Johnny de Mol verslaat Khalid & Sophie met nieuwe talkshow

De kijkcijfers van maandag 6 september 2021 (SKO) – De vernedering is compleet voor Khalid & Sophie. De NPO 1-talkshow is gisteren verslagen door de nieuwe talkshow van Johnny de Mol.

Khalid Kasem en Johnny de Mol © NPO, SBS 6

Gênanter gaat het niet meer worden voor Khalid & Sophie, de nieuwe talkshow waarvoor het ‘niet-urgente’ De Vooravond van de buis is gehaald. Hoewel Khalid Kasem en Sophie Hilbrand op de grootste tv-zender van het land uitzenden, werd hun programma gisteren keihard verslagen door de nieuwe talkshow van Johnny de Mol op het veel kleinere SBS 6.

Johnny vernedert Khalid

Waar Khalid & Sophie met 352.000 kijkers (12 procent marktaandeel) een laagterecord behaalt op NPO 1 én bijna uit de kijkcijfer top 25 valt – het programma blijft hangen op de laatste plek – begint Johnny de Mol zijn nieuwe talkshow HLF8 met 423.000 kijkers (12 procent marktaandeel) op SBS 6. De talkshows overlappen elkaar gedeeltelijk.

Hoewel beide programma’s dus 12 procent marktaandeel noteren, is dat voor NPO 1-begrippen heel mager en voor SBS 6-begrippen juist prima. Ter illustratie: Khalid & Sophie scoort maar liefst 49 procent onder het laatste weekgemiddelde van NPO 1, terwijl HLF8 met de allereerste aflevering 7 procent boven het laatste weekgemiddelde van SBS 6 scoort.

Positieve reacties

Johnny krijgt veel positieve reacties op zijn talkshow. “Prima vooravond-talkshow voor SBS. En zelfs Twitter is positief (wat an sich zorgelijk is)!”, merkt Qmusic-dj Domien Verschuuren op.

Jochem van Gelder: “Sorry, maar ik vind het een fijne show met een lekker sfeertje dat HLF8 op SBS 6.”‘

En AD-mediajournalist Marcus den Blanken: “Johnny is relaxt, de gasten hebben er zin in, maar het is een tikje vrijblijvend. Weet alleen niet of dat erg is. De onderwerpen zijn wel echt exact mijn interesses.”

Dirk Kuyt

Voor zijn allereerste aflevering heeft Johnny het inderdaad helemaal niet verkeerd gedaan. Hij had ook een prima gastenlijst. Zo zat onder meer Davina Michelle aan tafel, die afgelopen weekend furore maakte met haar optreden bij de Formule 1. Verder zaten onder meer Henny Huisman, Jeroen van der Boom en Remy Bonjasky aan tafel.

Drie gasten die vanavond in de tweede aflevering opduiken zijn onder meer Dirk Kuyt, Ronnie Flex en Guus Meeuwis. De grote vraag is wat de kijkcijfers gaan doen. Gaan ze stijgen of dalen?

Radar op één

Door naar prime time: daar was Radar gisteren het meest bekeken programma met een score van ruim 1 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1. Direct aansluitend kwam Denkend aan Holland uit op hetzelfde kijkersaantal (22 procent).

SBS 6 moet genoegen nemen met zilver voor Chateau Meiland, hoewel ook dat programma uitkomt op ruim 1 miljoen kijkers (21 procent). Direct erna hield Het Roer Om 517.000 kijkers (12 procent) over.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Kopen Zonder Kijken met 981.000 kijkers (20 procent) op RTL 4 en Veronica Inside met 574.000 kijkers (12 procent) op Veronica.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 452.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Hitman’s Bodyguard: 261.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Anna’s Brains: 171.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 164.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Robin Hood: 144.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Good Doctor: 115.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (928.000), Zesuurjournaal (804.000), GTST (700.000), RTL Boulevard (654.000), EenVandaag (651.000), Editie NL (580.000), Zes uur nieuws (511.000), Met het mes op tafel (441.000) en HLF8 (423.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Jinek (683.000), Op1 (605.000), Hart van Nederland (467.000), Journaal laat (461.000) en Shownieuws (375.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.556.00001. NPO1 / 21.1%
02. Radar (NPO1) 1.034.00002. RTL4 / 20.4%
03. Denkend aan Holland (NPO1) 1.025.00003. SBS6 / 13.3%
04. Chateau Meiland (SBS6) 1.005.00004. Vero / 6.9%
05. Kopen zonder kijken (RTL4) 981.00005. NPO2 / 6.2%
06. Half acht nieuws (RTL4) 928.00006. RTL7 / 4.3%
07. Journaal 18:00 (NPO1) 804.00007. NPO3 / 3.7%
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 700.00008. RTL5 / 3.3%
09. Jinek (RTL4) 683.00009. NET5 / 3.2%
10. RTL Boulevard (RTL4) 654.00010. RTL8 / 2.7%
11. EenVandaag (NPO1) 651.00011. TLC / 1.3%
12. Op1 (NPO1) 605.00012. RTLZ / 1.1%
13. Editie NL (RTL4) 580.00013. SBS9 / 1.0%
14. Veronica Inside (Vero) 574.00014. Ziggo / 1.0%
15. Het Roer Om (SBS6) 517.00015. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 32,2%
02. Publieke Omroep 31,0%
03. Talpa TV 24,4%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat de kijkcijfers van HLF8 gaan dalen of stijgen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen