Angela de Jong: ‘Paul Römer overdrijft succes SBS 6 schromelijk’

Het succes van SBS 6 wordt schromelijk overdreven door Paul Römer, de televisie- en radiodirecteur van Talpa Network. Dat zegt Angela de Jong, de butcher van Hilversum, in de AD Mediapodcast.

Angela de Jong Foto: NPO

Paul Römer wees er deze week in het AD op dat tien van de zestien best scorende tv-titels van het afgelopen seizoen, níeuwe titels waren. “Van We Want More, tot Wie van de Drie en de Familie Gillis. Dat is goed nieuws, want titels die goed scoren komen een jaar later weer terug en dan kun je als zender groeien.”

Overdreven

Deze loftrompet is een beetje misplaatst, vindt AD-Angela. “Ik moest wel een beetje grinniken toen ik het las hoor dat verhaal en de lofzang van Paul Römer. Ik gun het hem van harte, ik vind het een onwijs aardige vent, maar als je ziet wat er scoort, dan zijn het meester Frank Visser, Martien Meiland, een beetje Linda en dat is het dan wel.”

Paul zit een beetje te jokkebrokken, meent Angela. “Hij noemde een hele rits aan nieuwe programma’s waarvan ik dacht: die scoren iets van 600.000 kijkers, Peter Gillis bijvoorbeeld. Het lijkt wel alsof ze dat inmiddels ook wel prima vinden voor een programma.”

600.000

Een score van 600.000 kijkers is géén succes, vindt Angela. Maar kennelijk tegenwoordig wel bij SBS, voegt ze eraan toe. “Als het 600.000 kijkers scoort, is het eigenlijk al een succes op SBS. Ik denk dat als je één echte winnaar moet aanwijzen in deze coronacrisis, dan is het toch eigenlijk RTL.”

Angela wijst er op dat de nieuwe blockbuster-strategie van RTL 4, met programma’s die anderhalf uur duren zoals Het Perfecte Plaatje, succesvol zijn en bovendien kostenbesparend.

Podcast

De mediapodcast van het AD:

Wat vindt u?

Alle polls

Is Gordon over zijn tv-hoogtepunt heen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen