We Zijn Er Bijna weer grote tv-hit, kijkers verbaasd over oogschaduw
De kijkcijfers van dinsdag 10 augustus 2021 (SKO) – Het tiende seizoen van de Martine van Os-hit We Zijn Er Bijna is gisteren met vertrouwd hoge kijkcijfers van start gegaan op vlaggenschip NPO 1.
Het kampeerfeestje van Martine van Os is ieder jaar weer een grote kijkcijferhit en ook het tiende seizoen is gisteren zeer veelbelovend van start gegaan. Met 1,5 miljoen kijkers (30 procent) was het NPO 1-programma de grote winnaar op prime time. Zelfs De Slimste Mens op NPO 2 moest het met minder doen, namelijk 1,3 miljoen (27 procent).
Oogschaduw
Er werd weer volop getwitterd over We Zijn Er Bijna en veel mensen hadden lol om de oogschaduw van kandidate Marian. “The Cure heeft net Marian gebeld: ze willen hun oogschaduw terug”, grapt Patricia. En Marieke: “Marian kookt perfecte eitjes, maar met de oogschaduw wil het allemaal niet zo vlotten.”
Jasperina vraagt zich af of deze deelneemster misschien familie is van Inez Weski. En Astrid schrijft: “Was om de eieren te laten schrikken denk ik…”
Tweet
Een van de vele tweets:
RTL 4 op drie
Tegenover We Zijn Er Bijna en De Slimste Mens deed vooral B&B Vol Liefde het goed met 744.000 kijkers (16 procent) op RTL 4. Daarmee pakte de zender brons op prime time. SBS 6 volgt op de vierde plek met 611.000 kijkers (14 procent) voor de voetbalwedstrijd
De meest bekeken titels om half tien waren Humberto met 636.000 kijkers (20 procent) op RTL 4, Swanenburg met 592.000 kijkers (15 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 470.000 kijkers (12 procent) op NPO 2.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 3 scoorde met Down the road: 337.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 216.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Unknown: 183.000 kijkers,
- Net5 scoorde met The Rookie: 172.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Bandidas: 138.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Nanny McPhee and the Big Bang: 90.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (985.000), Zesuurjournaal (780.000), Huldiging olympische sporters (755.000), Ik weet er alles van (688.000), EenVandaag (686.000), RTL Boulevard (613.000), Editie NL (556.000) en Zes uur nieuws (423.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren Humberto (636.000), Op1 (611.000), Journaal laat (498.000), Hart van Nederland (498.000), Shownieuws (444.000) en Alleen op een eiland (314.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 12 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.808.000 | 01. NPO1 / 24.6% |
02. We zijn er bijna (NPO1) 1.463.000 | 02. RTL4 / 19.3% |
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.332.000 | 03. SBS6 / 12.0% |
04. Half acht nieuws (RTL4) 985.000 | 04. NPO2 / 10.2% |
05. Journaal 18:00 (NPO1) 780.000 | 05. RTL7 / 4.4% |
06. Huldiging Olympische Sporters Den Haag (NPO1) 755.000 | 06. RTL5 / 4.1% |
07. B&B Vol Liefde (RTL4) 744.000 | 07. NPO3 / 3.7% |
08. Ik weet er alles van (RTL4) 688.000 | 08. Vero / 3.7% |
09. EenVandaag (NPO1) 686.000 | 09. RTL8 / 2.6% |
10. Humberto (RTL4) 636.000 | 10. NET5 / 2.5% |
11. RTL Boulevard (RTL4) 613.000 | 11. RTLZ / 1.0% |
12. Op1 (NPO1) 611.000 | 12. BBC / 1.0% |
13. Midtjylland – PSV (SBS6) 611.000 | 13. Comedy / 1.0% |
14. Swanenburg (NPO1) 592.000 | 14. Discov / 0.9% |
15. Editie NL (RTL4) 556.000 | 15. TLC / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 38,5% | |
02. RTL Nederland 31,6% | |
03. Talpa TV 19,0% |