Kabbelende talkshow Johnny de Mol begint ook derde week magertjes

De kijkcijfers van maandag 20 september 2021 (SKO) – Johnny de Mol is ook de derde uitzendweek van zijn talkshow HLF8 begonnen met magere kijkcijfers. Hij haalt niet eens de kijkcijfer top 25.

HLF8 © SBS 6

De dagelijkse talkshow van Johnny de Mol is vooralsnog geen succes. Niet zo gek ook: de urgentie om naar dit liveprogramma te kijken ontbreekt volledig. De talkshow doet nauwelijks iets met de waan van de dag. Het is dan ook volstrekt onduidelijk waarom er voor een dagelijkse frequentie is gekozen. Een wekelijks format lijkt hier beter te passen.

Niet in top 25

In de doordeweeks vooravond zit men te wachten op actualiteit, de waan van de dag en pittige meningen en niet op Han Peekel die met beelden van het Polygoonjournaal komt aankakken, een tv-kok die met haar Schijf van Vijf-verhaal is ontsnapt uit de Koffietijd-studio en René Froger die komt optreden met een rapper.

HLF8 is de derde uitzendweek gisteren begonnen met 320.000 kijkers en 7,7 procent marktaandeel op SBS 6, niet genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25. Extreem slecht is de score nou ook weer niet, maar wel zorgt Johnny voor een flinke kijkcijferdip. Het programma ervoor had 11 procent marktaandeel en het programma erna 21 procent.

Kopen Zonder Kijken wint

Door naar prime time: daar was Kopen Zonder Kijken de grote winnaar met 1,1 miljoen kijkers (22 procent) op RTL 4. Daarna volgen Chateau Meiland met bijna 1,1 miljoen kijkers (21 procent) op SBS 6 en Radar met 1 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Spoorloos met 858.000 kijkers (18 procent) op NPO 1, Het Roer Om met 714.000 kijkers (15 procent) op SBS 6 en Veronica Inside met 562.000 kijkers (11 procent) op Veronica.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 440.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met You only live twice: 349.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Dream School: 210.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met House with a clock in its walls: 188.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Good Doctor: 136.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Alarmcentrale: 135.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (879.000), RTL Boulevard (828.000), GTST (709.000), Editie NL (705.000), Met het mes op tafel (589.000) en Khalid & Sophie (513.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Op1 (668.000), Jinek (645.000), Hart van Nederland (568.000), Journaal laat (395.000) en Shownieuws (357.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.815.00001. NPO1 / 22.0%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.242.00002. RTL4 / 21.3%
03. Kopen zonder kijken (RTL4) 1.111.00003. SBS6 / 13.1%
04. Chateau Meiland (SBS6) 1.061.00004. NPO2 / 6.9%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.041.00005. Vero / 6.2%
06. Radar (NPO1) 1.006.00006. RTL7 / 5.3%
07. EenVandaag (NPO1) 879.00007. NPO3 / 4.1%
08. Spoorloos (NPO1) 858.00008. NET5 / 3.6%
09. RTL Boulevard (RTL4) 828.00009. RTL8 / 2.8%
10. Het Roer Om (SBS6) 714.00010. RTL5 / 2.7%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 709.00011. Ziggo / 0.9%
12. Editie NL (RTL4) 705.00012. Discov / 0.8%
13. Op1 (NPO1) 668.00013. FOX / 0.8%
14. Jinek (RTL4) 645.00014. BBC / 0.7%
15. Met het mes op tafel (NPO2) 589.00015. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 33,0%
02. RTL Nederland 33,0%
03. Talpa TV 23,3%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat John de Mol zijn zoon Johnny maandenlang door laat modderen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen