Gerard Joling: ‘Angela Groothuizen is te ver gegaan, beetje jammer’

Gerard Joling vindt het heel erg jammer dat zijn The Voice Senior-collega Angela Groothuizen hem in de zomer ‘rabiaat rechts’ heeft genoemd. Hij vond het behoorlijk ongepast. Dat zegt hij in tijdschrift Weekend.

The Voice Senior Beeld: RTL

RTL 4-ster Gerard Joling deed vroeger veel uitspraken over de ‘islamisering van Nederland’ en werd door de PVV zelfs een ‘dappere BN’er’ genoemd. “Och ja. Hij is zo rabiaat rechts, die jongen. Ik ken Geer nu al 45 jaar. Het is een goeie vent, ik ben dol op hem, maar hij kan pittige uitspraken doen”, zei Angela afgelopen zomer.

Rare uitspraak

Gerard heef er een nare bijsmaak aan overgehouden, vertelt hij in de Weekend. “Dat vond ik een beetje een rare uitspraak van haar. Ik bedoel, als je vier weken met iemand in een programma hebt gezeten en je gaat dan dat soort dingen zeggen, is dat toch gek. lk vond het niet gepast.”

De twee RTL-collega’s hadden al ‘een dingetje’ met elkaar, zoals Gerard het noemt, want Angela verklapte in juli vroegtijdig dat Gerard de nieuwe coach zou worden in The Voice Senior. “Toen ging Angela dat een dag van tevoren op haar Instagram zetten. Dat was natuurlijk niet handig. En ik vond deze uitspraak van haar ook niet zo handig.”

Niet uitgepraat

Angela en Gerard hebben hun meningsverschil niet uitgepraat. Hij heeft besloten haar niet op te bellen. “Nee, want ik ben hier ook niet boos om. Ik lig er ook niet van wakker. Alleen, nogmaals, ik vond het heel gek. Je wordt er toch weer op aangesproken, zoals nu. Ik vind het gewoon jammer en niet nodig, maar het is haar gedachtegang.”

“Iedereen mag van mij vinden en denken wat hij of zij wil, maar ik vond dat net een beetje te ver gaan. Ik ga haar nog wel vragen wat ze nou precies bedoelde en wat de reden was dat ze het vertelde. Het heeft geen zin om daar boos om te zijn, maar je kunt er natuurlijk wel iemand op aanspreken.”

Meld u aan
Laat het mij weten wanneer er
36 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Guttegut
november 23, 2020 10:06

Wat ze bedoelde is toch duidelijk. Ze vindt je een enge rechtse pisnicht met slechte humor die niet kan zingen. Oh nee, dat vind ik!

Gast
Harry :-D
november 23, 2020 07:36

Te ver gegaan??…

En dat zegt de koning van de
platvoerse grappen en grollen?…
Dit riekt ernstig naar narcisme…

Gast
Jordi
november 23, 2020 12:16
Antwoord op  Harry :-D

Dat heeft toch niks te maken met een politiek geactiveerde sneer die die kreeg van dat linkse … Wijf! Snap best dat je daar narrig van word t hele land gaat eraan hij is 1 van de weinige die daar nog gewoon op een keurige manier een mening over heeft en dan word je door dat huichelachtige bn’ers kliekje gelijk verstoten!

Gast
Piet Pannelap
november 22, 2020 18:51

Wat ziet Angela er lekker uit op die foto. Heerlijke leather gilf: 🍑🍆

Gast
Nick
november 23, 2020 14:59
Antwoord op  Piet Pannelap

Heeft volgens mij ook heerlijke uiers.

Gast
jacques groenen
november 22, 2020 18:15

Gerard wenst alleen kritiek te geven en dus niet te krijgen…dus Angela heeft ’n punt…dat is namelijk een hardnekkig symptoom van rabiaat rechts…

Gast
Bart
november 23, 2020 08:35
Antwoord op  jacques groenen

Dan is Angela dus rabiaat links!

Gast
Bastiaan
november 22, 2020 16:25

vecht dit lekker onderling uit! stelletje aandachttrekkers zijn het

Gast
E-Online
november 22, 2020 16:10

Geer roept het ene moment hardop de Islamisering van NL te vrezen. Het andere moment zoekt hij Marokkaanse pikken bij de Nieuwe Meer. Beetje zoals Pim Fortuyn een haat-liefde verhouding met onze Noord-Afrikaanse medemens.

Gast
anonymous
november 22, 2020 15:23

Iedereen in tv land moet blijkbaar een extreem linkse mening hebben, ander deug je niet.
Go Gerard !

Gast
Nick
november 22, 2020 14:17

Juist linkse progressieve mensen zouden kritiek op de islam moeten hebben.

Gast
Bart
november 22, 2020 13:51

Awhh Angela wil zo graag deugen.

Gast
Ray
november 22, 2020 13:08

Een hekel hebben aan de islam is niet rechts, hooguit realistisch.

Gast
Lind@
november 22, 2020 16:04
Antwoord op  Ray

Uitstekend!

Gast
1340wolf
november 23, 2020 10:07
Antwoord op  Ray

Eerder is het realistischer dat jij n donme haatzaaiende kneus bent zonder enig nutitig doel in je leven

Laatst bewerkt 3 dagen geleden door 1340wolf
Gast
Bart
november 23, 2020 10:35
Antwoord op  Ray

Exact.

Gast
Struisvogelkenner
november 22, 2020 13:00

Neplinkse typetjes zoals Angela G. steken liever hun kop in het zand en beledigen liever in plaats van argumenten te geven.

Gast
Astrid prins
november 22, 2020 12:58

Ja, je mag je in dit land niet uitspreken over de islamisering want dan ben je meteen “rabiaat rechts”. Netjes in de pas vd deugBNertjes blijven lopen dan komt alles goed

Gast
T.E.D.
november 22, 2020 13:05
Antwoord op  Astrid prins

Welke Islamisering? Even serieus? Wat gebeurt er nu dat serieus bijdraagt aan de ‘Islamisering’ van Nederland? We zijn en blijven een seculiere staat waar plek is voor elke religie zonder dat de staat lievelingetje speelt met de een of de ander. Al dat paniek saaien, ik word er moedeloos van!

Gast
peter de wild
november 22, 2020 13:31
Antwoord op  T.E.D.

Helemaal gelijk,het is namelijk absoluut niet zo dat leraren moeten onderduiken omdat ze een tekening aan de muur hebben hangen,wilders hoeft helemaal niet beveiligd te worden,mensen kunnen gewoon hun mening over de islam geven zonder gevaar te lopen.

Gast
Veto
november 22, 2020 16:03
Antwoord op  peter de wild

Dat is nog geen islamisering. Als jij een grap maakt over mijn woonplaats Oss en ik wil jou vervolgens vermoorden, dan zou jij kunnen zeggen dat alle Ossenaren een gevaar voor de samenleving zijn. Misschien heb je zelfs wel gelijk, zijn we allemaal gestoord en ben ik een prototype Ossenaar. Maar dat maakt nog niet dat er een dan meteen een Ossisering van het land plaatsvindt. Dat zijn echt verschillende dingen.

Gast
1340wolf
november 23, 2020 10:16
Antwoord op  T.E.D.

Top!Bedankt voor je reactie.eindelijk iemand die het paniek zaaien van de populisten door heeft.👍👊

Gast
Jordi
november 23, 2020 12:22
Antwoord op  T.E.D.

Jij bent medeverantwoordelijk vuile rat we gaan Dr aan en mensen zoals jij die dat ontkennen zijn keihard medeverantwoordelijk dat je niet gewoon met naam reageert zegt genoeg!

Gast
Geest
november 23, 2020 12:34
Antwoord op  Jordi

Boehoehoehoehoe, ikke zo bang! Ga in je luier poepen, schijterd.

Gast
Celia
november 23, 2020 16:20
Antwoord op  T.E.D.

R

Gast
Bennie Dood
november 22, 2020 12:41

De waarheid is hard, ook voor Joling!

Gast
Deugpiet
november 22, 2020 12:37

Issie daar nog steeds niet overheen? de jankert.

Gast
Moud
november 22, 2020 12:37

Dit werd dus gezegd, afgelopen zomer (juli), staat nu in de Weekend (november), duidelijk dus gebrek aan actueel nieuws en dus bladvulling bij Weekend.
Wat mij betreft sneeuw van gisteren, en door!!

Gast
M. Kreukhoven
november 22, 2020 12:27

Ticket to the tropics. En nooit meer terugkomen, blijf lekker op Curaçao wonnen…Gerard is een overjarige ouwe z.eiksok, laat dat ventje toch! Hij doet het meeste rare, p.olariserend uitspraken. Gewoon negeren!

Gast
Wijskijker
november 22, 2020 12:08

Vroegâh heette dat nog gewoon oerdom, achterlijk, van de pot gerukt of heel stom.
Tegenwoordig noemt iedereen het heel eufemistisch ‘niet handig’.

Laatst bewerkt 4 dagen geleden door Wijskijker
Gast
Jeffrey
november 22, 2020 12:08

Angela is natuurlijk het perfecte voorbeeld van een deug BN’er.
Moet ze natuurlijk helemaal zelf weten. Maar het nadeel van dit soort mensen is dat ze vergeten zijn dat je het ook oneens met elkaar mag zijn. Als je een iets andere gedachte hebt dan de deugmensen wordt je gelijk in een hoekje gedrukt. Dat is zo jammer!

Gast
Lariekoek
november 22, 2020 13:17
Antwoord op  Jeffrey

En jij doet precies hetzelfde; mensen in een hoekje drukken, als deugmensen. De niet-deugmens Jeffrey.

Gast
Maup Caransa
november 22, 2020 12:05

Door de PVV zelfs een ‘dappere BN’er’ genoemd daar zit de nichterij.

Gast
Zay
november 22, 2020 12:04

Pff, hij doet zelf constant allerlei ongenuanceerde uitspraken, maar wat Angela zegt vindt hij niet gepast. Hij begint steeds meer op Gordon te lijken.

Gast
Maup Caransa
november 22, 2020 12:06
Antwoord op  Zay

Gordon ook vast PVV?

Gast
Zay
november 22, 2020 12:12
Antwoord op  Maup Caransa

Weet ik veel en dat boeit me ook niet. Ik heb het erover dat Gerard dingen niet gepast vindt terwijl hij ze zelf ook doet. Zo is Gordon ook, al is die vele malen erger. Gerard kan gelukkig wel relativeren.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen