Party schrikt zich dood: Ben Cramer doet DRIE suikerklontjes in thee

Ben Cramer (73) heeft een journalist van de Party flink laten schrikken door tijdens hun interview maar liefst drie suikerklontjes in zijn thee te doen, oftewel zo’n 12 gram suiker. Dat is te lezen in de kiosk.

Ben Cramer Beeld: MAX

De Wereldgezondheidsorganisatie raadt men aan om niet meer dan 25 gram suiker per dag te gebruiken, maar die boodschap is niet bepaald aangekomen bij Ben Cramer. Als hij twee kopjes thee drinkt, zit hij al aan zijn suikertaks. Best schrikken, want de Party zocht de zanger juist op om onder meer over zijn gezondheid te praten.

Drie klontjes

Party sprak de zanger direct aan op zijn ongezonde gewoonte. “Je liet net maar liefst drie suikerklonten in je kopje thee verdwijnen. ls zo veel suiker wel goed voor je?”, legt de journalist hem kritisch voor.

Ben Cramer neemt het luchtig op. “Weet ik veel, hahaha. Ik ben er tot nu toe al 73 jaar oud mee geworden, wat heb ik te verliezen? Ik vind drie klontjes gewoon lekker, al doe ik er af en toe ook twee in. Mijn vrouw gebruikt helemaal geen suiker, maar zij rookt en dat doe ik dan weer niet.”

Drie boterhammer

Naast die klontjes suiker leeft Ben over het algemeen wel gezond, zegt hij. “Ik rook niet en drink niet. Alhoewel, dat laatste is niet helemaal waar. We delen elke dag een flesje wijn, dat gaat er wel in.”

Wat eet hij verder nog meer dan? “’s Ochtends eet ik altijd drie boterhammen en drink ik een kop thee. Soms gooi ik er één of twee beschuiten achteraan.”

81 à 82 kilo

Pas om 14.30 uur eet Ben Cramer weer. “Dan begint mijn maag een beetje te knorren en dan wil ik weleens een eierkoek pakken.” Bam, nog eens 20 gram suiker!

Gelukkig is Ben niet zo dik. Hij is 81 à 82 kilo. “Wanneer ik naar bed ga, ben ik soms een kilootje zwaarder, maar meestal heb ik hetzelfde gewicht als in de ochtend.”

Ben Cramer deed in 2017 mee aan de NPO 1-hit Gouden Jaren: Indonesië van Omroep MAX. Dat programma kunt u hier terugzien.

Rectificatie: in een eerdere versie van dit artikel stond dat Ben Cramer drie suikerklontjes in zijn koffie doet. Het gaat echter om drie suikerklontjes in zijn thee. Dit is nu aangepast.

Meld u aan
Laat het mij weten wanneer er
42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
november 23, 2020 12:33

Suiker is trouwens ook een soort drug. Mensen raken er verslaafd aan en afkicken is moeilijk. Het is gewoon puur gif wat je binnen neemt. En ouders hun kroost al vanaf ze baby zijn vetmesten met die troep. Geen wonder dat ze allemaal hyperactief worden en voor hun tiende al adhd en obesitas hebben. Alles wat bij de Kruidvatten en Actions voor een habbekrats te grijp ligt in de grabbelbakken is troep wat je het beste kan laten liggen.

Gast
Mark
november 23, 2020 12:26

Sjesus,wat een diepte-interview weer. Als dit stuk geen journalistieke prijzen gaat winnen, dan weet ik het ook niet meer.

Gast
Dreetje
november 23, 2020 12:10

Ik doe altijd koffie in de suikerpot, mag dat dan weer wel?

Gast
Wendy Beukelaer
november 23, 2020 08:25

Hoeveel centiliter is die kop thee dan?

Je hebt theeglazen van 0,3 liter.
Je hebt theeglazen van 225 ml.
Je hebt theeglazen van 0,2 liter.
Je hebt mokken van 210 ml en mokken van 200 ml.
Verder heb je duralex theeglazen van resp 175, 165 en 150 ml.
Dan zijn er nog de Picardie glazen variërend van 150 tot 110 ml.
En dan zijn er nog de porseleinen theekopjes van 100 ml, er zijn porceleinen theekopjes van 95 en er zijn ook poceleinen theekopjes van 50 ml.

Stel dat ik drie klontjes suiker in een theekopje van 50 ml doe dan wordt dat wel een zoet bakje thee.

Maar.
Als ik die hoeveelheid suiker in mijn theeglas van 0.3 liter doe dan is mijn thee bijna 6 keer minder zoet want het equivalent suiker komt dan overeen met een HALF klontje suiker in een kopje van 50 ml.

Ik vind dat Party zich hier schuldig maakt aan tendentieuze en halfslachtige berichtgeving.
Ik heb spijt dat ik dit nu gelezen heb want ik heb nu héél veel vragen.

Hier wordt ik dus helemaal gek van.
Ik begrijp niet dat mensen zulke artikelen kunnen schrijven zonder zich even te verdiepen in de essentiële details.

Ben Cramer wens ik heel veel goeds.
Groeten.

Gast
Meester Hans
november 23, 2020 08:44
Antwoord op  Wendy Beukelaer

het blijven 3 klontjes en dus 12 gram

Gast
Harry :-D
november 23, 2020 07:31

Zolang hij z’n thee linksom

roert is er niks aan de hand.
(Deze week in de Linda.)

Gast
Meubilair
november 23, 2020 07:17

Ik zal maar niet zeggen hoeveel suiker ik in m’n thee pleur…..

Gast
Tobias
november 22, 2020 22:50

Mensen, geloof de Party niet. Dat blad is berucht om zijn deepfake berichtgeving.

Gast
Marjetteke
november 22, 2020 20:19

Tjemig.
Snel onderzoeken hoeveel vezels Patty tot zich neemt vóór twaalf uur.
Moet er niet aan denken dat haar dagelijkse performance de mist in gaat door verstopping.

Succes Patty Brard!
Lekker kakken op tafel.
Dat doe je goed 👍
Viezerik.

Gast
Joris driepinter
november 22, 2020 17:23

Wat een gezeik.Het probleem is dat veel Nederlanders het allemaal heel goed weten wat goed of slecht is, voor anderen dan.Bemoei je met je eigen zooi,veel beter!

Gast
Grapje
november 22, 2020 19:53
Antwoord op  Joris driepinter

Drie pinten melk per dag is ook niet meer zo goed, als men vroeger dacht.

Gast
Jolanda
november 22, 2020 17:18

Gadverdamme wat goor en mierzoet. En 25 gram suiker per dag is overigens ook te veel.

Gast
Bars
november 22, 2020 17:10

Man man man wat een onthullingen allemaal . Snel wat vlugzout genomen om bij te komen.Party doet zijn naam eer aan mensen wat een feestje.

Gast
Frans
november 22, 2020 16:54

Het niveau daalt ver onder nul.

Gast
vervanger van de molshoop
november 22, 2020 16:18

bij gebrek aan ander nieuws dit maar no nonsense nieuws

Gast
Jantje
november 22, 2020 16:11

Laat Ben zich wel vaccineren, kijkt hij het nog ff aan (hoogst scorend onder BN-ers) of heeft hij respect voor corona?

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 22, 2020 16:07

Broeder Petrus 78 jaar eet elke morgen zijn Havermout pap met 4 eetlepels suiker , hij fiets ,en loopt nog zonder bril door het dorp, doet zwaantje aan de rekstok , en flikflooit met zuster Theresa , want zijn vlag hangt nooit halfstok , als zuster Theresa weer eens zin heeft in je weet wel
ja de nonnen willen ook wel es wat ook al ze in de 70
Alleen Dorothea is de jongste en de gei…lste met haar cup d
iedereen heeft haar al een keer genomen , en was zalig jezus maria

Gast
Lies
november 22, 2020 15:40

Ik schrik van het feit dat mensen straks allemaal via het zogenaamde coronavaccin nanotechnologie krijgen ingespoten. Daar zijn die suikerklontjes van Ben niets bij. Mensen zijn over enkele jaren genetisch veranderd en is het gen wat mensen homoseksueel of trans maakt verleden tijd. Schokkend!

Gast
Karl Dalli
november 22, 2020 16:49
Antwoord op  Lies

Het is reeds tijdenlang een bewezen feit dat ze bij jou niets hoeven in te spuiten, want jij bent simpelweg een sneue creatuur met een sierpikje, die onder de naam Lies reageert. In het kader van ‘opgeruimd staat netjes’ hoef jij slechts ‘ausradiert’ te worden.

Gast
Lies
november 22, 2020 19:06
Antwoord op  Karl Dalli

Vuile meeloper van minister Der Junge die je er bent.

Gast
Jan
november 22, 2020 19:59
Antwoord op  Karl Dalli

De lockdown doet uw nazi-sympathieën zo te zien weer eens opborrelen?

Gast
anonymous
november 22, 2020 15:20

Doe ik ook hoor, lekker zwarte koffie met 3 suikerklontjes.

Gast
Lies
november 22, 2020 15:13

Vagins

Gast
Tycho Graagnat
november 22, 2020 15:09

De onderlinge sociale controle in deze ‘Big Brother is watching you’ samenleving gaat wel heel erg ver. Het feit dat Party dit in een artikel wordt vermeldt is al erg maar je kunt van riooljournalistiek niet veel meer verwachten maar het feit dat MC hier een vette subjectieve kop van maakt is nog erger. Sensatie heet dat. Reacties uitlokken.
Verder moet gezegd dat het blad zo ongeveer uit alle artsenpraktijken geweerd zie ik steeds meer. Navraag daarnaar leverde op dat het blad met broertjes, Story en Prive wel stuk werden gelezen maar de artsen/praktijken zich niet wilde verenzelvigen met dit soort lectuur van een inderdaad bedenkelijk niveau.
Al neemt Ben 8 klontjes, iedereen moet lekker doen dat hem of haar goed dunkt. Lees HPdetijd als je goede lectuur wil lezen bijvoorbeeld
.

Gast
Lies
november 22, 2020 14:06

Vagina

Gast
Jan
november 22, 2020 20:01
Antwoord op  Lies

Wat kut hè dat de “s” vlak naast de “a” zit?

Gast
De herinnering blijft...
november 22, 2020 13:58

Hij was maar een Clown, maar straks is ie dood. 🎵🎶

Gast
Bart
november 22, 2020 13:52

Als Ben dat lekker vindt moet ie dat gewoon lekker doen.

Gast
Pet Kroket
november 22, 2020 13:39

Lol, ik drink niet maar ik trek wel elke dag een fles wijn open, aldus alcoholist Ben Cramer.

Gast
gea
november 22, 2020 13:38

MC really?

Gast
Teun-Arie van der Geelen-Coppens
november 22, 2020 13:37

Wat een prachtige foto!

Gast
Jan
november 22, 2020 20:03

Ze hadden hem alleen niet op dat gekreukte papier moeten afdrukken.

Gast
Hall
november 22, 2020 13:34

“Ik drink niet, maar er gaat wel een flesje wijn per dag door”.

Ontkenning is de start van een probleem.

Gast
Albert Verhinderd
november 22, 2020 13:24

Koffie iemand?

Gast
Luister
november 22, 2020 13:23

Oòòòòòh, wat erg, en wat nu?
Wat moeten we nu met hem?

Gast
Bennie Dood
november 22, 2020 13:18

Naast de effecten op ons lichaam heeft het suiker ook een direct effect op onze hersenen. Het heeft dus ook impact op ons gedrag! 

Gast
Kwartnazi
november 22, 2020 20:04
Antwoord op  Bennie Dood

Kortom, hij is een gevaar voor onze samenleving.

Gast
gtstfites
november 22, 2020 13:16

Pfff was het nieuws op?

Gast
Douwe Kwak
november 22, 2020 13:11

Daar moet ik op reageren!

Ik neem er altijd 4.

Gast
Rick
november 22, 2020 13:07

Wauw vind jij dit echt Nieuwswaardig?? Lekker boeiend dit zeg

Gast
Sport 7 kijker
november 22, 2020 13:04

Kijk, dit zijn de nieuwtjes waarvoor ik dagelijks naar MC kom.

Gast
Rick
november 22, 2020 13:07
Antwoord op  Sport 7 kijker

Lekker boeiend weer of niet pff

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen