Verbijsterde Najib Amhali ruim langs pyjamafeestje Chantal Janzen

De kijkcijfers van zaterdag 20 november 2021 (SKO) – Najib Amhali geeft de kijkcijfers van Mindf*ck een flinke boost. Zijn gastoptreden in de show trok gisteren véél meer kijkers dan Chantal Janzen.

Najib Amhali © RTL

Najib Amhali weet niet wat hij méémaakt in de nieuwste aflevering van Mindf*ck. Hij staat met zijn mond vol tanden als hij in het programma geheel onverwacht geconfronteerd wordt met een collega uit het vak. “Wat is dit?! Hoe dan? Ik ben flabbergasted, perplex, al die dingen! Dit is echt ongelooflijk dit. Dit is niet normaal.”

Mindf*ck sloopt Chantal

Mede dankzij de verbijsterde Najib wist Mindf*ck een torenhoge 1,7 miljoen kijkers (28 procent marktaandeel) neer te zetten op NPO 1. Dat zijn er meer dan de eerste twee afleveringen met André Rieu (1,5 miljoen) en Nikkie de Jager (1,3 miljoen).

Mindf*ck gaat rúim langs de directe concurrent Chantals Pyjama Party heen. Het pyjamafeestje van Chantal Janzen trok op RTL 4 bijna een miljoen minder kijkers. Dat programma moet genoegen nemen met 886.000 kijkers (16 procent). De eerste drie afleveringen scoorden 1,1 miljoen, 903 duizend en 704 duizend kijkers.

Even Tot Hier pakt goud

Slechts één programma wist nóg meer kijkers te boeien dan Mindf*ck, namelijk het direct erna uitgezonden Even Tot Hier. Daar keken bijna 1,8 miljoen mensen (33 procent) naar. Het meest bekeken alternatief was RTL 4’s Een tegen 50 met 845.000 kijkers (16 procent).

Het brons is voor NPO 2’s Sterren op het Doek met 732.000 kijkers (12 procent). Verder keken de meeste mensen naar Bert Visscher: Hij Wordt Vanzelf Moe op SBS 6, namelijk 660.000 (12 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3’s Hvide Sande: 372.000,
  • RTL 7’s Grand Slam of Darts: 286.000,
  • Net5’s Private Eyes: 204.000,
  • RTL 8’s CSI Miami: 179.000,
  • Veronica’s It Chapter Two: 113.000,
  • RTL 5’s Helden van Hier: 97.000.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.085.00001. NPO1 / 28.5%
02. Even tot hier (NPO1) 1.795.00002. RTL4 / 14.9%
03. Mindf*ck (NPO1) 1.679.00003. SBS6 / 12.1%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.505.00004. NPO2 / 7.7%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.237.00005. NPO3 / 4.7%
06. EenVandaag (NPO1) 1.176.00006. RTL7 / 4.3%
07. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.149.00007. NET5 / 3.0%
08. Kassa (NPO1) 1.112.00008. ESPN / 2.6%
09. Schaatsen WB 10KM H (NPO1) 934.00009. Vero / 2.4%
10. Chantals Pyjama Party (RTL4) 886.00010. RTL5 / 2.3%
11. Een tegen 50 (RTL4) 845.00011. RTL8 / 2.0%
12. Hart van Nederland (SBS6) 733.00012. Ziggo / 1.5%
13. Sterren op het doek (NPO2) 732.00013. RTLZ / 1.0%
14. RTL Boulevard (RTL4) 732.00014. SBS9 / 1.0%
15. Sinterklaasjournaal (NPO3) 730.00015. ZiggoSel / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 40,9%
02. RTL Nederland 25,0%
03. Talpa TV 18,5%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Waar denkt u dat Chantal Janzen beter tot haar recht komt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen