Johnny de Mol bij tv-afscheid flink vernederd door John de Bever
Johnny de Mol kan wel een opsteker gebruiken nu zijn tv-carrière in een semi-vrijwillige impasse zit. Helaas kreeg hij gisteren bij zijn tv-afscheid een behoorlijke klap, en wel van John de Bever.
Na een pijnlijke periode vol imagoschade vanwege de heftige aangifte van zijn ex-vriendin Shima Kaes, zit Johnny de Mol er behoorlijk doorheen. Zijn naam is dan wel gezuiverd, maar toch heeft hij ervoor gekozen om voorlopig even niets te doen op televisie. Ook zijn talkshow HLF8 laat hij vrijwillig in de steek.
Johnny stelt teleur
Het lijkt erop dat Restaurant Misverstand, dat hij afgelopen zomer opnam, het enige is waarmee Johnny dit seizoen op zender zal verschijnen. Gisteren was alweer de seizoensfinale van dat programma. Er keken 583 duizend mensen (12 procent marktaandeel) naar de slotaflevering op SBS 6.
In absolute cijfers is dat nog niet eens zo slecht, maar in de belangrijke commerciële doelgroep stelt Johnny flink teleur met slechts 7,6 procent marktaandeel, zegt oud-SBS 6-baas Tina Nijkamp. Ze wijst erop dat zelfs de realitysoap van B-zanger John de Bever nog beter scoort in deze doelgroep, namelijk 8,4 procent. Een behoorlijke vernedering.
Bevers vallen tegen
Wat schrijft Tina erover? “Johnny de Mol scoorde met het slot van Restaurant Misverstand dus 583 duizend kijkers en slechts 7,6 in de doelgroep 20 tot 54 jaar. En werd ingehaald door volkszanger John de Bever. De Bevers scoorden een matige 313 duizend kijkers, maar 8,4 procent in 20 tot 54 jaar.”
Ze vervolgt: “Niet fantastisch en eigenlijk valt het seizoen van De Bevers kijkcijfertechnisch ook flink tegen. Inclusief uitgesteld kijken kwam de aflevering vorige week maar tot 406 duizend. Maar het is nog wel een stuk beter dan die andere volkszanger met een programma: Mart op de Piste scoorde een schamele 135 duizend. Wat een grote flop.”
Perfecte Plaatje
De grote winnaar op prime time was gisteren Het Perfecte Plaatje met 1,2 miljoen kijkers (24 procent) op RTL 4, gevolgd door Van Onschatbare Waarde met 1,1 miljoen kijkers (22 procent) en Nederland Onder Water met 1 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1.
De andere meest bekeken titels waren SBS 6’s Vandaag Inside (880 duizend en 18 procent) en het eerdergenoemde Restaurant Misverstand.
Kijkcijfers
De kijkcijfers van woensdag 16 november 2022 (SKO):
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.970.000 | 01. NPO1 / 24.2% |
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.308.000 | 02. RTL4 / 19.5% |
03. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 1.209.000 | 03. SBS6 / 11.3% |
04. EenVandaag (NPO1) 1.091.000 | 04. NPO2 / 7.2% |
05. Van Onschatbare Waarde (NPO1) 1.090.000 | 05. RTL5 / 5.0% |
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.049.000 | 06. NPO3 / 4.9% |
07. Nederland onder water (NPO1) 1.026.000 | 07. Vero / 3.7% |
08. Sinterklaasjournaal (NPO3) 916.000 | 08. RTL7 / 3.4% |
09. Vandaag Inside (SBS6) 880.000 | 09. NET5 / 3.2% |
10. RTL Boulevard (RTL4) 834.000 | 10. RTL8 / 2.8% |
11. Editie NL (RTL4) 805.000 | 11. Paramount / 1.3% |
12. Op1 (NPO1) 783.000 | 12. Discov / 1.0% |
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 748.000 | 13. ESPN / 0.9% |
14. Khalid en Sophie (NPO1) 746.000 | 14. FOX / 0.8% |
15. Jinek (RTL4) 643.000 | 15. BBC / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 36,3% | |
02. RTL Nederland 31,3% | |
03. Talpa TV 18,9% |
Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Tijd voor MAX (639 duizend), Hart van Nederland (602 duizend), Nieuwsuur (541 duizend), Shownieuws (405 duizend), 112 Vandaag (355 duizend) en HLF8 (301 duizend).