Linda de Mol pruttelt in tv-moeras: De Dating Quiz is een kijkcijferflop

De kijkcijfers van zondag 21 november 2021 (SKO) – Na zes afleveringen kan niemand er meer onderuit: De Dating Quiz van presentatrice Linda de Mol is een kijkcijferflop. Is ze nog wel de tv-koningin?

Linda de Mol en De Dating Quiz © Roy Beusker

Linda de Mol heeft het grootste deel van haar carrière nooit wakker hoeven te liggen van kijkcijfers. Alles wat ze aanraakte, veranderde in goud. Hoe anders is dat nu. Kan iemand die de kijkcijfer top 15 niet eens meer haalt nog wel een tv-koningin genoemd worden? Het behoud van haar titel staat ernstig onder druk.

De Dating Quiz is een flop

De Dating Quiz kwam gisteren uit op 640.000 kijkers (11 procent) – bijna een laagterecord – en dat is toch wel zuur voor zo’n groots opgezet programma op SBS 6. Het gesponsorde woonprogrammaatje ‘vtwonen’ trok direct ervoor, in de vooravond, nagenoeg evenveel kijkers: 637.000 (13 procent). En daarmee is de datingshow een regelrechte kijkcijferflop.

Ook voor Wendy van Dijk zitten er geen hoge kijkcijfers in. Haar programma Wie Kent Nederland trok aansluitend 587.000 kijkers (12 procent). Dat komt in de buurt van kijkcijfers die andere programma’s aan het begin van de middag scoren: Buitenhof zat iets na twaalf uur op 545.000 kijkers.

Expeditie Robinson wint

De grote winnaar op prime time was Expeditie Robinson met een score van 1,4 miljoen kijkers (23 procent). Direct erna kwam Onze Boerderij uit op 1,2 miljoen kijkers (24 procent).

De andere programma’s die beter scoorden dan Linda en Wendy waren Reizen Waes Nederland met 995.000 kijkers (17 procent) op NPO 3, Aria met 986.000 kijkers (17 procent) op NPO 1 en Humberto met 735.000 kijkers (17 procent) op RTL 4.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 met Nieuwsuur: 489.000,
  • RTL 5 met Kees van der Spek: 301.000,
  • Veronica met Meg: 237.000,
  • RTL 8 met CSI: 204.000,
  • RTL 7 met Grand Slam of Darts: 134.000,
  • Net5 met Vakantiehuis For Life: 99.000.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.588.00001. NPO1 / 24.7%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.916.00002. RTL4 / 18.3%
03. Expeditie Robinson (RTL4) 1.390.00003. SBS6 / 11.4%
04. Autosport F1 GP QAT (Ziggo) 1.216.00004. NPO3 / 7.2%
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.152.00005. NPO2 / 5.0%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.040.00006. Vero / 3.7%
07. Reizen Waes Nederland (NPO3) 995.00007. RTL5 / 3.7%
08. Aria (NPO1) 986.00008. ESPN / 3.2%
09. Studio Sport (NPO1) 984.00009. RTL8 / 3.1%
10. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 862.00010. RTL7 / 2.4%
11. RTL Boulevard (RTL4) 772.00011. NET5 / 1.2%
12. Editie NL (RTL4) 770.00012. RTLZ / 1.2%
13. Humberto (RTL4) 735.00013. BBC / 1.0%
14. Autosport F1 GP QAT (ZiggoSel) 699.00014. SBS9 / 0.9%
15. 15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 36,9%
02. RTL Nederland 29,2%
03. Talpa TV 17,2%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen