Albert en Beau voor even terug bij RTL Boulevard: 889.000 kijkers
De kijkcijfers van woensdag 1 september 2021 (SKO) – Albert Verlinde en Beau van Erven Dorens hebben het in slaap gesuste RTL Boulevard gisteren weer tot leven gewekt. Er keken 889.000 mensen.
De reünie van de oude RTL Boulevard-garde maakte gisteren één ding pijnlijk duidelijk: het nieuwe Boulevard is gaan wennen, maar is nog altijd een schim van wat het vroeger was. Aan de desk stonden niet de meningloze deskundigen die we tegenwoordig gewend zijn, maar het vroegere trio Albert Verlinde, Beau van Erven Dorens en Peter van der Vorst.
Zielloos
Vanwege het 20-jarig jubileum van RTL Boulevard keren deze week namelijk voor even de presentatoren van vroeger terug. En gisteren waren dus Albert, Beau en Peter aan de beurt. Ze werden in de studio vergezeld door Fiona Hering, die jarenlang de lifestyledeskundige van het programma was.
Waar deze gezichten overduidelijk chemie met elkaar hebben, ziet de RTL Boulevard-kijker tegenwoordig al jaren een vrij zielloos programma. Het helpt niet dat de opvolger van Albert, Luuk Ikink, vrijwel nooit op een smeuïge mening te betrappen is. Het kabbelt, het blijft op de vlakte en schuren doet het vrijwel nooit.
Het échte Boulevard
Gisteren zagen 889.000 kijkers (28 procent marktaandeel) hoe RTL Boulevard vroeger ongeveer was. En daar wordt behoorlijk positief op gereageerd. “Dit is voor mij de echte RTL Boulevard”, twittert Marjanne. En Cynthia: “Wat een verademing om Fiona weer eens te horen in plaats van Nikkie Plessen.”
RB de Graaf is het daarmee eens. “Ik kijk al jaren geen RTL Boulevard meer, en nu ik de eenmalige terugkeer van het gouden trio, plus Fiona, heb gezien weet ik weer waarom. Dít is het Boulevard wat gemist wordt, en niemand van het huidige team kan hieraan tippen. En da’s best jammer.”
Voetbal op één
Door naar prime time: de grote winnaar was gisteren de voetbalwedstrijd Noorwegen – Nederland met 2,5 miljoen kijkers (48 procent) op NPO 3.
De meest bekeken alternatieven waren Van Onschatbare Waarde met 709.000 kijkers (13 procent) op NPO 1, Steenrijk Straatarm met 522.000 kijkers (10 procent) op SBS 6 en Chantals Beauty Camper met 485.000 kijkers (9 procent) op RTL 4.
Gedurende het halftienslot zakten NPO 1 en SBS 6 flink in met respectievelijk Wat Verdien Je (420.000 en 8 procent) en Restaurant Misverstand (427.000 en 8 procent).
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 473.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Mission Impossible Ghost Protocol: 219.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Five Days Inside: 216.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Manifest: 138.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Rendez Vous: 93.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Fanatic: 80.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Half Acht Nieuws (1,4 miljoen), Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Twee voor twaalf (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (919.000), RTL Boulevard (889.000), GTST (715.000), Editie NL (662.000), de voetbalvoorbeschouwing (528.000) en Khalid & Sophie (496.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren de voetbalnabeschouwing (948.000), Hart van Nederland (473.000), Jinek (428.000) en Op1 (419.000) het meest in trek.
NPO 3 avondmarktleider
NPO 3 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 15 procent.