Andy van der Meijde duikt op als dragqueen: 920 duizend kijkers
Andy van der Meijde dook gisteren op als dragqueen in de televisieshow Make Up Your Mind van Carlo Boszhard. Hij verraste niet alleen de panelleden, maar ook de 920 duizend kijkers thuis.
Na de door 1,2 miljoen mensen bekeken special van vorig jaar, is de Carlo Boszhard-show Make Up Your Mind nu terug met een hele serie afleveringen. Na 870 duizend kijkers en 1,040 miljoen kijkers, wist de derde aflevering gisterenavond 920 duizend kijkers (22% marktaandeel) te bekoren op RTL 4. Geen lineaire megahit, wel een prima score.
Andy verrast
De grootste verrassing van de avond was Andy van der Meijde als dragqueen Sylvie Mercy. Hij deed niet mee aan de show, maar dook aan het eind wel op als mystery drag. En dat alles om inclusiviteit te promoten in de voetbalwereld. “Je moet gewoon jezelf kunnen zijn: altijd en overal”, sprak de oud-voetballer.
Nikkie de Jager bedankte Andy voor zijn deelname. “Dit is zó belangrijk. Vooral in de voetbalwereld. Daar worden we altijd een soort van uitgelachen. Jij laat zien that we matter baby! Echt super bedankt voor dit, echt waar.”
Broer van Carlo
Van de vijf BN’ers die wél optredens gaven als dragqueen, zijn er drie onthuld: Joris Linssen, Ron Boszhard en Ferry Doedens. Ron, de broer van Carlo, vloog er als eerst uit. “Hij wint altijd met Stratego en hij wint altijd met alle andere spellen, maar op televisie gaat het altijd mis!”, gierde Carlo.
Ron vond het jammer dat hij als eerst afviel. “Ik maak er wel een gewoonte van om elke keer als eerste weg te gaan!”, zei hij, verwijzend naar zijn deelname aan Wie is de Mol.
André op één
De grote winnaar van de tv-avond was Heel Holland Bakt met bijna 2 miljoen kijkers (40%) op NPO 1. De meest bekeken alternatieven waren Oh Wat Een Jaar met 912 duizend kijkers (12%) op RTL 4, Hier Zijn De Van Rossems met 678 duizend kijkers (13%) op NPO 2 en Code van Coppens met 364 duizend kijkers (7%) op SBS 6.
De winnaars om half tien waren Ik Vertrek met 1,5 miljoen kijkers (33%) op NPO 1, Make Up Your Mind met 920 duizend kijkers (22%) op RTL 4, Onmogelijke Duetten met 430 duizend kijkers (10%) op SBS 6 en Nieuwsuur met 390 duizend kijkers (9%) op NPO 2.
Kijkcijfers
Titels die de top vijftien niet haalden zijn onder meer NEC – Ajax (340 duizend), Lachen om home video’s (304 duizend) en De Grote Tuinverbouwing (267 duizend).
De kijkcijfers van zaterdag 23 april 2022 (SKO):
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Heel Holland Bakt (NPO1) 1.957.000 | 01. NPO1 / 30.3% |
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.746.000 | 02. RTL4 / 19.3% |
03. Ik Vertrek (NPO1) 1.506.000 | 03. SBS6 / 9.6% |
04. Make up your mind (RTL4) 920.000 | 04. NPO2 / 6.1% |
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 916.000 | 05. RTL7 / 4.2% |
06. Oh Wat Een Jaar (RTL4) 912.000 | 06. NET5 / 3.1% |
07. Half acht nieuws (RTL4) 858.000 | 07. NPO3 / 2.4% |
08. Journaal 18:00 (NPO1) 707.000 | 08. Vero / 2.3% |
09. EenVandaag (NPO1) 688.000 | 09. RTL5 / 2.0% |
10. Hier Zijn De Van Rossems (NPO2) 678.000 | 10. Ziggo / 1.2% |
11. Echte leven in de dierentuin (NPO1) 633.000 | 11. RTL8 / 1.1% |
12. RTL Boulevard (RTL4) 563.000 | 12. TLC / 1.0% |
13. Studio Sport (NPO1) 525.000 | 13. RTLZ / 0.8% |
14. Hart van Nederland (SBS6) 491.000 | 14. FOX / 0.7% |
15. Shownieuws (SBS6) 464.000 | 15. BBC / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 38,8% | |
02. RTL Nederland 27,6% | |
03. Talpa TV 15,4% |