Prima start I Can See Your Voice: bijna miljoen kijkers


De kijkcijfers van donderdag 29 oktober 2020 (SKO)

De RTL 4-show I Can See Your Voice met Carlo Boszhard is donderdagavond prima van start gegaan tegenover het kijkcijfergeweld van NPO 1 en SBS 6. De zender pakte brons met 954.000 kijkers (15 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. I Can See Your Voice is door Carlo het broertje van The Masked Singer genoemd. Dat programma schuurt op de RTL-vrijdag tegen de drie miljoen kijkers aan. Die score is op de drukke tv-donderdag onmogelijk, zei Carlo zelf al.

Mogelijk lukt het I Can See Your Voice om volgende week wél door de miljoengrens te doorbreken. Dan wordt Beste Zangers op NPO 1 opgevolgd door Ali B op volle toeren.

Zowel SBS 6 als NPO 1 bleven RTL 4 voor. De winnaar op prime time was de seizoensfinale van Beste Zangers met ruim 1,6 miljoen (25 procent), terwijl Chateau Meiland zilver pakte met een score van 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

Gedurende de tweede helft van prime time ging I Can See Your Voice wél over NPO 1 en SBS 6 heen. KLEM trok 943.000 kijkers (17 procent) en Mr. Frank Visser Rijdt Visite 548.000 kijkers (9 procent).

De nummer vier op prime time was de wedstrijd Omonia – PSV met 845.000 kijkers (15 procent) op RTL 7.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 543.000 kijkers.
  • NPO 3 scoorde met KVW: 469.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Mr. and Mrs. Smith: 284.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 280.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 240.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Deputy: 149.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Feyenoord – Wolfsberg (859.000), RTL Boulevard (854.000), M (839.000), GTST (817.000), Editie NL (794.000) en Tijd voor MAX (777.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (893.000), Jinek (726.000), Journaal laat (646.000) en Hart van Nederland (584.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en RTL 7 brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.219.000
02. Beste Zangers (NPO1) 1.641.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.559.000
04. Chateau Meiland (SBS6) 1.320.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.308.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.246.000
07. I Can See Your Voice (RTL4) 954.000
08. KLEM (NPO1) 943.000
09. Op1 (NPO1) 893.000
10. Feyenoord – Wolfsberg (RTL7) 859.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 854.000
12. Omonia – PSV (RTL7) 845.000
13. M (NPO1) 839.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 817.000
15. Editie NL (RTL4) 794.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.0%
2. RTL4 / 16.0%
3. RTL7 / 13.0%
4. SBS6 / 10.2%
5. NPO2 / 5.8%


6. NET5 / 4.5%
7. NPO3 / 4.2%
8. RTL5 / 3.6%
9. RTL8 / 3.2%
10. Vero / 2.4%


11. FS2 / 1.4%
12. TLC / 1.2%
13. RTLZ / 1.2%
14. FS1 / 1.0%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,8%
2. Publieke Omroep 33,0%
3. Talpa TV 17,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

133 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
oktober 30, 2020 23:46

@J Zat ik toevallig van de week ook aan te denken. Was best een leuke quiz.
De titel van de nieuwjaarsshow heeft wel “De weg naar” in de titel.

Gast
aammehoela
oktober 30, 2020 19:56

Moeilijke keuze voor de domme PVV en FvD kijkers. Moeten we naar die Meiland kijken of naar dat kinderachtige I can weet ik veel.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 19:44

Wat een zielige personen posten hier!

Neem een baan of doe iets nuttigs.

Gast
D
oktober 30, 2020 19:42

Speciaal voor de SBS kleutertjes!

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Heb je dan geen hoedje meer
Maak er één van bordpapier
Eén, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

En als het hoedje dan niet past
Zetten we ‘t in de glazenkas
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Gast
D
oktober 30, 2020 19:41

Speciaal voor de RTL kleutertjes!

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Heb je dan geen hoedje meer
Maak er één van bordpapier
Eén, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

En als het hoedje dan niet past
Zetten we ‘t in de glazenkas
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 19:20

Mijn naam is privé
vr 30 okt 2020 om 19:07

Wat origineel!!!!

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 19:18

Mijn naam is privé
vr 30 okt 2020 om 19:17

Wat origineel!!!!

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 19:17

Vanavond zitten alle kroeglopers met een kist bier weer te kijken naar een paar c artiesten voor een muziek quiz

Wat een armoe bij SBS!

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 19:07

Vanavond zitten alle kroeglopers met een kist bier weer te kijken naar een paar aangeklede poppen.

Wat een armoe bij RTL!

Gast
Wat een site
oktober 30, 2020 19:05

Welkom in 1990

Gast
Wat zoeken adverteerders nog op RTL?
oktober 30, 2020 19:03

Doelgroep van RTL heeft geen cent te makken.

Gast
J
oktober 30, 2020 18:59

@Bart: Snap niet dat ze zijn doorgegaan met De Weg Naar Het Miljoen bij RTL4. Was spannend en scoorde redelijk goed voor een nieuwe quiz en had destijds veel concurrentie.

Gast
Zelfs op zondagavond krijgt de doelgroep zwakzinnigen voorrang op RTL
oktober 30, 2020 18:59

Anders kijkt er niemand meer.

RTL is in paniek. Marktaandeel in 5 jaar tijd fors afgenomen. Alle hens aan dek.

Gast
J
oktober 30, 2020 18:59

Caroline Tensen maakt soort DNA Onbekend voor RTL4:
https://www.rtlxl.nl/programma/deelnemersoproep-rtl

Werktitel: Reis Van Je Genen

Gast
Heb ik iets gemist?
oktober 30, 2020 18:55

Kan me niet voorstellen.

Gast
Danny
oktober 30, 2020 18:43

Verschrikkelijk die Carlo Boshard. Kan er niet naar kijken als hij presenteerd. Vond het hele programma er langdradig en veel gepraat.
Kijk volgende week niet meer.

Gast
Bart
oktober 30, 2020 18:32

@Mart Eens! Als je dat al gaat doen kom dan ook echt met een ander programma en niet met een herhaling van eerder die week. Verhuis dan het programma van Kees van der Spek van RTL5 naar RTL4 na 1 tegen 50. Overigens wel echt een veel te saaie quiz geworden. Tijd dat daar iets nieuws voor in de plaats komt.

Gast
Mart
oktober 30, 2020 18:27

@ mark

Echt een stomme keuze om te gaan schuiven met programma’s. Laat Geraldine gewoon om half 10 en dan om half 11 dan de herhaling van ICSYV als dat zo nodig herhaald moet worden..

Gast
Ron
oktober 30, 2020 18:11

@Anna: nee dank je, idioot.

Gast
Anna
oktober 30, 2020 18:07

@Ron: hang jezelf op!

Gast
Ron
oktober 30, 2020 18:01

M is echt meer van hetzelfde geworden. Geen donder aan. Alle talkshows, vroeg of laat in de avond; het is 1 pot nat. Klaar mee.

Gast
Boerenverstand
oktober 30, 2020 18:00

@Claar Comen: in drie minuten had je al door wie er wel en wie er niet kan zingen? Kan helemaal niet. De eerste ronde hebben de kandidaten hun mond niet open gedaan. En ook verder in de uitzending was er geen tijdbestek van drie minuten waarin je iedereen hoorde zingen. De kandidaten moeten stuk voor stuk geraden worden.

Gast
Boerenverstand
oktober 30, 2020 17:57

@AlexF: format komt ook uit Zuid-Korea, net als The masked singer. Precies wat nu populair is: als kijker raden wie iets wel of niet is. Muzikale variant op Wie van de drie zullen we maar zeggen.

Gast
AlexF
oktober 30, 2020 17:50

tja is niet van de creators van basis format the voice. maar een zelf ingeransselde formats. niet echt diepzinnig.

Gast
Claar Comen
oktober 30, 2020 17:22

Drie minuten gekeken naar ICSYV. Wat een aanstellerij, wat een gekwijl, wat een stelletje valse zangers en krokodillentranende hypocrieten bij elkaar zeg ! En dan zoveel mensen die dit walgelijke programma wel helemaal uitkijken. Het is tekenend voor de intelligentie van dit land . Wat een armoede

Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 30, 2020 16:56

Donderdagavond Carlo bij ICSYV, Vrijdag: Carlo bij Masked Singer, zaterdag Carlo bij Oh, wat een jaar

Gast
Commercieel Okay
oktober 30, 2020 16:15

Leuke tv avond.
ICSYV (RTL4) was erg leuk en lachen.
Feijenoord en PSV (RTL7) niet om aan te gluren.
AZ (FOXSPORTS1) daarentegen was een stuk leuker om naar te kijken en deed het prima.

Jinek dit keer overgeslagen. Zonde van de tijd en ergenis met vreselijk enge gasten als Akwasi en Klaver.

Gast
Henk K
oktober 30, 2020 13:23

Een sterke score voor RTL op de donderdagavond, ver boven het avondgemiddelde, en dat tegenover gevestigde namen op de andere grote zenders.

Veel goede reacties op Twitter en Facebook, al zou RTL er goed aan doen een volgend seizoen te beperken tot uitzendingen van 1 uur. Combineer het met TV Kantine dat al eerder heeft bewezen goed te scoren op de donderdagavond en klaar ben je.

Gast
Seijmo
oktober 30, 2020 12:51

@RTL kijkers zijn losers

Heb jij ze wel helemaal op een rijtje daar in je bovenkamer met al je zwakzinnige pseudoniemen. En het programma heeft niets met een talentenjacht te maken maar wat weet jij daar nou van? Alles wat op 4, 5, 7, 8 en Z komt sla je maar lekker over op je afstandsbediening maar oordeel dan ook niet.

Ja, ik weet het… Reageren op jou moet ik eigenlijk niet doen want je hebt je aandacht weer maar ben helemaal klaar met dat trieste gedoe hier.

En voor je gaat oordelen dat ik een RTL aanhanger ben, valt mee hoor.. Ook ik kijk SBS en NPO. Fijne dag.

Gast
Bart
oktober 30, 2020 12:41

M zakt al weg

Gast
RTL opvangtehuis voor zwakzinnigen
oktober 30, 2020 12:34

Weer een nietszeggende talentenjacht.
Blijkbaar is doelgroep zwakzinnigen geleidelijk aan het hoogst haalbare nog voor Peter vd Vorst.

Gast
colette
oktober 30, 2020 12:23

Heerlijk serie KLEM gekeken en Meiland al die Bnners wordt er kots van

Gast
RTL kijkers zijn Losers
oktober 30, 2020 12:16

Volgende week onder de 600.000 kijkers, wordt dit de ondergang van RTL4, ik hoop het! wat een bagger zenden ze daar uit, het zou verboden moeten worden

Gast
RTL kijkers zijn Losers
oktober 30, 2020 12:12

Zo, weer een avond gevuld met troep op RTL4

Gast
Och Och
oktober 30, 2020 12:06

Hoe kan iemand naar zo’n idioten kijken als meiland?

Gast
RTL programma's zijn echt op te kotsen. Weer zo'n debiel programma voor simpele zielen
oktober 30, 2020 11:49

Wanneer trekt iemand de stekker uit RTL en Talpa met die onzinnige treurige programma’s.

Weer zo’n variant op een inhoudsloos spelletje over mensen die denken dat ze kunnen zingen maar het niet kunnen.

Dan die compleet achterhaalde host Carlo die nooit verder is gekomen dan op de toon van kinderprogramma’s presenteren. Hoe bestaat het dat er nog 950 k kijkers hiernaar zitten te gluren. Een vorm van een nare geestelijke infectie.

Gast
Mark
oktober 30, 2020 11:38

Arjan, enz.

Worden 2 afleveringen per dag opgenomen, dus als iedereen toch op moet dagen kunnen ze net zo goed 2 x Wie Van De 3 opnemen voor een extra zondag rond kerst en op kerstavond, en dan kerstaflevering: wie is de echte hulp-kerstman, kerstboomkweker, oliebollenbakker, vuurwerkverkoper, enz. Ik noem maar wat.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 11:37

Jinek al uit de top 15 gedonderd door de topduo’s van Op1

Wat een afgang!

Gast
Mark
oktober 30, 2020 11:35

@ JobF

Is al langer bekend dat er 2 extra Meiland komt, was vorige series overigens ook het geval. Ik zag het 2 weken geleden al in de papieren gidsen: achter Chateau Meiland stond bij maandag 11/14 en bij donderdag 12/16, dus dit seizoen ineens van 14 naar 16 afleveringen. Komende week komt 13/16 en 14/16 en op 12 en 19 november dus 15/16 en 16/16.

Gast
Belthazor
oktober 30, 2020 11:27

7x NPO 7x RTL en slechts 1x Talpa

En dan doen sommige hier alsof er niks mis is bij Talpa.

Gast
mark
oktober 30, 2020 11:26

Breaking!

Geraldine En De Vrouwen weg van zondag prime time, gaat naar 23:00 uur (nu kijkt er helemaal geen hond, hooguit 250.000).

A.s. zondag I Can See Your Voice direct na 1 Tegen 50: slim! Kan na die 1,2 miljoen van 1 Tegen 50 nog wel 800.000 halen. Is 1,9 miljoen bij elkaar met cijfers van gisteren.

Gast
Hel van Nederland
oktober 30, 2020 11:25

@max, want?? Marktaandeel is toch veel hoger dan sbs? De donderdag is van rtl en npo!!!

Gast
Hel van Nederland
oktober 30, 2020 11:23

Komop Sbs fan, het is er maar 1 op deze site. Verdedig je maar !! Sbs is top toch? Bejaarden tv, lingo, ik hou van Holland, wie van de drie, hel van Nederland etc… kijken maar!! En dan nog die afgelebberde sterretjes, jandino, Gordon Wendy , linda etc.

Gast
Max
oktober 30, 2020 11:20

Tja, de donderdag is van SBS!

Gast
Gérard Joling
oktober 30, 2020 11:20

@ Hallo Jumbo…idd Frits Huffnagel katje lam bij WNL vanmorgen.. Ik ben niet gebeld!

Gast
Hel van Nederland
oktober 30, 2020 11:19

@WENDELINE, HEB JE LEKKER VOOR DE TWINTIGSTE KEER DEZE WEEK NAAR FRANK VISSER EN MEILAND GEKEKEN? WAT EEN ARMOEDE DAAR.

Gast
Henk
oktober 30, 2020 11:19

Carlo straks 3 avonden achter elkaar bij RtL. Laten we het eens hebben over het uitmelken van presentatoren bij RTL, zoals ze hier de Meilandjes altijd van beschuldigen bij SBS. Carlo, Chantal en Ruben zijn de reden om al die vreselijke shows niet te kijken! I can see Your Voice was echt een drama met Carlo, veeeeeeeeel BNers, o3gene brrrr kortom een echte drama RTL niveau show!

Gast
Wij van TV eend
oktober 30, 2020 11:18

SBS 6 kan beter omgedoopt worden in SBS Meiland.

Gast
Wendeline
oktober 30, 2020 11:13

En Carlo moe ben ik ook.

Gast
Wendeline
oktober 30, 2020 11:12

Ik heb het niet gezien, ben moe van al die zangprogramna’s. Ik heb SBS gekeken.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen