Angela de Jong spuugt opnieuw op Maurice de Hond

Het tv-debat tussen Maurice de Hond en Ab Osterhaus, gisteren in de talkshow Op1, heeft voor ergernis gezorgd bij Angela de Jong. Ze vindt de opiniepeiler niet deskundig genoeg om op zo’n podium over dit onderwerp te praten. Dat laat ze weten in haar column in het AD. Angela, die deze maand zélf debuteerde als tv-viroloog in Op1, haalt weer eens stevig uit naar Maurice. Ze vindt het ‘onzalig’ dat Op1 ervoor heeft gekozen om hem op te voeren voor een debat met Ab Osterhaus.

Het is een redactionele blunder, vindt Angela. “Geen idee wie ze daar een plezier mee dachten te doen, behalve natuurlijk de verkopers van ventilatiesystemen.”

Ze vervolgt: “Terwijl er nauwelijks ruimte was voor normale argumentenuitwisseling, zag De Hond wel herhaaldelijk z’n kans schoon zijn stokpaardje ‘ventilatie’ te bestijgen.”

Angela vindt dat Maurice zijn geloofwaardigheid volledig verloren heeft. “Voor de goede orde: dit is dus de bijklussende opiniepeiler die heel zeker wist dat er géén tweede golf kwam.”

Nu roept hij aan tafel bij Op1 dat het virus in de winter harder toeslaat, briest Angela. “Niemand die hem aan de Op1-tafel met deze ogenschijnlijke draai van 180 graden confronteerde.”

Het is volgens Angela een van de redenen dat zoveel Nederlanders de coronapandemie serieus weigeren te nemen.

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

Lees ook: Angela wil Maurice weer terug naar Ikea-bureautje (1 juli)

Foto: NPO

70 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Chelsey
oktober 29, 2020 08:38

… Zolang DPG/RTL’s (A)ngela de (D)agblad naast zelfbenoemd tv-columniste en tv-opiniemaakster ook nog eens als zelfbenoemd tv-viroloog mag aanschuiven in Nederlands enige Late Night Talkshow die ertoe doet bij de NPO Op1, …

Gast
Chelsey
oktober 29, 2020 08:35

Zolang DPG/RTL’s (A)ngela de (D)agblad naast zelfbenoemd tv-columniste en tv-opiniemaakster ook nog eens als zelfbenoemd tv-viroloog mocht gaan aanschuiven in Nederlands enige Late Night Talkshow die ertoe doet bij de NPO Op1, is er niets op tegen om een “ondeskundig” opiniepeiler het woord te laten doen over mogelijke oplossingen voor crisis covid-19! Gevalletje Briesen Om Aandacht is AD’s roddeltante niet vreemd!

Gast
J. Bloemheuvel
oktober 28, 2020 21:28

Mensen val juffie A. de Jong niet te hard af.
Wel rekening houden voor welk streekkrantje
zij haar GIFPEN mag gebruiken.

Gast
Janet
oktober 28, 2020 17:44

Laat Angela zich vooral uitspreken, dan kunnen we nog beter zien hoe dom ze blijkt te zijn

Gast
Angela's tweede golfkarretje
oktober 28, 2020 14:32

Angela is best wel een beetje dom.
Tijdens de eerste golf werd over doden gesproken en tijdens de tweede golf over besmettingen. Dat is een levensgroot verschil. De NOS zwijgt daar maar over. Laat de mensen maar in de waan dat “besmetting” net zo erg is als “dood”.
Veel van die besmettingen zijn alleen maar positief getesten, d.w.z. het kan zijn dat er een klein stukje dood genetisch schroot is getest. De getesten voelen zich kerngezond.
Vergelijk het met een autosloop.
Als je daar uit een schroothoop het stuur van een Mercedes vist, dan heb je nog geen rijdende Mercedes.

Gast
Test
oktober 28, 2020 12:38

Mooi

Gast
Henny Huisman
oktober 28, 2020 12:10

Maurice zit er namens de dieren honden nertsen etc

Gast
anoniem
oktober 28, 2020 11:26

angela de irriteer loog

schaam je je niet angela

iedereen baalt van je

johan derksen

koopm een spiegel van deze irriteer loog

Gast
robert
oktober 28, 2020 11:15

Angela is natuurlijk weer wel de aangewezen persoon om hier wat over te schrijven na haar eigen hysterische inbreng onlangs. Wat ben ik blij dat ik zo’n partner of moeder nooit heb gehad. Moet vreselijk zijn zo’n betweter in je omgeving.

Gast
Peter
oktober 28, 2020 10:42

Ab Osterhaus is een dierenarts.

Gast
Viespeuk
oktober 28, 2020 09:07

Dom wijf, die Angela de Jong.
Denk overal verstand van te hebben.
Ga toch paarden beffen, vette zeug!

Gast
Patty Koot
oktober 28, 2020 08:47

Sender
wo 28 okt 2020 om 8:44

Help wel, maar men moet zich wel ook aan de basisregels blijven houden.

Gast
Sender
oktober 28, 2020 08:44

@ Donald Dumb,

De bekpamper zoals jij dat ding steevast noemt helpt helaas ook niet. Nederlandse en Duitse tv programma’s deden een test.
Voor Nederland is dat Kassa en voor Duitsland Wiso.
Bovendien zijn er zoals bij ieder artikle zeer veel ‘neppers’ tussen.

@ Geneuzel

Exact. Osterhaus heeft zijn achterzakken goed gevuld en hij zingt dat wel uit tot het einde van zijn tijd. Kijk het is simpel, ziek worden wil niemand maar als je dan straks weer vuilnisemmers moet leeg schrapen of op z’n minst naar de voedselbank ( massaal) dan ben je helemaal te beklagen en zonder enig toekomstperspectief.
Osterhaus spreekt niet over economie, hij gaat zijn tijd wel royaal uitzingen ( verdiensten mexicaanse griep) maar Jan met de pet heeft het nakijken.
Misschien is het virus dan wel ooit voorbij maar de mens is financieel voorgoed bergaf.

Misschien toch eens de woorden van de Hond beter in je brein opnemen??

Gast
Het corona sprookje
oktober 28, 2020 02:20

Dat heb je goed gezien, Donald Dumb.
Als het er al is dat virus, dan ben ik helemaal niet bang voor besmetting. Iedereen draagt tenslotte zijn opgedragen bekpamper.
En iemand die mij weigert in de supermarkt kan een tuf is zijn bek krijgen. Ik laat me niet beperken.

Gast
Duco van Deugen
oktober 28, 2020 01:19

Aantal besmettingen zegt op zich niets. Op een gegeven moment is misschien half Nederland besmet. De enige cijfers die tellen zijn de ziekenhuisopnames en de ic-opnames.

Gast
Donald Dumb
oktober 28, 2020 00:57

Dus blijf je gewoon zonder bekpamper je boodschappen doen in de supermarkt? Oke. Goed zo. Respect.

Gast
Het corona sprookje
oktober 28, 2020 00:55

Omdat ik in tegenstelling tot jou beschik over zelfrespect en mij niet laat muilkorven door de roverheid.

Gast
Donald Dumb
oktober 28, 2020 00:53

Dacht het niet, corona sprookje.
Je doet je boodschappen zelf maar. Er is toch niks aan de hand, nietwaar? Waarom zou je het dan door iemand laten doen?

Gast
Het corona sprookje
oktober 28, 2020 00:50

Er zijn genoeg andere mogelijkheden om aan boodschappen te komen zonder een bekpamper op te doen. Misschien huur ik jou wel in als mijn knechtje. Dan mag jij de boodschappen voor mij doen en bij mij komen afleveren tegen een mensonterend prijsje. Je bent het toch al gewend om misbruikt en leeggezogen te worden door de roverheid.

Gast
Donald Dumb
oktober 28, 2020 00:46

Dat vroeg ik niet, corona sprookje.
Je lijktbwel zo’n lid van de roverheid. Draaien ook om het antwoord heen.
Hoe ga jij binnenkort boodschappen doen?
Of heb je alles al gehamsterd?

Gast
Het corona sprookje
oktober 28, 2020 00:42

Die bekpampers worden verplicht omdat lafaards zoals jij hun bek niet durven open te trekken of alles geloven wat de corrupte roverheid en media ze vertellen.

Gast
Donald Dumb
oktober 28, 2020 00:36

Nee. Die heb ik niet klaarliggen.
Vraagje aan jou. Hoe ga jij binnenkort boodschappen doen?
Dan zijn die dingen verplicht in supermarkten. Je laat je boodschappen thuisbrengen?

Gast
Het corona sprookje
oktober 28, 2020 00:31

Donald heb jij al je bekpamper voor morgen klaargelegd CORONA GEKKIE!!! Of slaap je ermee?

Gast
Donald Dumb
oktober 28, 2020 00:23

Corona Sprookje.

Morgen weer zonder enige beperking naar buiten toch?
Of blijf je thuis?

Gast
Het corona sprookje
oktober 27, 2020 23:52

Het feit dat deze walgelijke walvis geen kritiek heeft op de uitnodiging van Ab Whiskey Osterhaus en zijn geloof waardigheid niet ter discussie stelt, zegt al genoeg over wiens woord zij spreekt.

Hoogstwaarschijnlijk heeft deze hamster ook een zak geld van het RIVM gehad. Als tweederangs rappers al een ton krijgen om de corona leugen te verspreiden, wat zou deze dikzak dan gehad hebben.

Gast
Sjaak echt
oktober 27, 2020 23:48

Dacht dat Angela de Jong tv recensent is maar ze blijkt nu ook Covid-19 deskundig te zijn en te kunnen bepalen welke andere deskundige deugt. Ze heeft een veel te grote broek aangetrokken.

Gast
Peanut
oktober 27, 2020 23:21

Iedereen ‘briest’ lijkt het wel. Dat woord is weer helemaal trending dankzij mc…

Gast
Leo knots
oktober 27, 2020 21:55

Ik neem Angela niet serieus. Mag dat? Jazeker dat mag

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 27, 2020 20:50

Maurice de Hond en Ab Osterhaus over het wel of niet afkondigen van een lockdown | Op1. video.

https://youtu.be/a2mgaRdjZU8

Gast
Geneuzel
oktober 27, 2020 20:37

Haha, maar Ab “waar is mijn whiskey fles nou?” Osterhausl is wel serieus te nemen. De laborant die dik maar dan ook dik verdiend heeft aan het gif dat “de oplossing” was (zie de gelijkenis met nu) voor de Mexicaanse griep.
Deze Ab die in EU-lobby groepen zit van de pharmafia.

Om het voor ons klootjesvolk in perspectief te plaatsen. Neem de granuliet-affaire (zie Zembla) en dat dan op globale schaal. Dat is de corona-hoax.

Gast
man pan
oktober 27, 2020 20:11

Wordt tijd dat ze internetverbindingen in TBS inrichtingen beperken.

Gast
Sjors
oktober 27, 2020 20:09

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Angela met haar poes op het gezicht van Maurice is gaan zitten. Met afstandsbediening in haar hand uiteraard.

Gast
Piet Pannelap
oktober 27, 2020 20:07

Ik zou flink spugen op het strakke nauwe gaatje van Angela…. en dan BAM…. 🍑🍆 erin en doorrammen…. 💦 💦

Gast
PieterV
oktober 27, 2020 19:42

Ik zeg, Maurice de Hond for president.
Allemaal goede ideeën, ventileren, luchtkwaliteit in de gaten blijven houden via co2 meters,aerosolen onschadelijk maken via ionisatie/uv filters, het RAI complex omtoveren tot coronaziekenhuis, invliegen van deskundig personeel vanuit Cuba(want in Nederland een groot tekort),
Wat kun je tegen iemand hebben die echt z’n best probeert te doen om een oplossing te vinden (en hij heeft ze).
Nu Mark Rutte; toen de crisis begon riep hij, 1,5 meter en handen wassen.
Vervolgens heeft hij zijn mond vol over voortschrijdend inzicht en 7 maanden later roept hij nog steeds 1,5 meter en handen wassen.
Ben benieuwd naar reacties.

Gast
Jeroen
oktober 27, 2020 19:31

Daar komt mevrouw met haar dikke reet weer. Wat deed ze zelf dan laatst bij op1. Toen ging ze toch ook de viroloog spelen. Ze kan beter een zak paprika chips openen en haar mond daarmee vol proppen. Dan houdt ze tenminste 5 seconde haar mond.

Gast
Lariekoek
oktober 27, 2020 18:52

Het is volgens Angela een van de redenen dat zoveel Nederlanders de coronapandemie serieus weigeren te nemen.

Bovenstaande zin loopt niet lekker!

Het is volgens Angela een van de redenen dat zoveel Nederlanders weigeren de coronapandemie serieus te nemen.

Gast
Karin
oktober 27, 2020 18:51

@C. Veenhuizen, dat willen ze niet doen want dan gaan wij die cijfers analyseren en conclusies trekken die hun niet welgevallig zijn. De reden dat het sluiten van de horeca bijvoorbeeld niet werkt is omdat daar maar heel weinig besmettingen gebeuren, dat hebben we nu wel kunnen zien maar owee als we dat uit de cijfers kunnen halen dan valt alle steun weg voor beleid overheid.

Gast
Rob
oktober 27, 2020 18:50

Er zou geen 2de golf komen in de zomer. De zomer duurt toch van 21 juni tokt 21 september. Wanneer begonnen de cijfers ook al weer te stijgen?

Gast
Karin
oktober 27, 2020 18:48

lullige is wel dat het ventilatie verhaal van hem komt en klopt alsmede de aerosolen visie, Angela lult dus maar wat. Ik denk dat de Hond onderschat wordt ondanks dat hij er wel eens naast zit maar welke viroloog is dat ook niet gebeurd net als het OMT.

Gast
C. Veenhuizen
oktober 27, 2020 18:15

Ik zou graag willen dat er eens cijfers kwamen van:
Aantal testen per dag en niet alleen hoeveel besmettingen.
Hoeveel coronapatiënten per dag het ziekenhuis verlaten.
Hoeveel coronadoden per dag vanuit verpleeghuizen.
Hoeveel coronabesmettingen in verzorgingshuizen.
Een beetje meer transparantie in deze zou heel prettig zijn maar wellicht niet in de kraam passen van de virologen die langzamerhand ons leven gaan beheersen

Gast
Geronimo
oktober 27, 2020 18:15

Een veearts ook niet Angela. Een veearts, die vaccins aan mensen verkoopt, Angela.

Gast
Ron
oktober 27, 2020 17:53

Ik Geloof in Mij is hilarisch en doet mij sterk denken aan die programma’s die Ewout Genemans ooit maakte voor RTL 5. Of produceert hij dit programma ook toevallig? Die wist altijd bepaalde types te volgen die erg spraakmakend waren en gaf een soort leedvermaak TV al dan niet gescript, was het hilarisch om te kijken.

Gast
mark2
oktober 27, 2020 17:49

Grappig dat de jong gisteren zowaar een positieve recensie schreef (over “ik geloof in mij” en dat dat dan niet hier belandt terwijl al haar negatjebiteit wel hier belandt

Gast
Beatrice
oktober 27, 2020 17:32

Angelaatje heeft weer een achterlijke kijk op de zaken. Tja, je kan het niet altijd bij het goede end hebben.

Gast
Bennie
oktober 27, 2020 17:28

Aansluitend bij de reactie van Leo:

Trap er niet. Maurice de Hond heeft al jaren hetzelfde verdienmodel: zelfbenoemd kenner worden van een groot thema of crisis. Het resultaat: een hele batterij uitnodigingen voor talkshows, lezingen, etc.

Het einde van het liedje is altijd dat het met die kennis wel mee bleek te vallen. Maar op het moment dat men dit doorkrijgt heeft Maurice de Hond alweer een nieuw topic gevonden. Zie onder.

Ondertussen is zijn website omgeturnd in een MDH platform. Nu is dit allemaal niet verboden, want iedereen mag een platform hebben, maar tot nu toe heb ik de reden niet gehoord waarom de man als deskundig gekwalificeerd zou moeten worden en onder die noemer in talkshows moet zitten.

Het punt van aerosolen? Dit is opnieuw zo’n haakje van Maurice de Hond. Hij heeft slim gezien dat hier in de communicatie relatief weinig nadruk op werd gelet. Bingo! En daarom blijft hij het punt doordrukken. Ook al is ondertussen al lang duidelijk dat het EEN factor is en zeker niet DE factor.

Overigens voorspel ik vast het volgende Maurice de Hond thema: Het Deltaplan Zorg.
Gisteren kregen we al een voorproefje: heel Ahoy! moet vol met bedden komen te staan!

Ik zie weer heel wat blogs aankomen. Niet vergeten te doneren!

Gast
Ron
oktober 27, 2020 17:16

Ze heeft hier totaal geen kaas van gegeten en geeft haar ongevraagde mening over iets wat totaal haar vakgebied niet is. Laat haar lekkere gepeperde stukjes over TV schrijven maar dit is echt te hoog gegrepen voor haar. Punt.

Gast
Geesje
oktober 27, 2020 17:04

@Televisiekijker
di 27 okt 2020 om 16:10

Leg eens uit waarom Ost. onterecht een strengere lockdown wil.
Ik vond zijn argumenten namelijk steekhoudend.

Gast
Dries Roel Vink
oktober 27, 2020 17:03

En dat zegt die dikke hamster … notabene de exponent van ondeskundige meningen! Lazer op met die achterlijke hamster!

Gast
Richard
oktober 27, 2020 17:03

> achteraf
Eva (16:33)

Lekker makkelijk praten, hè?

Gast
Baron von Habenichts
oktober 27, 2020 16:55

Het is een vuile Jid idd.
hij vindt altijd zijn zelfverstopte paaseieren.
Remember Newconomy, die zelfverklaarde visionair faalde stierrlijk, gatverdamme.
En die verkreupelde zoon die zijn ziekte uitventte was geen neushaar beter. Wat een familie en wat een zelfoverschatting. mdh mag deaud.

kijkk dan die zelfvoldane grijns. Niet te geloven maar toch realiteit.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen