druk om maken.

Gast
Theo ten Hove
november 30, 2020 11:53

Wat ik veel belangrijker vind dat hij zei dat de gewone man buiten de randstad en dan met name het noorden oosten en zuiden van ons land niet gehoord worden. Deze mensen hebben een partij nodig die de gedachtengoed zoals bij Forum uitdraagt zoals EU bemoei je niet overal mee, klimaatonzin en stikstof die alles bepaald in dit land. En daar heeft hij groot gelijk in. Het is aan de VVD CDA EN PVV om deze belangrijkste items de komende jaren aan te pakken. En laat het ons voor de verkiezingen weten hoe ze er in staan.

Gast
Een democraat
november 30, 2020 11:48

Moet het nou echt weer zover komen dat dit soort personen in de praktijk gaat brengen wat we in 40-45 allemaal hebben gezien zodat het weer miljoenen levens zal verwoesten of gaan we ons gezond verstand gebruiken en samen de problemen aanpakken en oplossen zoals het in een beschaafd en democratisch land hoort te gaan.

Gast
joost
november 30, 2020 11:46

Even wachten svp. Nu even niet direct op Henk Bleker reageren zoals de huidige veelal linkse activisten doen, vooral bij onze staatsomroep.
Ten eerste is Wakker Nederland een overbodige omroep. Het is duidelijk een equivalent van hun collega’s bij de staatsomroep en Rick Nieman kan niet interviewen.

Ik vond Henk Bleker n.l. heel genuanceerd.
Terecht vond hij dat de huidige politieke partijen uit de kartel kliek allemaal nu zo’n beetje dezelfde taal spreken en dezelfde politiek hanteren. Zelfs de VVD is nu links geworden en lift met het ploegje mee.
Maar Bleker kaartte terecht aan, dat er toch ruimte moet zijn in Nederland voor een rechtse partij en zeker nu b.v. bij de laatste statenverkiezingen ruim 1 miljoen NL kiezers voor de FVD kozen is daar het bewijs van. Er zijn nu eenmaal mensen in ons land die er ander over denken, gewone nette correcte mensen, ondernemers, boeren etc.
Die zijn de laatste 10 jaar Rutte niet gehoord ! We zijn meer een bureaucratisch land geworden, naar de burger wordt niet meer geluisterd.

Het is ook maar een klein nagemaakt eng egotrippend ploegje, die tijdens een diner met muziek, eten en veel drinken, de FVD als partij en hun kiezers zeer teleurgesteld hebben. Dat zijn echt ongeschikte mensen om ons land te besturen.
Natuurlijk had Baudet direct in die jongeren fvd club moeten ingrijpen. Maar wat nu gebeurd is schandalig en natuurlijk is Baudet geen racists of naziaanhanger.

Gast
Johan
november 30, 2020 11:40

Deze man verdient een monument!

Gast
Wil
november 30, 2020 11:32

Henk Bleker is én blijft een gefrustreerde boer die zichzelf overschat én zich stééds belachelijker maakt met zijn uitspraken. Waarom krijgt zo’n man nog een podium? Hij is niet meer van deze tijd.

Gast
Jansje
november 30, 2020 12:39
Antwoord op  Wil

Hij is helemaal geen boer maar komt op voor de boeren, dat is heel iets anders ik sta achter Henk Bleker. Hebt u ook een tuin en bent daardoor ook boer 🤣🤣

Gast
Gre
november 30, 2020 13:46
Antwoord op  Wil

Wees er maar trots op Deze tijd. 🤦‍♀️ lekker meelopen wat de media je voor blijft kauwen. Je mening vormen op wat anderen zeggen. We lopen hartstikke vast met al die meningen en als je niet meeloopt in de pas dan lig je bij voorbaat uit. Gekke zo langzamerhand absurde wereld waar we in leven en daar gaan we nog zure vruchten van plukken. Met oogkleppen op alles voor zoete koek slikken. Waar zijn we mee bezig.

Gast
Donald Dumped
november 30, 2020 15:41
Antwoord op  Wil

Henk Bleker.
Dat was toch die kerel die volledig op zijn plaats gezet werd door een jonge vluchteling uit Angola? Die zich niet liet omkopen door iets wat er op een briefje stond wat door deze man werd toegeschoven?

Gast
Henk Kok
november 30, 2020 11:27

Sorry. Correctie
……gedoogde de PVV.

Gast
Rob Willems
november 30, 2020 11:07

Stop toch met deze Soap rond egotripper Baudet.
We zitten midden in een levensgevaarlijke COVID-19 pandemie en zodra de verkiezingen in maart voorbij zijn zullen ons Nationale Lachebekje en zijn partijkartelgenoten bij de Gemeenten onmiddellijk weer nieuwe lastenverhogingen aankondigen en ons land in een diepe recessie storten terwijl de failliete KLM weer miljarden Euro’s steun krijgt. Komt ervan als De Grote Leider geen visie heeft.

Gast
Josefien
november 30, 2020 11:04

Ach ja, het CDA. Eerst die krokodillentranen van Madeleine van Toorenburg om die onsmakelijke cartoons te verdedigen en nu die Henk Bleker weer.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen