Linda de Mol maakt inhaalslag, hijgt Expeditie Robinson in de nek
De kijkcijfers van zondag 19 september 2021 (SKO) – Linda de Mol maakt een flinke inhaalslag met haar tv-klassieker Miljoenenjacht. Ze hijgt Expeditie Robinson nu behoorlijk in de nek.

Het nieuwe seizoen van Miljoenenjacht begon drie zondagen geleden met een zeer voorzichtige 818.000 kijkers, maar een week later stootte Linda de Mol alsnog door de miljoengrens heen met net iets meer dan 1 miljoen kijkers. Nu, gisterenavond, is het programma nóg verder gestegen tot 1,2 miljoen kijkers (22 procent) op SBS 6.
Inhaalslag voor Linda
Linda doet nu pas écht mee in de strijd om de zondagkijker. Ze hijgt inmiddels in de nek van Expeditie Robinson, dat gisteren 47.000 kijkers meer trok en afgerond 1,3 miljoen kijkers (22 procent) noteerde. De grote nummer één op de zondagavond blijft echter Heel Holland Bakt Nog Een Keer met ditmaal 1,6 miljoen kijkers (27 procent).
De toppers om half tien waren 40 Jaar TV Show met 958.000 kijkers (20 procent) op NPO 1, Wie van de Drie met 887.000 kijkers (20 procent) op SBS 6 en Humberto met 467.000 kijkers (12 procent) op RTL 4.
Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 411.000 kijkers (9 procent) op NPO 2.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- RTL 7 scoorde met Thunderball: 283.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Promenade: 268.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Kopen zonder kijken: 223.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 162.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Predator: 122.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Steenrijk Straatarm België: 95.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Half acht nieuws (809.000), Editie NL (598.000), RTL Boulevard (555.000), Studio Sport (551.000), Zes uur nieuws (537.000) en vtwonen (440.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren Maud en Babs (926.000), Hart van Nederland (637.000), Studio voetbal (399.000) en Shownieuws (393.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 17 procent en RTL 4 brons met 17 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.964.000 | 01. NPO1 / 27.7% |
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.783.000 | 02. SBS6 / 17.3% |
03. Heel Holland Bakt nog een keer (NPO1) 1.573.000 | 03. RTL4 / 17.0% |
04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.272.000 | 04. RTL7 / 4.2% |
05. Postcode Loterij: Miljoenenjacht (SBS6) 1.225.000 | 05. NPO2 / 4.2% |
06. 40 Jaar TV Show (NPO1) 958.000 | 06. NPO3 / 4.1% |
07. Maud en Babs (NPO1) 926.000 | 07. RTL5 / 3.4% |
08. Wie van de Drie (SBS6) 887.000 | 08. RTL8 / 3.1% |
09. Half acht nieuws (RTL4) 809.000 | 09. Vero / 2.5% |
10. Hart van Nederland (SBS6) 637.000 | 10. NET5 / 1.4% |
11. Editie NL (RTL4) 598.000 | 11. ESPN / 1.0% |
12. RTL Boulevard (RTL4) 555.000 | 12. Ziggo / 1.0% |
13. Studio Sport (NPO1) 551.000 | 13. BBC / 1.0% |
14. Zes uur nieuws (RTL4) 537.000 | 14. N.geog / 0.9% |
15. Voetbal ED NB (ESPN) 507.000 | 15. SBS9 / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 36,0% | |
02. RTL Nederland 28,7% | |
03. Talpa TV 22,1% |