SBS 6-kerstpromo zwaar mislukt? ‘Dit heeft 200.000 euro gekost’

De mannen van Vandaag Inside raakten niet úitgepraat over die kerstpromo van SBS 6. Wat was het allemaal leuk, opgepropt in die auto. “Maar was dit het nou? Dit kostte twee ton!”

SBS 6 Kerst © SBS 6

De kerstpromo van SBS 6 is volop besproken aan tafel bij Vandaag Inside, maar het viel uiteindelijk behoorlijk tegen. We zagen in aanloop en tijdens de kerstdagen af en toe wat zendersterren met elkaar in een kerstige auto zitten, maar was dit nou al die heisa waard? Tv-autoriteit Tina Nijkamp vindt in elk geval van niet, schrijft ze op haar analysekanaal.

‘Was dít het?’

Tina zet de kerstpromo op de eerste plek in haar lijstje van meest overgewaardeerde tv-dingen van het jaar. “Eén: de kerstpromo van SBS 6. Was dit het nou? Dag na dag werden de te maken opnames besproken door Wilfred, Johan en René in VI en dan dit”, schrijft ze.

Dan wat? “Een paar close shots van allerlei mensen die in een te kleine auto zitten? Wat een teleurstelling. Je zag eigenlijk niks, maar het zal wel heel duur geweest zijn zo druk waren alle SBS 6-sterren ermee.”

Twee ton

Hoe duur is zo’n kerstpromo dan? Tina kan het weten als voormalig zenderbaas van SBS 6. Zij raamt de kosten op zo’n 200.000 euro. Volgens Dennis van den Berg, marketing director Talpa Network, was het toch echt heel belangrijk: “Een sfeerpromo, waarbij we visualiseren waar SBS6 voor staat, is belangrijk voor het verhelderen van onze identiteit.”

Tja, wat is de identiteit dan van SBS 6? Die zender is toch gewoon om de mannen van VI heen gebouwd met ergens tussendoor Peter Gillis die een willekeurig voorwerp knock-out slaat? Of, zoals Dennis het noemt: “Deze rijke verzameling aan programmaformats leidt tot een zenderprofiel dat niet altijd even duidelijk is.”

Positieve houding

Volgens Dennis is het het geld dubbel en dwars waard. “Heel concreet: deze kerstcampagne moet ervoor zorgen dat kijkers een positieve houding krijgen ten opzichte van SBS 6, maar zich vooral ‘thuis’ voelen bij de zender. Thuis is één van de domeinen die we willen claimen als merk. Thuis ontspan je en thuis kijk je samen televisie.”

Zendermanager René Oosterman is ook heel tevreden. “Het geeft een goed gevoel om alle presentatoren zo samen pret te zien hebben.”

Kerstpret

De kerstpret van de SBS-sterren:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

De kerstpromo van SBS 6: twee ton waard?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen