Najib Amhali trekt veel bekijks in Slimste Mens: 1,6 miljoen kijkers
De kijkcijfers van woensdag 18 augustus 2021 (SKO) – Het debuut van Najib Amhali als kandidaat in de hitquiz De Slimste Mens trok gisteren veel bekijks. Er keken 1,6 miljoen mensen naar.

De finaleweek van De Slimste Mens is bíjna in zicht, maar op de valreep maakt ook Najib Amhali zijn opwachting in het populaire programma. Hij boekt succes, want hij was in één keer de slimste van de dag. Zijn opponenten Jennie Lena (bekend van The Voice) en Hila Noorzai (van EenVandaag) belandden in het finalespel.
Slimste verslaat voetbal
De Slimste Mens was met 1,6 miljoen kijkers (33 procent) op NPO 2 het meest bekeken programma op prime time. Presentator Philip Freriks trok meer kijkers dan het voetbal op RTL 7: Benfica – PSV was goed voor 1 miljoen kijkers (24 procent).
RTL 4 pakt brons met B&B Vol Liefde (750.000 kijkers en 16 procent) en verder was NPO 1 het meest in trek: Spy in the Wild trok 453.000 kijkers (10 procent) en Swanenburg had er 538.000 (13 procent).
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 3 scoorde met Blokhuis Extra De Jaren 80: 423.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met Hoeveel ben je waard: 253.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Taken 2: 223.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 206.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Manifest: 159.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Zookeeper: 89.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (973.000), EenVandaag (869.000), Ik weet er alles van (861.000), RTL Boulevard (694.000), Editie NL (627.000) en MAX Voor Limburg (588.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren Humberto (529.000), Op1 (513.000), Shownieuws (459.000), Hart van Nederland (403.000) en de voetbalnabeschouwing (352.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en NPO 2 brons met 12 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.772.000 | 01. NPO1 / 19.1% |
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.586.000 | 02. RTL4 / 17.5% |
03. Benfica – PSV (RTL7) 1.014.000 | 03. NPO2 / 12.4% |
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.000.000 | 04. RTL7 / 12.1% |
05. Journaal 18:00 (NPO1) 973.000 | 05. SBS6 / 7.1% |
06. EenVandaag (NPO1) 869.000 | 06. NPO3 / 4.5% |
07. Ik weet er alles van (RTL4) 861.000 | 07. Vero / 4.3% |
08. B&B Vol Liefde (RTL4) 750.000 | 08. RTL5 / 3.5% |
09. RTL Boulevard (RTL4) 694.000 | 09. NET5 / 2.5% |
10. Editie NL (RTL4) 627.000 | 10. RTL8 / 2.3% |
11. Nieuwsuur (NPO2) 623.000 | 11. RTLZ / 1.4% |
12. MAX Voor Limburg (NPO1) 588.000 | 12. BBC / 1.1% |
13. Zes uur nieuws (RTL4) 547.000 | 13. FOX / 1.0% |
14. Swanenburg (NPO1) 538.000 | 14. Comedy / 0.9% |
15. Humberto (RTL4) 529.000 | 15. TLC / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. RTL Nederland 36,9% | |
02. Publieke Omroep 36,0% | |
03. Talpa TV 14,6% |