Peter R. de Vries: ‘Koning leek wel een wassen beeld!’

Peter R. de Vries vindt het goed dat koning Willem-Alexander excuses heeft gemaakt voor zijn Griekse minivakantie, maar begrijpt niet waarom hij altijd zo stijf overkomt op beeld. Dat heeft hij gisteren gezegd in Jinek. Op het excuusfilmpje dat de koning gisteren naar buiten bracht, lijkt hij wel een wassen beeld, aldus Peter. “Ik vroeg me eerlijk gezegd wel een beetje af of hij zou weten dat de autocue ook sneller kan. Er zit geen dynamiek in zijn verhaal, het is allemaal heel langzaam.

Het voelt bovendien wel héél erg alsof hij het opleest, aldus Peter. “Hij leest bijna de punten en de komma’s mee. Dat vind ik wel eens jammer.”

Peter vraagt zich af waarom de koning geen betere communicatie-adviseurs heeft. “Ik vraag me wel eens af wie dit nou maakt, wie daar nou bij zit en wie dat regisseert.”

Het is ongelooflijk, aldus Peter. “Zit er dan niemand bij die zegt: joh, vertel het eens met iets meer vaart, met iets meer dynamiek, dan komt het misschien iets meer over dan als je er als een soort wassen beeld bij zit.”

Excuses zijn op zichzelf natuurlijk mooi en het is goed dat hij dat doet, maar de verpakking kon voor mij nog wel een stuk beter.”

Lees ook:
Koning op strafbankje, spreekt volk toe na mediarel (gisteren)
‘Raar dat Máxima niet praat in koninklijk sorryfilmpje’ (gisteren)

Foto: RTL

43 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jaap Aap
oktober 24, 2020 16:03

Hou toch je smoel, zure citroen.

Gast
colette
oktober 24, 2020 14:26

Diep triest dat die dikke niet een autocue goed kan aflezen een kind van 6 kan het beter en dan dat dood vogeltje naast hem moest ze niet zeggen hij is een beetje dom bah naar stel voor de poppenkast en daar betalen wij Nederlanders allemaal voor laten ze maar eens belasting gaan storten geldwolven

Gast
Showman
oktober 23, 2020 01:20

@AlexF,

Weer zo´n verkapt dreigement ? Wat bedoel je.

Gast
AlexF
oktober 23, 2020 00:05

Jankwasi de miljonair kan even niet reageren want ´hij´ is op vakantie, & jullie niet sukkels,whaahahaha !
do 22 okt 2020 om 23:20

Prima hoor. U ziet het van zelf wel.

Gast
Jankwasi de miljonair kan even niet reageren want ´hij´ is op vakantie, & jullie niet sukkels,whaahahaha !
oktober 22, 2020 23:20

Ik ben de koning. Van alles en iedereen. Niet die bolle blonde domme driekwart Duitser van jullie. Ik, Jankwasi de miljonair, kom Nederland wel even hervormen, want jullie zijn daar te stom voor. Zoals bijvoorbeeld dat iedereen zich aan de halve regel houdt dat je niet op vakantie mag, maar ik houdt me daar natuurlijk niet aan, want ik ben de enige echte KONING ! Niemand die mij de les leest, helemaal niemand. Ik ben knettergek, maar jullie laten me in alles mijn gang gaan, wat jullie domheid bewijst. Nu ga ik lekker mijn geld tellen, en o ja, racisme daar maak ik me in werkelijkheid totaal niet druk om. Is maar een projectje dat aandacht en geld genereerd, whaahahaha. Jankwasie de miljonair.

Gast
Amsterdammer
oktober 22, 2020 18:19

WanverKoning.

Gast
Rotterdammer
oktober 22, 2020 18:01

Ik had een bloedhekel aan Peter Rat de Vries maar in deze heeft hij volledig gelijk… Die toespraak had zelfs in 1959 al niet meer gekund! Wanvertoning

Gast
Ap
oktober 22, 2020 15:19

Ik kijk bij de inleiding,zit P de Vries,of N Plessen aan de desk,of op de bank,ga ik gelijk naar een andere zender,ben klaar met die twee hypocrieen,zakkenvullers

Gast
joost -2-
oktober 22, 2020 13:33

Ach, wat is nu eigenlijk de ongenuanceerde mening van een overtuigde linkse republikein over ons koningshuis nog waard. Niks dus !

Die Peter de Vries heeft natuurlijk wel wat bereikt en heeft alle programma directeuren die over de TV gaan, financieel, in zijn zak. Hoe kan het anders dat wanneer ik ooit eens mijn TV aan zet, de heer de Vries met die eigenwijze kop daar wederom weer te zien is? Heeft zijn gewauwel nu zoveel toegevoegde waarde ?

Gast
Nick
oktober 22, 2020 13:17

Duco

Petertje heeft in zijn roomblanke wijk met een groot hek voor z’n huis geen last van de multiculturele hel.
Peter heeft dan ook geen flauw idee en ziet allochtonen als een soort zielige gewonde diertjes.

Gast
colette
oktober 22, 2020 13:11

Peter de Vries deed het geweldig bij Jinek de Oranjes zijn een stelletje arrogante tokkies die schijt aan het volk hebben een instituut uit 1820 ze moeten zo snel mogelijk oprotten alle kastelen en boten verkopen en niks geen geld meer pakken van de belastingbetalers Laten ze eerst zelf maar eens belasting betalen

Gast
The Donald
oktober 22, 2020 12:56

Lock him up, lock him up, lock him up!

Gast
Duco van Deugen
oktober 22, 2020 12:45

Peter heeft voor mij afgedaan toen hij de aanrandingen in Keulen goedpraatte door te zeggen dan Nederlandse mannen dit ook doen. Hij vergat erbij te vertellen dat Nederlandse mannen donders goed weten dat het niet deugde wat ze net geflikt hadden. Dit in tegenstelling tot die woestijnratten, die uit een cultuur komen waar het heel normaal is om vrouwen te vernederen, te verkrachten enz…

Gast
Garry glamour
oktober 22, 2020 12:37

Peter R de Vries had deze keer volkomen gelijk , de koning zat erbij alsof ie net een uur in de hoek gestaan had en nu moest zeggen dat ie stout was geweest . Máxima zag je denken , waar ben ik aan begonnen .
Uit alles blijkt dat de koning totaal niet doorheeft welke sentimenten er in het land leven , het lijkt alsof ie er totaal geen zin in heeft en liever met wat vrienden een paar pils achterover kiepert .
De RVD mag ook wel eens naar hun rol kijken , de koning de ene blunder na de andere blunder laten maken is ook hen aan te rekenen .
Ik hoop dat de koning bij zijn volgende toespraak wat losser is en ontspannen , geef hem desnoods een paar pils .

Gast
Jeroen
oktober 22, 2020 12:21

Ik miste Irma.

Gast
maatje te groot
oktober 22, 2020 12:17

@ Hans neen gezond verstand. Iets wat bij jullie kritieklozen ontbreekt. Als je niet door dit spel heen kunt kijken tja dan… Je ziet toch zeker dat hij een verklaring voorleest. Die opgesteld is door mensen die aanvoelden dat deze egoïst weer eens te ver was gegaan. Dus het morrend volk moest weer kalm gehouden worden.

Gast
Hans
oktober 22, 2020 12:10

maatje te groot,

Bron? Of kun jij je verplaatsen in ’n ander!

Gast
maatje te groot
oktober 22, 2020 11:56

Och het gepeupel is weer rustig na deze geprogrammeerde schijnvertoning. Waar onze Willy overigens geen reet van meende.

Gast
geert dejonge
oktober 22, 2020 11:17

Peter R. de Vries is nu ook vorstenhuis deskundige. Schoenmaker houd je bij je criminele leest.Zijn woorden zeggen niets maar goed hij kan de rekening weer naar RTL sturen voor een praatje die geen gaatje vulde.

Gast
Ap
oktober 22, 2020 10:58

Zit P de Vries niet bij boulevard,zit hij weer bij Jinek,die vent doet er alles aan om op de tv te komen,hebben ze dat bij rtl nou niet door,het is een vreselijke betweter,haal die narcist toch een keer van de tv,hoop dat iemand hem eens goed aanpakt op zijn verhaal.

Gast
Freddy
oktober 22, 2020 10:54

Als iemand een wassenbeeld is is het wel die walgelijke Peter R. de Vries met z’n arrogante rotkop. Waarom moet die vogelverschrikker in elke talkshow opduiken?

Gast
Ron
oktober 22, 2020 10:52

Eens met Peter. En eigenlijk zei Jan de Hoop ook zoiets van deze strekking.

Gast
Lariekoek
oktober 22, 2020 10:47

Als Peter R denkt dat het een wassenbeeld is, moet hij nodig naar Hans Anders!

Gast
annoniemus
oktober 22, 2020 10:27

Willem Alexander is een kopie van zijn opa Bernhard [Benno] , die deed ook wat hij wilde , vreemd gaan , jagen in Afrika , buiten de regering om met andere overheden spreken , Lockheed affaire , smeergeld enz enz !
Bernhard had gewoon schijt aan alles en iedereen en dat heeft Willem Alexander ook , ondanks zijn ingefluisterde knieval voor het volk !!!

Gast
Joe Banana
oktober 22, 2020 10:18

Ik denk Meneer de Vries zich opwerpt als media adviseur van W.A. van Oranje. Het is te hopen dat Willem niet ingaat op deze sollicitatiepoging, want je moet er toch niet aan denken dat hij de vreemde intonatie van de Vries overneemt. Dan maar liever die houterige presentatie, dan valt er nog wat te lachen in deze tijden.

Gast
De Koning
oktober 22, 2020 10:16

Natuurlijk meen ik er niets van, ik deed het alleen omdat het moest. Zagen jullie mijn zure wassen gezicht dan niet?. We hebben heel wat dagen mogen oefenen.

Gast
Henry
oktober 22, 2020 10:04

Was gewoon een grote poppenkast. Voor de bühne, meent er niks van

Gast
Ragnar
oktober 22, 2020 09:58

Ondanks alle voorspelbare persoonlijke aanvallen op De Vries, hij heeft gelijk

Gast
Derksen
oktober 22, 2020 09:55

De Vries is een engerd geworden met zijn meningen.

Gast
Zomaar
oktober 22, 2020 09:55

Een verplicht lulverhaal vol met (ongemeende) excuses voor het klootjesvolk met hun veelal gespeelde verontwaardiging, is niet iets wat je wilt zien.
Zou liever hebben gezien dat hij op het terras van zijn villa met een pilsje in de hand had geroepen, proost en krijg allemaal maar de rambam.

Gast
strontkar2019
oktober 22, 2020 09:48

Peter Rudolp heeft altijd wat aan te merken, kan deze man ook eens ergens positief over zijn?

Gast
Objectivus
oktober 22, 2020 09:47

Natuurlijk was het Willempie-excuus een trage, hypocriete exercitie. Maar als er iemand heel zijn leven al traag praat en hypocriet is dan is het Petertje de Vries.

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
oktober 22, 2020 09:43

Petertje doet ff een majesteitschennis hier

Lock him up
Lock him up

Gast
Madame Tussaud
oktober 22, 2020 09:42

Als W.A. net zo vlot zou doen als de presentatoren van het NOS-Journaal, zouden de gewone meinse nog kenne gaan denken, dat hij Jip is en dat die naast hem Janneke is.

Gast
mrGer
oktober 22, 2020 09:41

Nadeel van deze coronatijd; alles en iedereen loopt te zeuren overal over. Moraalridders voor wie het glas altijd half leeg is. Republiek? Zie Amerika, Engeland wat voor mafferds je dan per 4 jaar krijgt geserveerd. Wij hebben ook zo een paar van die populisten. Die hele ophef, slaat nergens op, 3 dagen later vertrekt AZ waar er 13 besmettingen zijn met goedkeuring van de hele politiek naar Italie. Iemand over gehoord? Nee, tuurlijk niet.

Gast
Wilfred Degens
oktober 22, 2020 09:38

Nee, we zullen zeggen dat Peter 😜de Vries zijn smoel en verbaal geroggel positief werkte in beeld bij Jinek gisteravond. Zij scoorde op de 20ste plaats!!!

Gast
😷Paulus
oktober 22, 2020 09:36

😷Weer een Monarchie kenner dat interessant wil doen. Koste wat het kost willen ze allemaal hun aanwezigheid in de media waarborgen om zo inkomen te genereren. Walgelijk!

Gast
Zalmneusje
oktober 22, 2020 09:35

Een tekst goed overbrengen op camera is nu eenmaal Willy’s zwakste punt. Hij voelt zich er zichtbaar ontzettend ongemakkelijk bij en houdt zich krampachtig vast aan het technisch correct voorlezen. Dat valt hem niet meer af te leren ben ik bang.

Gast
Communicatie adviseur
oktober 22, 2020 09:32

Ik had ze ook liever in zwembroek en badpak gezien en Wim een pilsje in zijn hand.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 22, 2020 09:28

Jij, jij jij, verder komen de RTL gekkies niet!

Gast
@tukkie kut
oktober 22, 2020 09:25

Jouw leven hier op deze site is pas zielig!

Gast
Landverrader
oktober 22, 2020 09:24

Petertje het maffiamaatje zal wel een gat in de lucht springen nu hij beste vriendjes mag worden met kroongetuige Nabil B.

Gast
Tukkie Tuk
oktober 22, 2020 09:18

Het RTL meubilair heeft ook weer een mening.

Zielig!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen