Beboete Douwe Bob bagatelliseert coronaregels bij Beau

Douwe Bob is het niet eens met de coronaboete van 1.000 euro die hij heeft gekregen, maar hij gaat hem wel betalen. Dat heeft hij maandagavond gezegd in de talkshow van Beau van Erven Dorens.

Douwe Bob Beeld: Beau

BN’ers hebben een prominente rol in het coronadebat. Er is verdeeldheid in het vaccindebat, maar ook in de discussie over de coronaregels. Met name theatersterren als Guido Weijers en Sanne Wallis de Vries verzetten zich hevig tegen regels die hun sector treffen, maar ook zanger Douwe Bob wordt een beetje moe van het mensenmaximum.

Fikse boete

Douwe Bob heeft een boete van 1000 euro gekregen voor een illegaal optreden dat hij in juni gaf op Terschelling. Hij zou daar optreden, maar de gemeente verbood dat. Hij besloot te cancelen, maar gaf uiteindelijk tóch nog een spontaan concert. Er kwam een groep van zo’n tachtig mensen op af, maar al snel legden handhavers de bijeenkomst plat.

Beau van Erven Dorens vroeg Douwe Bob gisteren naar de boete. “Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar het schijnt ja. Ik was op Terschelling en ik dacht: ik ga spelen. We moeten dit trouwens wel even in context zien. Dit was tussen twee golven in, op Oerol”, reageerde de zanger.

Vliegtuig

Douwe Bob verwees fijntjes naar het feit dat er in vliegtuigen géén passagiersmaximum geldt. Een concert in de buitenlucht vond én vindt hij daarom best kunnen. “Iedereen ging op vakantie met het vliegtuig en dacht: misschien dat ik hier dan wel kan gaan zitten in de duinen. Dat verspreidde zich als een vuurtje en op een gegeven moment waren er 80 à 90 mensen.”

Ondanks dat er veel mensen op af kwamen, besloot Douwe Bob gewoon door te blijven zingen. “Ik ben niet gestopt met spelen, ik ben doorgegaan. Ik had het misschien wel anders gedaan nu en toen heb ik dat niet gedaan. Ik accepteer de consequenties.”

Schatkist

Pas toen de handhaving ingreep, staakte Douwe het optreden. “Ze vinden dat ik iets heb georganiseerd. Ik ben het er niet mee eens. Als ik het in het vliegtuig had gedaan, dan was er niks aan de hand geweest, weet je wel.”

Maar goed, zegt Douwe: “Ik betaal hem, ik wil de schatkist best spekken, natuurlijk.”

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Harry:-D
november 24, 2020 16:02

Ik ben het niet eens met die gestempelde choker

van Douwe Bob maar ik laat het zo, weet je wel

Gast
Lies
november 24, 2020 12:40

Die vaccins komen te snel. Bij andere ziektes duurt het jaren en jaren. En nu kan het ineens in no time.
Het is allemaal in Bill Gates zn belang.

Strsks hebben we een nieuw schandaal als het mis gaat en de vaccins fatale gevolgen hebben. De Bill gate, na de watetgate. Let maar op

Gast
Klaas Vaak
november 24, 2020 12:47
Antwoord op  Lies

Op alle vaccins zit een disclaimer, Bij schade wordt er niet uitbetaald.
Bill Gates heeft dus niet eens vertrouwen in zijn eigen troep.
Hij is in Afrika en India verantwoordelijk voor massale onvruchtbaarheid, 500.000 gevallen van polio en zelfs voor doden.
Zou iets voor Black Lives Matter moeten zijn, maar die vinden Zwarte Piet belangrijker dan de levens van Afrikanen en Indiërs.

Gast
Alu Hoedje
november 24, 2020 14:53
Antwoord op  Lies

@lies en Klaas Vaak, zetten jullie lekker je hoedje op? Want dat beschermt je tegen Bill Gates, je weet wel, die van die slecht werkende computersoftware, 5G, BLM, onvruchtbaarheid en alles wat je niet geloofd wat niet kan. Dan vaccineer je jezelf lekker niet en dan hoop ik dat jullie corona krijgen in de meeste pure vorm…

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 24, 2020 18:03
Antwoord op  Alu Hoedje

Mooie inhoudelijke reactie. Vrij vertaald: Dood aan de ketters! Maar vertel eens. Als iemand ervoor kiest om die rotzooi in te laten spuiten, waarom verdient diegene het dan om ‘corona in zijn meest pure vorm’, whatever that may be, te krijgen?

Gast
Coca Cola
november 24, 2020 12:37

Hij wiordt een omhooggevallen type. Jammer, hij was zo leuk alto. Maar nu gewoon een dom simpel type die het slecht voorbeeld geeft

Gast
Klaas Vaak
november 24, 2020 12:49
Antwoord op  Coca Cola

Alto zijn is maar een dingetje voor kneusjes zonder diepgang en daar hoor jij zo te horen ook bij.

Gast
Coca Cola
november 24, 2020 15:49
Antwoord op  Klaas Vaak

Waar slaat dat nou weer op? Ben jij een gefrustreed type of zo?

Gast
Bob in the bottle
november 24, 2020 12:28

Lekker boeiend allemaal Douwe Bob is gewoon lekker as fuck en zou zeker wel bootje varen ermee. 😍

Gast
Joris driepinter
november 24, 2020 12:20

:ik betaal hem wel:Hij zal wel moeten,de lul.Er staat in zijn nek getatoeëerd, born to lose , hoe gestoord kun je zijn.Of zou hij het echt zo zien?dan heeft hij gelijk

Gast
Klaas Vaak
november 24, 2020 12:51
Antwoord op  Joris driepinter

We zijn allemaal losers. De winnaar spelen ons tegen elkaar uit.

Gast
Bob douwt maar een end weg
november 24, 2020 13:51
Antwoord op  Joris driepinter

Lemmy van Motorhead had ook zo’n soort tattoo op de arm met de tekst Born to Lose Liveto Win. In tegenstelling tot Lemmy is (D)Ouwe Bob maar een lulletje lampenkap natuurlijk.

Gast
Claire
november 24, 2020 11:31

Is Douwe Bob 27 jaar? Hij ziet er uit als een man van 47 jaar. Wat drank en drugs aanrichten. Ongelofelijk wat een dikke lelijke papzak is dit geworden.

Gast
Marq
november 24, 2020 13:01
Antwoord op  Claire

En dan nog die vieze tattoos. bah…. wat een plakplaatje.

Gast
Bor de Wolf
november 25, 2020 01:28
Antwoord op  Claire

Dat krijg je van te veel paardrijden.

Gast
Juist
november 24, 2020 11:22

Begrijp de verontwaardiging van Douwe Bob niet. Er was duidelijk gesteld dat optreden niet was toegestaan. Als je dat dan toch doet, geldt wie zijn billen brandt, …………

Gast
Misantroop des vaderlands
november 24, 2020 12:58
Antwoord op  Juist

Hij reageert vrij laconiek. Het is iemand die zich schikt en niet iemand, die naar de rechter stapt.
Dat “alto” zijn, is maar een dingetje voor mensen, die verder niet anders hebben dan hun tattoos, drugs en piercings. Als je zo’n verzameling tamme eenheidsworst ziet, dan gun je ze hun bubbel wel. Ruig zijn met een gitaar stelt nog zo weinig voor. Het is zo’n ouwemannending.
Zonder al die opsmuk blijven er zielige hoopjes mens over.

Gast
Bennie Dood
november 24, 2020 11:11

Beau laat het toe. Wat een niveau bij RTL

PS: Halsema moest hangen van RTL en Telegraf!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Bennie Dood
Gast
Suus
november 24, 2020 12:29
Antwoord op  Bennie Dood

Het is al zo vaak gezegd, Beau is een people pleaser.
Daar zul je geen kritiek van kunnen verwachten.

Gast
Klaas Vaak
november 24, 2020 13:05
Antwoord op  Bennie Dood

Halsema, Willem-Alexander, Grapperhaus en vast nog meer kopstukken bewezen met hun gedrag dat het virus een hype is. Je zou het ’t gedrag van de good cop kunnen noemen, die zijn gedrag baseert op de cijfertjes, die ook wij hadden kunnen bestuderen.
De bad cop is de media, die voortdurend op je in staat te schreeuwen en dreigementen uit.
Het is erg voor verzwakte mensen, die het treft, maar bij elke griepgolf gaat die categorie mensen dood.
Aan de hand van hun eigen cijfers hebben de overheden te weinig duidelijk gemaakt, dat er tussen corona en griep een levensgroot verschil is.
Dat is hun ernstig aan te rekenen, omdat zij zeggen in de ernst van corona te geloven.

Gast
Jonnie
november 24, 2020 14:12
Antwoord op  Klaas Vaak

Lekker simpel, he! Die volle Corona-afdelingen in de ziekenhuizen bestaan trouwens ook niet. Allemaal fake nieuws!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen