Alberta Verlinde vindt RTL Boulevard en Shownieuws ‘zouteloze meuk’

Yvonne Coldeweijer, die als showbizzwatcher Alberta Verlinde de Nederlandse showmedia op zijn grondvesten doet schudden, vindt RTL Boulevard en SBS Shownieuws ‘zouteloze meuk’.

Yvonne Coldeweijer © YouTube

Het is lang geleden dat er in de showmedia iemand rondliep die zó spraakmakend was als Yvonne ‘Alberta Verlinde’ Coldeweijer. Ze doet een beetje denken aan Albert Verlinde in z’n begintijd, toen hij de ene na de andere rel aan zijn broek had hangen. Tegenwoordig zijn de showmedia natuurlijk veel braver geworden.

Yvonne onder vuur

De laatste tijd levert Yvonne in haar eentje meer primeurs af dan alle andere showmedia bij elkaar en dat maakt haar niet geliefd. Zo is ze al keihard aangevallen in Shownieuws en heeft Telegraaf-journalist Jordi Versteegden zelfs besloten om haar naam niet meer te noemen in online video’s van de krant.

Waarom reageren de traditionele showmedia zo heftig op iemand die wat kleur geeft aan de Nederlandse showbizz? Yvonne denkt het te weten: volgens haar lopen de showmedia anno 2021 veel te veel achter de BN’ers aan. Daarbij doelt ze bijvoorbeeld op Story-baas Guido den Aantrekker die dikke mik is met André Hazes jr.

Hofleverancier van juice

De écht sappige roddels houden de showmedia tegenwoordig geheim, legt Yvonne uit in haar programma De Popcorn Show. “Ik plaats op mijn Insta-kanaal dagelijks megaheerlijke juice. Juice die je gewoon eerlijk gezegd nergens anders hoort.”

Het nieuws hoor je volgens haar niet meer bij de reguliere showmedia. “We zijn natuurlijk allemaal opgegroeid met Shownieuws en RTL Boulevard, maar laten we gewoon heel eerlijk zijn: de laatste jaren is het gewoon één zoutloze meuk geworden. Het is gewoon één grote f*cking BN’er-kliek geworden. Niemand durft zich meer uit te spreken over dingen.”

Voorgeproduceerd

Het is ook iets van deze tijd, vindt Yvonne. ” Sowieso in het hele 2021 mag je blijkbaar niets meer zeggen ofzo. Állemaal snel op onze teentjes getrapt. O, o, o. Je hoort gewoon nooit meer echt juicy dingen bij Boulevard of Shownieuws. Het is allemaal gewoon voorgeproduceerd en saai.”

Showmedia lopen volgens haar te veel achter BN’ers aan. “Ik merk ook vaak dat de verklaring van de BN’er altijd de waarheid is, terwijl BN’ers in mijn beleving full of shit zijn. Ik denk bij alles wat ze zeggen van: mwoah, even zelf kijken of het wel klopt. Het is niet omdat jij dat nu hier zegt, dat ik het zomaar geloof. Ja, that’s me.”

Not my thing

Het is volgens Yvonne goed om in deze wereld achterdochtig te zijn. “Dat hele fenomeen van: we gaan BN’ers interviewen en dan weten we de waarheid… That’s not my thing. Vind je dat hartstikke leuk: kijk naar de tv. En als je ook een beetje klaar bent met dat eeuwige aarslikken, kom dan bij mij!”

“Kom kijken naar mij! Ik heb the juice, ik heb the real thing en ik heb de waarheid. Meestal. En als ik het niet weet, zet ik het er ook bij dat ik het niet weet. Maar in heel veel gevallen heb ik best wel vaak toch wel gelijk.”

Guido reageert

Guido den Aantrekker, die als Story-baas bij de reguliere showmedia hoort, reageert in het AD sceptisch op Yvonne en haar juicecollega’s. “Het is geen journalistiek. Ik weet dat wij de reputatie hebben ook niet aan ‘echte journalistiek’ te doen, maar wij checken alles, doen zo veel mogelijk aan wederhoor en brengen niet alles klakkeloos naar buiten.”

Hij benadrukt de banden met BN’ers graag warm te houden. “Wij bouwen relaties op met de sterren, we zijn er op hun bruiloft en hun begrafenis, en dan kun je niet zomaar wat gaan rondtoeteren. Dat is kamikazejournalistiek.”

Daar denkt het bekende Juice Channel anders over: “Wij zijn wel de toekomst van de gossipjournalistiek, en dat weet zo’n Den Aantrekker ook wel. Hij kan z’n koffers pakken. Bij ons krijg je het sappigste roddelnieuws als eerste.”

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen