Tim Hofman naar 8 miljoen (!) views, John de Mol profiteert mee

Tim Hofman staat met zijn Voice-special van BOOS niet in de kijkcijfer top 25, maar toch is hij – nu al – dé onbetwiste kijkcijferkoning van het jaar. Hij scoort al bijna 8 miljoen views.

Tim Hofman © YouTube

Een etmaal nadat de Voice-special van Tim Hofman online kwam op YouTube, is de video al 7,7 miljoen keer aangeklikt. Dat kan natuurlijk deels door dezelfde kijkers gebeurd zijn, maar dat er miljoenen mensen hebben gekeken is evident. Daarmee verslaat de presentator alle programma’s op de lineaire televisie: van het Achtuurjournaal tot Wie is de Mol.

Topscores voor John

Tim bracht in zijn programma BOOS aan het licht welk misbruik er jarenlang heeft plaatsgevonden achter de schermen van The Voice. Half Nederland keek gisteren en vrijwel alle tv-programma’s pakten er ’s avonds mee uit, ook die op SBS 6, de zender van John de Mol, de mediamiljardair die een belangrijke rol speelt in het Voice-schandaal.

De actuele programma’s van SBS 6 noteren topcijfers: de Johnny de Mol-talkshow HLF8 kon op the day after rekenen op 819 duizend kijkers (15% marktaandeel) en VI Vandaag had er zelfs 1,1 miljoen (22%). Daartussenin trok Marble Mania 758 duizend kijkers (12%). Shownieuws noteerde op de late avond ook nog eens 613 duizend kijkers (22%).

Wrang

Telegraaf-journalist Pim Sedee: “Wrang wel dat John de Mol (eindelijk) recordcijfers haalt op Talpa/SBS6 met schokkende onthullingen over een programma dat hij zelf heeft opgezet en uitgebouwd.”

Overigens was SBS 6 niet de enige die scoorde met programma’s over het Voice-schandaal. RTL Boulevard noteerde maar liefst 1,5 miljoen kijkers (33%), een véél hogere score dan normaal. Beau had er ’s avonds 1,1 miljoen (26%).

Goud voor VI

VI Vandaag was met zijn mooie score de grote winnaar om half tien. De meest bekeken alternatieven waren het avondvullende Secret Duets met 895 duizend kijkers (15%) op RTL 4, Nieuwsuur met 850 duizend kijkers (16%) op NPO 2 en De Quiz met Sneeuwballen met 712 duizend kijkers (14%) op NPO 1.

De winnaars om half negen waren De Slimste Mens met 2,1 miljoen kijkers (32%) op NPO 2, Kamp van Koningsbrugge met 1,2 miljoen kijkers (18%) op NPO 1, Secret Duets op RTL 4 en Marble Mania op SBS 6.

Vermeldenswaardig zijn ook nog de 416 duizend kijkers (7%) die NPO 3 scoorde met Sander en de Kloof, een prima score voor die zender.

Kijkcijfers

De andere tv-zenders hadden niet veel boeiends op het menu staan. Dagelijkse programma’s die de kijkcijfer top vijftien niet haalden zijn onder meer HLF8 (819 duizend), Hart van Nederland (721 duizend), M (711 duizend), Shownieuws (613 duizend) en Big Brother (247 duizend).

De kijkcijfers van dinsdag 18 januari 2022 (SKO) ziet u onderstaand. BOOS staat hier niet in, omdat dit programma niet is uitgezonden op de lineaire televisie, maar op YouTube.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.195.00001. RTL4 / 21.3%
02. De Slimste Mens (NPO2) 2.124.00002. NPO1 / 21.0%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.602.00003. SBS6 / 14.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.492.00004. NPO2 / 13.0%
05. RTL Boulevard (RTL4) 1.473.00005. NPO3 / 4.5%
06. EenVandaag (NPO1) 1.314.00006. RTL7 / 2.5%
07. Kamp van Koningsbrugge (NPO1) 1.173.00007. RTL5 / 2.4%
08. Beau (RTL4) 1.134.00008. Vero / 2.4%
09. VI Vandaag (SBS6) 1.125.00009. RTL8 / 1.9%
10. Op1 (NPO1) 972.00010. NET5 / 1.2%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 965.00011. FOX / 2.0%
12. Editie NL (RTL4) 908.00012. ESPN / 1.7%
13. Secret Duets (RTL4) 895.00013. Discov / 1.1%
14. Nieuwsuur (NPO2) 850.00014. TLC / 1.0%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 840.00015. ESPN2 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,5%
02. RTL Nederland 28,8%
03. Talpa TV 18,2%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat HLF8 na de Voice-rel zo goed blijft scoren?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Vertrouwt u Winston Gerschtanowitz?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen