Dionne Stax verslagen door ex-lover Humberto Tan: ‘Magere start!’

Het nieuwe programma van Dionne Stax is met magere kijkcijfers van start gegaan op ’s lands meest bekeken tv-zender NPO 1. Haar ex-lover Humberto Tan wist gelijktijdig meer kijkers te boeien.

Dionne Stax en Humberto Tan © AvroTros, RTL

Dionne Stax’ nieuwe programma ‘Dionne Dichtbij de First Ladies’ is gisteren, op de maandagavond van NPO 1, van start gegaan met 609 duizend kijkers (14% marktaandeel). Dat is voor die zender een ietwat teleurstellende score, zeker omdat Kassa direct ervoor 845 duizend kijkers (20%) wist te bekoren.

Dionne stelt teleur

Kijkcijferkenner Tina Nijkamp, voormalig zenderbaas van SBS 6, vindt het tegenvallen. “Het debuut van Dionne’s nieuwe programma kent een magere start. Wellicht is Amerikaanse ‘First Ladies’ toch een iets te ‘niche’ onderwerp en is het programma iets meer voor NPO 2”, schrijft ze in haar stories.

Dionne stond gedeeltelijk tegenover haar voormalige lover Humberto Tan geprogrammeerd. Hij is de komende twee weken dagelijks op zender met zijn RTL 4-talkshow en gisteren keken daar 647 duizend mensen (21%) naar, íets meer dan Dionne er had dus.

Kopen Zonder Kijken wint

Veruit het meest bekeken programma op prime time was de RTL 4-hit Kopen Zonder Kijken met 1,3 miljoen kijkers (28%). Het populairste alternatief was Vandaag Inside met 890 duizend kijkers (21%) op SBS 6.

De mannen van VI blijven maar scoren. “Wat een kijkcijferhit, tot nu toe meest succesvolle nieuwe programma van 2022”, zegt Tina, die opmerkt dat vanavond alweer de honderdste aflevering wordt uitgezonden.

Kassa op drie

Het brons op prime time is voor het eerder genoemde Kassa en daarna volgen de Familie Gillis met 672 duizend kijkers (15%) op SBS 6, de presidentsvrouwenshow van Dionne Stax en Nieuwsuur met 402 duizend kijkers (9%) op NPO 2.

Het enige andere primetimeprogramma in de kijkcijfer top 25 is de RTL 5-titel 112 Vandaag met een score van 336 duizend kijkers (7%).

Kijkcijfers

Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Hart van Nederland (535 duizend), Shownieuws (435 duizend), de Shownieuws Zomereditie (351 duizend) en 50/50 (274 duizend).

De kijkcijfers van maandag 13 juni 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.478.00001. RTL4 / 23.8%
02. Kopen Zonder Kijken (RTL4) 1.257.00002. NPO1 / 21.3%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.113.00003. SBS6 / 14.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 899.00004. NPO2 / 5.3%
05. Vandaag Inside (SBS6) 890.00005. RTL5 / 4.2%
06. Kassa (NPO1) 845.00006. NPO3 / 4.0%
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 832.00007. Vero / 3.8%
08. Op1 (NPO1) 740.00008. NET5 / 3.2%
09. RTL Boulevard (RTL4) 732.00009. RTL7 / 2.9%
10. EenVandaag (NPO1) 694.00010. RTL8 / 1.9%
11. Familie Gillis (SBS6) 672.00011. BBC / 1.3%
12. Humberto (RTL4) 647.00012. TLC / 1.2%
13. Dionne Dichtbij The First Ladies (NPO1) 609.00013. Discov / 1.1%
14. Editie NL (RTL4) 578.00014. Paramount / 1.1%
15. Khalid en Sophie (NPO1) 537.00015. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 34,0%
02. Publieke Omroep 30,6%
03. Talpa TV 21,6%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Dionne Stax: unieke tv-persoonlijkheid of toch een beetje inwisselbaar?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen