Soundos El Ahmadi is kijkcijferflop: ‘Kandidaten nóg humorlozer!’
Soundos El Ahmadi en haar collega’s van de nieuwe talentenjacht Ik Ga Stuk slaan nog geen deuk in een pakje boter. Hun programma blijkt namelijk een enorme televisieflop op NPO 3.
Het door Stefano Keizers gepresenteerde Ik Ga Stuk, waarin Soundos El Ahmadi een van de juryleden is, blijkt een enorme televisieflop. De eerste aflevering van het programma waarin nieuw komedietalent wordt gezocht, kwam gisterenavond rond negen uur niet verder dan 146 duizend kijkers (3 procent marktaandeel) op NPO 3.
Soundos krijgt kritiek
Zonde, vindt Soundos het ongetwijfeld. Zij wees eerder op het enorme belang van dit programma: “Door corona is de natuurlijke doorstroom in stand-up gewoon kapot. Daarom is dit programma ook belangrijk, gun talenten dat podium.”
Terecht, vindt Angela de Jong. De opiniediva van het AD vindt dit echt heel slechte tv. “Het is echt een prestatie dat BNNVara zoveel beginnende cabaretiers in een programma heeft weten te verzamelen die nóg minder grappig zijn dan jurylid Soundos El Ahmadi”, sneert ze in haar column.
Hele NPO 3-avond flopt
Soundos heeft volgens Angela geen humor. “Zij was de enige die keihard moest lachen om de grappenmakers op het podium, waar precies om weet ik nog steeds niet.”
De programma’s voor en na Ik Ga Stuk, de dramaserie Sihame en de Tim Hofman-show Pak De Macht, deden het met 116 duizend (3 procent) en 230 duizend kijkers (6 procent) ook niet echt lekker. Tv-kenner Tina Nijkamp wijt het aan slechte marketing: “Heb nul promo’s gezien, dus echt geen enkele op NPO 1 of rondom De Slimste Mens.”
Chantal op één
Chantal Janzen was gisteren met haar herhaling van Beat the Champions de grote winnaar op prime time. Zij wist 900 duizend kijkers (21 procent) te bekoren op RTL 4. Direct erna trok de Caroline Tensen-show Een tegen 50 nog 848 duizend kijkers (21 procent).
Daarna volgt NPO 1 met de kick-off van de Musical Awards bij de Uitmarkt, goed voor 885 duizend kijkers (21 procent) en het daaraan voorafgaand uitgezonden Anita Witzier-programma Festival van de Liefde, dat 639 duizend kijkers (16 procent) trok.
Kijkcijfers
De kijkcijfers van zondag 28 augustus 2022 (SKO):
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.139.000 | 01. NPO1 / 27.3% |
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.610.000 | 02. RTL4 / 19.7% |
03. Autosport F1 GP (NPO1) 954.000 | 03. SBS6 / 10.1% |
04. Beat the champions (RTL4) 900.000 | 04. NPO2 / 9.4% |
05. Uitmarkt 2022 Kick-Off (NPO1) 885.000 | 05. RTL5 / 4.1% |
06. Half acht nieuws (RTL4) 879.000 | 06. NPO3 / 3.8% |
07. Een tegen 50 (RTL4) 848.000 | 07. RTL7 / 2.9% |
08. Studio Sport (NPO1) 740.000 | 08. Vero / 2.7% |
09. RTL Boulevard (RTL4). 680.000 | 09. RTL8 / 2.5% |
10. Festival van de liefde (NPO1) 639.000 | 10. NET5 / 1.6% |
11. Hart van Nederland (SBS6) 633.000 | 11. Ziggo / 1.5% |
12. Zes uur nieuws (RTL4) 595.000 | 12. Comedy / 1.1% |
13. Studio voetbal (NPO1) 593.000 | 13. ESPN2 / 0.9% |
14. Editie NL (RTL4) 568.000 | 14. Paramount / 0.8% |
15. Zomergasten (NPO2) 535.000 | 15. RTLZ / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 40,5% | |
02. RTL Nederland 30,0% | |
03. Talpa TV 15,1% |
Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Shownieuws (419 duizend), vtwonen (398 duizend), Wie Kent Nederrland (358 duizend), Undercover in Nederland (333 duizend) en Buitenhof (246 duizend).