Maxime Meiland gebasht na Humberto-optreden: ‘Sneuneuzen!’
Maxime Meiland wordt op sociale media behoorlijk door de mangel gehaald na haar optreden bij Humberto Tan, waar 649 duizend mensen naar keken. “Het zijn gewoon sneuneuzen!”
Het zat er al een beetje aan te komen: na Martien en Erica, krijgt ook Maxime Meiland haar eigen biografie. Om het nieuwe boek te promoten, zat ze gisterenavond samen met haar moeder in de talkshow van Humberto Tan. Er keken 649 duizend mensen (16 procent marktaandeel) naar, meer dan Eva Jinek er vorige week had (gemiddeld 593 duizend).
Onder vuur
Maxime wordt op sociale media behoorlijk onder vuur genomen vanwege haar onthulling dat ze in het verleden is misbruikt. Dat wordt ook benoemd in de ondertitel van haar nieuwe boek. ‘Misbruikt, ontspoord en nu… gelukkig!’
Kijker Serge is kritisch. “Waarom nu pas en dan met een boek? Lijkt nu meer een publiciteitsstunt dan een boodschap”, twittert hij. En Patty: “Uitmelken is ook een vak.”
Ook Robert gelooft het niet: “Dit wil je toch niet geloven? En maar onzin bedenken. Voor het geld.”
Sneuneuzen
Jan Dijkgraaf, de biograaf van de Meilandjes, wijst erop dat die kritiek Maxime helemaal niets doet. “In het kader van ‘elk nadeel heb z’n voordeel’ kwam Maxime Meiland tijdens een van onze interviewsessies voor haar boek met een heerlijke uitspraak: ‘Wat ze ook over me zeggen, het komt totaal niet meer binnen. Dat is pure winst'”, schrijft hij.
Hij vervolgt: “Als je pas 27 bent en al zo’n dikke huid en gladde rug hebt, mag je jezelf gelukkig prijzen. Dus iedereen die zeikdingen roept, van ‘Verzonnen!’ tot ‘Geldwolven!’, praat tegen de hand. Bij haar als hoofdpersoon van het boek, bij mij als schrijver. Al zouden we het wel prettig vinden als die sneuneuzen de URL erbij zouden zetten 😉.”
Fragment
Maxime bij Humberto:
Kijkcijfers
De kijkcijfers van zondag 26 februari 2023 (SKO):
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.381.000 | 01. NPO1 / 27.8% |
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.750.000 | 02. RTL7 / 17.1% |
03. De Nieuwe Vermeer (NPO1) 1.285.000 | 03. SBS6 / 10.9% |
04. The Floor (RTL4) 1.177.000 | 04. Vero / 5.3% |
05. Echte leven in de dierentuin (NPO1) 1.115.000 | 05. NPO2 / 4.9% |
06. Half acht nieuws (RTL4) 888.000 | 06. NET5 / 4.6% |
07. Studio Sport (NPO1) 805.000 | 07. RTL5 / 4.6% |
08. Studio Voetbal (NPO1) 758.000 | 08. NPO3 / 4.4% |
09. Vitesse – Ajax (ESPN) 721.000 | 09. RTL7 / 2.5% |
10. RTL Boulevard (RTL4) 699.000 | 10. RTL8 / 1.3% |
11. Editie NL (RTL4) 669.000 | 11. BBC / 1.6% |
12. vtwonen (SBS6) 656.000 | 12. ESPN2 / 1.6% |
13. Humberto op zondag (RTL4) 649.000 | 13. Comedy / 1.2% |
14. Hart van Nederland (SBS6) 590.000 | 14. N.geog / 1.1% |
15. Zes uur nieuws (RTL4) 532.000 | 15. RTLZ / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 37,1% | |
02. RTL Nederland 26,6% | |
03. Talpa TV 21,0% |
Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Shownieuws (506 duizend), Nieuwsuur (442 duizend), Stegeman op de bres (438 duizend), Media Inside (417 duizend), Buitenhof (398 duizend) en WNL op Zondag (388 duizend).