Wendy van Dijk met kakelverse show verslagen door herhalingen
Het nieuwe tv-seizoen staat voor de deur, maar voor Wendy van Dijk is het nú al huilen met de pet op. Haar kakelverse seizoen van Wie Kent Nederland wordt verslagen door… herhalingen!
Wendy stelt teleur
Geen wonder dat SBS 6 middenin de zomer begint met het nieuwe seizoen van de Wendy van Dijk-show Wie Kent Nederland. Een van de panelleden, Rob Kemps, begint na de zomer namelijk als de nieuwe presentator van Ik Hou Van Holland. En laat Wie Kent Nederland nou net een goedkope rip-off zijn van dat programma.
Wendy weet de kijker niet te bekoren. De aftrap van het tweede seizoen van Wie Kent Nederland trok vorige week, recht tegenover de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal, 390 duizend kijkers naar SBS 6. En gisteren, zónder een veel bekeken voetbalwedstrijd aan de andere kant, waren dat er nóg minder: 346 duizend (10 procent marktaandeel).
Herhalingen scoren beter
Het is huilen met de pet op voor Wendy. Recht tegenover haar wisten allerlei herhalingen meer kijkers te boeien. NPO 1 trok met Van der Laan en Woe: Pesetas in de herkansing 637 duizend kijkers (19 procent) en RTL 4 noteerde met de Chantal Janzen-herhaling Oh Wat Een Jaar 506 duizend kijkers (15 procent).
Dat waren ook gelijk de best bekeken programma’s op prime time. “Heel erg weinig tv gekeken gisteren. Ook geen enkel programma, behalve Journaal, boven de miljoen”, analyseert oud-SBS 6-baas Tina Nijkamp.
Canal Parade
De andere meest bekeken titels op prime time waren NPO 2’s Nieuwsuur (486 duizend), Komt Een Man Bij De Dokter (394 duizend) en Holland-België (388 duizend).
’s Middags wist het verslag van de Canal Parade in Amsterdam 335 duizend kijkers (46 procent) te bekoren op NPO 1.
Kijkcijfers
Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Grantchester (351 duizend), Fortuna Sittard – Ajax (338 duizend) en Shownieuws (328 duizend).
De kijkcijfers van zaterdag 6 augustus 2022 (SKO):
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.478.000 | 01. NPO1 / 24.3% |
02. Half acht nieuws (RTL4) 838.000 | 02. RTL4 / 16.0% |
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 801.000 | 03. SBS6 / 9.6% |
04. Ik Vertrek (NPO1) 757.000 | 04. NPO2 / 8.2% |
05. Van der Laan en Woe Pesetas (NPO1) 637.000 | 05. ESPN / 5.1% |
06. Journaal 18:00 (NPO1) 578.000 | 06. RTL7 / 4.9% |
07. RTL Boulevard (RTL4) 570.000 | 07. NPO3 / 3.2% |
08. EenVandaag (NPO1) 507.000 | 08. Vero / 2.9% |
09. Oh Wat Een Jaar (RTL4) 506.000 | 09. ESPN2 / 2.8% |
10. Nieuwsuur (NPO2) 486.000 | 10. RTL8 / 2.7% |
11. Studio Sport (NPO1) 450.000 | 11. RTL5 / 2.7% |
12. Editie NL (RTL4) 438.000 | 12. NET5 / 2.6% |
13. Mating Game (NPO1) 414.000 | 13. TLC / 0.9% |
14. Hart van Nederland (SBS6) 405.000 | 14. N.geog / 0.9% |
15. Komt een man bij de dokter (SBS6) 394.000 | 15. Discov / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 35,7% | |
02. RTL Nederland 27,5% | |
03. Talpa TV 15,8% |