Lex Uiting vindt AD te negatief over Wie is de Mol: ‘Het is zó zuur’

RTL Boulevard-ster Lex Uiting vindt dat het AD wel heel erg negatief is over de kijkcijfers van Wie is de Mol. De krant van Angela de Jong vindt die namelijk wat tegenvallen. “Heel zuur.”

Lex Uiting © RTL Boulevard

Het nieuwe seizoen van Wie is de Mol is afgelopen weekend begonnen met ruim 2,6 miljoen kijkers, een ontzettend hoge score. Toch is het AD niet echt onder de indruk. “Dat is een stuk minder dan de afgelopen jaren gebruikelijk was”, aldus de krant. “De afgelopen drie reguliere reeksen trokken bij de start direct minstens 3 miljoen kijkers.”

‘Zuur!’

RTL Boulevard-ster Lex Uiting vindt het heel flauw dat de krant van Angela de Jong op deze wijze bericht over de scores van Wie is de Mol. “Ik las in het AD een nogal zure recensie eigenlijk van de kijkcijfers. Dat die een beetje tegenvielen, zeker ten opzichte van de andere jaren, toen het boven de 3 miljoen was de eerste aflevering en nu ‘maar’ 2,6 miljoen.”

Collega Eddy Zoëy: “Ja, Jezus…”

Lex: “Ik heb het niet gezegd, hè, Eddy. Dat is het AD.”

‘Wel wat minder’

Wat vindt tv-kenner Rob Goossens ervan? “Weet je, het is inderdaad wat minder dan de voorgaande edities, maar dat is een beetje van: nou, Messi heeft deze wedstrijd ‘maar’ drie doelpunten gemaakt en normaal maakt hij er acht, dus het valt een beetje tegen. Nee, dit zijn cijfers waar elk ander programma enorm van droomt.”

Hij vervolgt: “Uiteindelijk aan het eind van het seizoen kun je er echt wat van zeggen. Misschien dat mensen gisterenavond toevallig wat anders aan het doen waren, misschien dat ze de kandidaten nog beter moeten leren kennen, misschien zijn ze Rik van de Westelaken beu. Je weet het niet. Het zijn gewoon mooi cijfers, maar inderdaad ietsje minder.”

Blunder

Kijkcijferautoriteit Tina Nijkamp merkt óók op dat de kijkcijfers van de NPO 1-hit Wie is de Mol nu iets lager zijn, maar wijst vooral op de ‘blunder’ van de NPO. Die verwees aan het eind van de uitzending naar MolTalk op NPO 3, maar zappende kijkers kwamen vervolgens in een reclameblok terecht.

Uiteindelijk wist MolTalk toch nog 1 miljoen kijkers te boeien. Tina: “Dit hadden echter veel meer kijkers kunnen zijn, zo’n 1,2 tot 1,5 miljoen, als de kijker NIET in het reclameblok was terechtgekomen bi het zappen, maar bij de leader. Hopelijk is dit volgende week opgelost. Is ook heel makkelijk te regelen.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Hoopt u dat Rik van de Westelaken aanblijft als presentator van Wie is de Mol?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen