Akwasi te gast bij Jinek: gaat hij schreeuwen tegen Eva?

Akwasi durft weer in een talkshow op televisie te zitten. Hij is vanavond een van de gasten in de talkshow van Eva Jinek. Dat heeft haar redactie zojuist laten weten. De rellerige rapper zorgde in juni voor hysterische televisie door live on air tegen Beau van Erven Dorens te gaan zitten schreeuwen. Lachen voor de kijker, huilen voor zijn toch al slechte imago. De grote vraag is: gaat hij vanavond ook Eva Jinek uit lopen kafferen? Het zou leuke beelden opleveren, goed voor een rel van zeker twee weken.

De aanleiding voor zijn optreden bij Jinek is zijn Omroep Zwart. Er zijn nog enorm veel leden nodig om überhaupt kans te kunnen maken op een plekje in het NPO-bestel, dus hij kan wel wat publiciteit gebruiken.

Eva laat zich natuurlijk niet gebruiken als pr-machine en gaat daarom ook wroeten in de rel van afgelopen zomer, toen Akwasi op de Dam stond te schreeuwen dat hij Zwarte Piet gaat schoppen.

De redactie van Jinek laat weten: “Akwasi verwierf bekendheid door rapformatie Zwart Licht, was tafelheer bij DWDD en deed mee aan Expeditie Robinson. Maar hij kreeg pas echt nationale bekendheid sinds zijn speech tijdens het Black Lives Matter protest op de Dam.”

Wat hierna volgde, was een golf van haat en kritiek. Akwasi kwam terecht in het oog van de storm. Vanavond blikt hij bij Eva terug op deze periode en praat hij over zijn nieuwe missie: Omroep Zwart.”

De andere gasten aan tafel zijn Ernst Kuipers, Jesse Klaver en Jeroen van Koningsbrugge. De uitzending begint om 22.00 uur op RTL 4.

Foto: RTL

118 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Masterplugger
oktober 30, 2020 22:23

Ik heb niet gekeken en zal geen enkel programma kijken waar deze agressieve kleurling zendtijd krijgt

Gast
Mar
oktober 30, 2020 22:22

Omroep Zwart van Akwasi. Bij Jinek zat hij er behoorlijk reclame voor te maken. Maar een geheel zwarte Piet vindt-ie dan ineens discriminatie.

Gast
anne
oktober 30, 2020 20:48

En zo blijkt weer hoe racistisch Nederland werkelijk is.
Akwasi stop maar met sorry zeggen. Dat is een beetje dom!!

Gast
Zwarte piet
oktober 30, 2020 18:33

We zoeken nog een knecht

Gast
Ilma
oktober 30, 2020 16:02

Wat mij te zeerste bevreemd is dat de term zwarte piet uitgesloten is maar nu is ineens omroep zwart ineens wel goed

Gast
Fikkie
oktober 30, 2020 14:36

De grootste schreeuwers hebben meestal niets toe te voegen aan het debat. Zoals dit heerschap Akwasi is één van die herzenloze schreeuwers die dit land rijk is en weet zeker dat er meerdere zijn maar die worden vaak als verward beschouwd. Akwasi, is meer dan verward alleen.

Gast
Josefien
oktober 30, 2020 14:32

Hoezo rapper? Ik heb nog nooit een rap van ‘m gehoord. Ga de mensen in Suriname helpen i.p.v. ons hier opvoeden.

Gast
Gérard Joling
oktober 30, 2020 11:34

OMG,… Frits Huffnagel helemaal katje lam bij WNL. Ik ben niet gebeld!

Gast
Woordenkunstenaar
oktober 30, 2020 11:16

Ik heb de in de reglementen laten vastleggen dat ik die voorwaarden elk moment eenzijdig kan veranderen. Dus bedankt voor de vele tonnen die ik binnenhaal. Zij worden hoe dan ook besteed aan project Akwasi.

Gast
😷Paulus
oktober 30, 2020 10:22

😷Akwasi heeft het goed gedaan gisteren, is duidelijk wat hij wil. Ik denk na gisteren hij wel de 50 duizend leden gaat halen. Verder, het is zoals ik al eerder heb vermeld, gewoon een Zwarte Nederlandse jonge met hoge IQ maar laat zich af en toe afleiden door opgekropte emoties. Pech voor de Racisten. Amen!

Gast
Xxxxx
oktober 30, 2020 07:46

Omroep ZWART op ZWART lijkt me de beste remedie!

Gast
Marco B.
oktober 30, 2020 07:43

Ik lag te rammen met Iris, nog iets gemist?

Gast
Xxxxx
oktober 30, 2020 07:43

Gisteravond bewust naar Jinek gekeken. Even zien wat die mafkees van een Akwasi te melden heeft. Hoop niet dat dergelijke figuren als Akwasi het omroepbestel om zeep gaan helpen. Dan kan iedere gek wel een omroep beginnen. Gisteravond een Akwasi gezien die ineens van een koele kouwe kikker is veranderd in een bijna
“lieve kerel”. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Ja hij moet zich “aardig” voordoen, want anders wil niemand lid worden van zijn omroep ZWART. Nou ik ben niet van mening veranderd. Dergelijke mafkezen horen gewoon niet op televisie thuis. Zolang hij probeert Zwarte Piet in zijn gezicht te trappen verdient dit “heerschap” geen enkel podium op tv. Ik snap ook niet dat er in Nederland omroepbazen zijn die hem een podium geven! Dit land wordt steeds gekker!

Gast
Max & Eva (29 oktober)
oktober 30, 2020 07:43

Max: 777.000 kijkers
Eva: 726.000 kijkers

Max: 0% media aandacht
Eva: 100% media aandacht

Gast
Maria
oktober 30, 2020 07:36

Wat heeft Zwarte Piet te maken met politiegeweld in de VS? Luister naar zijn toespraak.

Gast
Rotterdammer
oktober 30, 2020 05:17

Jinek voortaan boycotten en die apekop naar Ghana deporteren. Zijn excuses waren net zo onoprecht als die van Koning Pils..
.ZUM KOTZEN

Gast
Op1
oktober 30, 2020 04:20

Kijkcijfers voor Jinek belangrijker dan moraal besef. Na het zien van deze kopschopper tv gelijk op zwart gezet. Voorlopig geen Jinek meer..

Gast
Traitors!
oktober 30, 2020 03:15

Forum voor Democratie gekelderd in peilingen.
Ze zouden nu nog maar 6 zetels hebben.
Lukt het niet met FvD stapt Baudet waarschijnlijk uit de politiek.
(Maar gaat dan wel wachtgeld vangen)

Gast
Frank
oktober 30, 2020 01:46

Even tussen door mijn opa was vanwege zijn werk zwart en hete Piet!!!!!

Gast
Gabriël
oktober 30, 2020 01:26

Inderdaad. Het is niet toevallig dat in de grote steden nu de meeste coronabesmettingen zijn en gekleurderen in verhouding ook het meest in het ziekenhuis liggen en eraan sterven. Zij hebben via de demonstraties hun ouders en grootouders enz. besmet omdat ze de doodslag van een geflipte draaideurcrimineel tienduizend kilometer verderop racisme vonden.
Het leven van hun eigen familie en vrienden vonden ze toen minder belangrijk. Nu is het te laat.

Gast
Blasfemist
oktober 30, 2020 00:30

Hij noemde zijn uitspraken op de dam superdom. Dat is ook zo, want hij had moeten zeggen dat iedereen die meedoet aan een demonstratie van 10.000 plus mensen tijdens de coronacrisis niet goed bij zijn hoofd is. Hoe is het mogelijk dat die Halsema er nog zit en dat deze onbenul weer op TV komt zonder dat iemand eens aan hem vraagt of dat niet verschrikkelijk asociaal was. In die tijd mochten de oudjes geen visite ontvangen, maar zijn huidskleur obsessie ging voor. Lazen die Burn Loot and Murder aanhangers geen kranten? En zogenaamd geen besmettingen, wat gek dat mensen in complotten gaan geloven. We zijn toch niet gek?

Gast
zozo
oktober 30, 2020 00:04

@Julske, rustig maar. Neem nu snel je pillen, dan voel je je weer wat beter.

Gast
M
oktober 30, 2020 00:03

Ben een trol uit het Akwasi kamp, maar dat begrepen jullie al.

Gast
blog
oktober 30, 2020 00:01

denkt.

Gast
blog
oktober 30, 2020 00:01

@M, donder jij eens op met je zelf-reclame. En die domme reacties hierboven dat Akwasi zo´n wereldvent is. Dat is hij helemaal niet. Het is een psychopathische klootzak met een psychisch probleem. Denk altijd dat hij tekort gedaan wordt.

Gast
Jimmy
oktober 30, 2020 00:01

Jeetje,heeft die trut die afstammeling vd.slavendrijver uitgenodigd?Ruggegraat heeft ze dus ook niet.Van mij mag die terug in die beerput waar die vandaan komt!WAt die trut betreft die is toch al stront gewend dus deze drol komt haar goed van pas.Wat mij betreft kunnen ze beide de t…. krijgen!

Gast
M.
oktober 29, 2020 23:57

In EEN uur tijd na de aflevering van Jinek zijn er 16 honderd lid bij gekomen, ga zo dood, ga Lid worden, omroep Zwart!!! Akwasi stal de show, empathisch, intelligent, welbespraakt. Ga Lid Worden,,,,

Gast
M.
oktober 29, 2020 23:57

In EEN uur tijd na de aflevering van Jinek zijn er 16 honderd lid bij gekomen, ga zo dood, ga Lid worden, omroep Zwart!!! Akwasi stal de show, empathisch, intelligent, welbespraakt. Ga Lid Worden

Gast
AlexF
oktober 29, 2020 23:37

Kom op mensen vanaf nu geen discriminatie meer. Als mensen zwart op de TV willen zet je hem maar uit.

Gast
Anti-racist
oktober 29, 2020 23:33

Julske@ Mensen die in de spiegel kijken en om zich heen kijken weten dat er geen witte, zwarte, gele of rode mensen bestaan. Mensen die Afrikanen negatief zwart noemen en Europeanen positief wit noemen zijn domme racisten.

Gast
Verketteren
oktober 29, 2020 23:28

Sinterklaasjournaal bij omroep zwart met witte pieten….leuk hoor

Gast
Nocorona
oktober 29, 2020 23:22

Kan akwasi met omroep zwart nieuws een mooi item maken over alle internetoplichters in ghana

Gast
Nocorona
oktober 29, 2020 23:18

Opzouten naar ghana akwasi. Ik kots op je

Gast
M.
oktober 29, 2020 23:15

Die lieve Akwasi bij Jinek, zo mooi, zo gevoelig, zo intelligent… Wat een wereldvent… Word lid van Omroep Zwart, nog 30.000 leden voor 1 januari, ga lid worden vandaag nog!!!

Gast
Julske
oktober 29, 2020 23:10

Toch gaan al die Judas, Hypocrieten, Imbecielen, Racisten kijken, want principes hebben ze geen van allen. Grote bek hebben ze altijd, maar ze zijn zo laag en ziek in hun hoofd, dat ze toch gaan kijken. Anders kunnen ze heel vroeg in de ochtend geen racistische berichten deponeren op M C. En al kijken jullie niet, niemand ligt ervan wakker. Ongelikte racisten . En anderen racisten noemen, ga jullie lekker voor de spiegel staan. Heropvoeding raad ik jullie allen. Mijn volkje , opvoeding is ver te zoeken bij jullie

Gast
Sip
oktober 29, 2020 23:01

Je moet deze man geen podium geven; ik kijk daarom niet.

Gast
Mirjam
oktober 29, 2020 22:46

Snap niet dat ze deze dwaas nog een podium geven. Vreselijk wij draaien de tv op andere zender. Zonde van onze tijd. Brrrr

Gast
Tipgever
oktober 29, 2020 22:35

Goed artikel vandaag in de Gelderlander over de domme racistische adviezen aan het Afrikamuseum van deze nitwitripper.

Gast
Woordenkunstenaar
oktober 29, 2020 22:31

Wie met racistische pekkers omgaat wordt ook met zwart pek besmeurd.

Gast
TT
oktober 29, 2020 22:31

Zit die kwakasi weer bij Jinek, reden om niet te kijken. Je blanke vrouw maakt toch jouw huis schoon? Viezerik ga terug naar Ghana naar je voorouders due slaven verhandelden naar Europa. Opzouten.

Gast
Commercieel Okay
oktober 29, 2020 22:30

Zag de promo.
Vreselikke gasten met o.a. Afwasmachine en het liegende Eikeltjes pyjama mannetje.

Jinek slaan we vandaag over.
Voor Jinek zat ICSYV. Erg leuk, gezellig en veel gelachen.

PSV op RTL7 valt weer tegen. Net als falend Feijenoord.
Lekker AZ op Fox Sports1 kijken.

Gast
Nederland Kutland
oktober 29, 2020 21:51

Mensen laten ze nou allemaal lekker optyfen hier vandaan,het land is toch al helemaal naar de verdommenis,

Gast
Andre Hazes
oktober 29, 2020 21:49

Kom op Jinek die van mij is veel groter waarom nu Akwasi terwijl ik er altijd klaar voor ben.

Gast
Maria
oktober 29, 2020 21:49

De koning zeker ook een huis in Griekenland. Droom lekker verder!!!

Gast
Nope
oktober 29, 2020 21:24

“Te veel” zijn twee woorden, bootvluchteling!

Gast
De Koning
oktober 29, 2020 21:23

Als ik dat gezeur van jullie lees ben ik wel weer toe aan een vakantie, dat kunnen jullie dan weer gek vinden. Kijk ook eens naar jezelf, dat is al moeilijk genoeg. Zo te lezen.

Gast
yeah
oktober 29, 2020 21:18

Ik kijk lekker niet. Iedere keer als ik Akwasi in beeld zie, draai ik de zender weg. Probleem van veel teveel dit figuur op tv opgelost. Zouden meer mensen moeten doen

Gast
Robert
oktober 29, 2020 21:17

Dat wordt een dieptepunt wat betreft de kijkcijfers.

Gast
SHOW NIEUWS SBS KANAAL 37
oktober 29, 2020 21:10

daar had wilders bij moeten zitten

Gast
edwin
oktober 29, 2020 21:06

Dit gaat kijkcijfers kosten, want deze idioot kan ik niet aanzien. En gisteren was het al half boulevard-late knight met een ander flauw zangwedstrijd programma van rtl waar niemand op zit te wachten. Het gaat ACHTERUIT

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen