Treurig: tv-comeback Rolf Wouters volledig mislukt

De tv-comeback van Rolf Wouters is volledig mislukt. De laatste aflevering van zijn spelshow Split Screen trok zondagavond slechts 351.000 kijkers (6,2 procent marktaandeel) naar SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De score van Rolf Wouters, ooit een kijkcijferkanon, is vooral pijnlijk omdat hij een heel erg goede lead-in had. Direct ervoor wist het programma Wie van de Drie bijna 1,2 miljoen kijkers (18,1 procent) te vermaken, een flink hoger kijkcijfer.

SBS 6 stortte tijdens het uurtje Split Screen volledig uit de kijkcijfer top 25, terwijl de zender daar met alle andere programma’s die tussen 17.25 en 23.35 uur werden uitgezonden wél in stond.

Zelfs de programmering in de middag trok dus meer kijkers: De Grote Verhuizing was om 17.25 uur goed voor 377.000 kijkers (11 procent).

Direct nadat Split Screen weer uit beeld was verdwenen, klommen de kijkcijfers van SBS 6 weer omhoog. Hart van Nederland kon erna rekenen op 797.000 kijkers (21 procent).

Al met al is het dus zo goed als uitgesloten dat Split Screen weer terugkeert op de buis en daarmee lijkt de tv-comeback van Rolf Wouters vrijwel onopgemerkt voorbij te zijn gegaan aan tv-kijkend Nederland.

Tv-opiniediva Angela de Jong riep eind augustus al dat ze Split Screen erg slecht vond. “Als je nou vijftien jaar hebt gewacht op een comeback en altijd hebt gewacht op het perfecte format, dan snap ik dat niet helemaal. Het was een kleine teleurstelling.

Het is niet uitgesloten dat SBS 6 iets anders gaat uitproberen met Rolf Wouters. Eind vorig jaar ging het hardnekkige gerucht dat hij de legendarische tv-show ‘Uhhh… Vergeet je tandenborstel niet!’ nieuw leven in zou gaan blazen, maar dat programma is in het coronatijdperk onmogelijk.

Volgende week is Undercover in Nederland te zien op het tijdstip van Split Screen.

Foto: William Rutten

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen