Flinke hobbel in tv-carrière Buddy Vedder: Deal or no Deal is megaflop
De kijkcijfers van maandag 18 oktober 2021 (SKO) – Buddy Vedder ervaart een flinke hobbel in zijn tv-carrière. De door hem gepresenteerde revival van Deal or no Deal is namelijk een megaflop.
Deal or no Deal was met Beau van Erven Dorens aan het roer een grote hit, maar dat weet Buddy Vedder bij lange na niet te evenaren. De derde uitzendweek van de RTL 5-quiz is gisteren op de late avond van start gegaan met 142.000 kijkers, goed voor een buitengewoon teleurstellend marktaandeel van 3,8 procent.
Geen vervolg
Het is vrijwel uitgesloten dat Deal or no Deal met deze kijkcijfers een vervolg krijgt op RTL 5. Zelfs 35 jaar oude herhalingen van Flodder scoren nog beter dan de kijkcijfers die Buddy neerzet. Gelukkig voor het tv-talent wordt een grote afgang hem bespaard: niemand merkt het als Deal or no Deal van de buis wordt gehaald.
Al met al is het Buddy niet gelukt om een volwaardig alternatief voor de late talkshow neer te zetten. Gisteren keken op hetzelfde uitzendmoment vooral veel mensen naar Jinek (796.000) en naar Op1 (623.000).
Radar verslaat Meiland
De grote winnaar op prime time was Radar met een score van 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1. Daarmee versloeg Antoinette Hertsenberg de tv-familie Meiland, die met Chateau Meiland 1,1 miljoen kijkers (21 procent) scoorden op SBS 6. Het brons om half negen is voor RTL 4’s Kopen Zonder Kijken (992.000 en 19 procent).
De winnaars om half tien waren Spoorloos met 1,1 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1 en Het Roer Om met 643.000 kijkers (14 procent) op SBS 6. Verder was Veronica Inside het meest in trek; daar keken 521.000 mensen (10 procent) naar.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 337.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Harry Potter Goblet of Fire: 240.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Venom: 230.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Dream School: 196.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 146.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Four weddings and a funeral: 74.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (903.000), GTST (792.000), Editie NL (742.000), Khalid & Sophie (671.000) en Tijd voor MAX (521.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren Jinek (796.000), Op1 (623.000), Hart van Nederland (456.000) en Journaal laat (380.000) het meest in trek. Shownieuws trok 323.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 22 procent en SBS 6 brons met 12 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.783.000 | 01. NPO1 / 24.0% |
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.315.000 | 02. RTL4 / 22.1% |
03. Radar (NPO1) 1.251.000 | 03. SBS6 / 12.1% |
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.136.000 | 04. NPO2 / 6.3% |
05. Chateau Meiland (SBS6) 1.101.000 | 05. Vero / 5.4% |
06. Spoorloos (NPO1) 1.089.000 | 06. NET5 / 4.5% |
07. EenVandaag (NPO1) 1.065.000 | 07. NPO3 / 3.8% |
08. Kopen zonder kijken (RTL4) 992.000 | 08. RTL7 / 3.2% |
09. RTL Boulevard (RTL4) 903.000 | 09. RTL5 / 2.9% |
10. Jinek (RTL4) 796.000 | 10. RTL8 / 2.8% |
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 792.000 | 11. BBC / 1.3% |
12. Editie NL (RTL4) 742.000 | 12. RTLZ / 0.7% |
13. Khalid & Sophie (NPO1) 671.000 | 13. Spike / 0.7% |
14. Het Roer Om (SBS6) 643.000 | 14. TLC / 0.7% |
15. Op1 (NPO1) 623.000 | 15. Comedy / 0.6% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 34,1% | |
02. RTL Nederland 31,9% | |
03. Talpa TV 22,6% |