Het Jachtseizoen klimt omhoog, zet kijkcijferrecord neer op SBS 6

De kijkcijfers van zaterdag 2 oktober 2021 (SKO) – Mooi nieuws voor SBS 6. De zender ziet de kijkcijfers van de allereerste tv-reeks van Het Jachtseizoen omhoogklimmen naar een kijkcijferrecord.

Najib Amhali en Wendy van Dijk © SBS 6

Na de afleveringen met Simon Keizer en Britt Dekker (631.000 kijkers), Babette van Veen en Katja Schuurman (569.000 kijkers) en Herman den Blijker en Bram Krikke (562.000 kijkers), kwam de aflevering met Najib Amhali en Wendy van Dijk gisteren uit op een score van 723.000 kijkers (14 procent). Een bemoedigende stijging na een aantal magere scores.

The Wheel blijft tobben

Direct na Het Jachtseizoen wordt de Rob Kemps-show The Wheel uitgezonden, maar dat programma blijft teleurstellen. Na 714.000, 497.000 en 407.000 kijkers, kwam het programma gisteren uit op 470.000 kijkers (10 procent). Geen horrorscore, maar ook geen mooi score.

Al met al pakte SBS 6 brons op prime time. Het goud is voor RTL 4: Oh Wat Een Jaar scoorde 1,1 miljoen kijkers (21 procent) en VriendenLoterij Miljonairs trok erna 851.000 kijkers (18 procent).

Het zilver is voor NPO 1, dat Spaanders (808.000 en 16 procent) en Matthijs Gaat Door (858.000 en 18 procent) uitzond. Verder was NPO 3’s 70 Jaar TV Satire het meest in trek met 701.000 kijkers (19 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 7 scoorde met Goldeneye: 500.000 kijkers,
  • NPO2 scoorde met In de voetsporen van de wederopbouw: 368.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 137.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Als de brandweer: 113.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Private Eyes: 111.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hereditary: 111.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), Kassa (1 miljoen), EenVandaag (865.000), Half acht nieuws (854.000), RTL Boulevard (591.000), 70 Jaar TV (501.000) en Editie NL (458.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (994.000), Rooijakkers over de vloer (476.000), Hart van Nederland (444.000) en Shownieuws (424.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.714.00001. NPO1 / 22.2%
02. Oh Wat Een Jaar (RTL4) 1.064.00002. RTL4 / 16.9%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.022.00003. NPO3 / 10.7%
04. Kassa (NPO1) 1.022.00004. SBS6 / 10.5%
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 994.00005. RTL7 / 7.8%
06. EenVandaag (NPO1) 865.00006. NPO2 / 6.7%
07. Matthijs Gaat Door (NPO1) 858.00007. RTL8 / 2.1%
08. Half acht nieuws (RTL4) 854.00008. Vero / 2.0%
09. VriendenLoterij Miljonairs (RTL4) 851.00009. NET5 / 1.9%
10. Spaanders (NPO1) 808.00010. RTL5 / 1.8%
11. Het Jachtseizoen (SBS6) 723.00011. Ziggo / 1.4%
12. 70 Jaar TV Satire (NPO3) 701.00012. ZiggoSel / 0.9%
13. RTL Boulevard (RTL4) 591.00013. ESPN / 0.7%
14. 70 Jaar TV (NPO1) 501.00014. ESPN2 / 0.7%
15. Goldeneye (RTL7) 500.00015. SBS9 / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 39,6%
02. RTL Nederland 29,3%
03. Talpa TV 15,1%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen