Prima start I Can See Your Voice: bijna miljoen kijkers


De kijkcijfers van donderdag 29 oktober 2020 (SKO)

De RTL 4-show I Can See Your Voice met Carlo Boszhard is donderdagavond prima van start gegaan tegenover het kijkcijfergeweld van NPO 1 en SBS 6. De zender pakte brons met 954.000 kijkers (15 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. I Can See Your Voice is door Carlo het broertje van The Masked Singer genoemd. Dat programma schuurt op de RTL-vrijdag tegen de drie miljoen kijkers aan. Die score is op de drukke tv-donderdag onmogelijk, zei Carlo zelf al.

Mogelijk lukt het I Can See Your Voice om volgende week wél door de miljoengrens te doorbreken. Dan wordt Beste Zangers op NPO 1 opgevolgd door Ali B op volle toeren.

Zowel SBS 6 als NPO 1 bleven RTL 4 voor. De winnaar op prime time was de seizoensfinale van Beste Zangers met ruim 1,6 miljoen (25 procent), terwijl Chateau Meiland zilver pakte met een score van 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

Gedurende de tweede helft van prime time ging I Can See Your Voice wél over NPO 1 en SBS 6 heen. KLEM trok 943.000 kijkers (17 procent) en Mr. Frank Visser Rijdt Visite 548.000 kijkers (9 procent).

De nummer vier op prime time was de wedstrijd Omonia – PSV met 845.000 kijkers (15 procent) op RTL 7.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 543.000 kijkers.
  • NPO 3 scoorde met KVW: 469.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Mr. and Mrs. Smith: 284.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 280.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 240.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Deputy: 149.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Feyenoord – Wolfsberg (859.000), RTL Boulevard (854.000), M (839.000), GTST (817.000), Editie NL (794.000) en Tijd voor MAX (777.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (893.000), Jinek (726.000), Journaal laat (646.000) en Hart van Nederland (584.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en RTL 7 brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.219.000
02. Beste Zangers (NPO1) 1.641.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.559.000
04. Chateau Meiland (SBS6) 1.320.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.308.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.246.000
07. I Can See Your Voice (RTL4) 954.000
08. KLEM (NPO1) 943.000
09. Op1 (NPO1) 893.000
10. Feyenoord – Wolfsberg (RTL7) 859.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 854.000
12. Omonia – PSV (RTL7) 845.000
13. M (NPO1) 839.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 817.000
15. Editie NL (RTL4) 794.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.0%
2. RTL4 / 16.0%
3. RTL7 / 13.0%
4. SBS6 / 10.2%
5. NPO2 / 5.8%


6. NET5 / 4.5%
7. NPO3 / 4.2%
8. RTL5 / 3.6%
9. RTL8 / 3.2%
10. Vero / 2.4%


11. FS2 / 1.4%
12. TLC / 1.2%
13. RTLZ / 1.2%
14. FS1 / 1.0%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,8%
2. Publieke Omroep 33,0%
3. Talpa TV 17,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat SBS 6 ook na de zomer een dagelijkse talkshow met de VI-mannen moet uitzenden?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen