Bejaardenbattle: Philip Freriks slaat terug naar We Zijn Er Bijna

De kijkcijfers van dinsdag 17 augustus 2021 (SKO) – Philip Freriks slaat terug naar zijn kamperende leeftijdsgenoten in We Zijn Er Bijna. Zijn quiz De Slimste Mens trok gisteren meer kijkers.

We zijn er bijna en Philip Freriks © NPO

De kampeerhit We Zijn Er Bijna met presentatrice van Martine van Os keerde vorige week terug op de buis met een mooie score van 1,5 miljoen kijkers en daarmee werd De Slimste Mens, dat bleef steken op 1,3 miljoen, verslagen. Gelukkig voor Philip Freriks zijn de rollen deze week omgedraaid.

Philip verslaat Martine

Waar De Slimste Mens gisteren steeg tot 1,6 miljoen kijkers (30 procent marktaandeel) op NPO 2, moest We Zijn Er Bijna op hoofdpodium NPO 1 genoegen nemen met 1,3 miljoen kijkers (26 procent). De nummer drie op dit tijdstip was B&B Vol Liefde met 713.000 kijkers (15 procent) op RTL 4.

De meest bekeken titels om half tien waren Nieuwsuur met 795.000 kijkers (20 procent) op NPO 2, Humberto met 612.000 kijkers (18 procent) op RTL 4 en Swanenburg met 609.000 kijkers (15 procent) op NPO 1.

Verder was NPO 3’s Down the Road het meest in trek met 365.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 310.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Windows: 291.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Camping Coppens: 249.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Rookie: 244.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Monaco – Shakhtar: 240.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mr. Deeds: 140.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Een huis vol (1 miljoen), Ik weet er alles van (905.000), RTL Boulevard (794.000), Editie NL (605.000), Zes uur nieuws (409.000) en Binnenstebuiten (374.000) scoorde het best in de vooravond.

Op de late avond waren Op1 (660.000), Journaal laat (561.000), Hart van Nederland (461.000), Late RTL Nieuws (333.000) en Shownieuws (294.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.717.00001. NPO1 / 25.7%
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.597.00002. RTL4 / 18.7%
03. We zijn er bijna (NPO1) 1.331.00003. NPO2 / 12.3%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.160.00004. SBS6 / 5.8%
05. EenVandaag (NPO1) 1.102.00005. Vero / 5.0%
06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.096.00006. NPO3 / 4.0%
07. Een huis vol (NPO1) 1.008.00007. RTL5 / 4.0%
08. Ik weet er alles van (RTL4) 905.00008. NET5 / 3.8%
09. Nieuwsuur (NPO2) 795.00009. RTL7 / 3.6%
10. RTL Boulevard (RTL4) 794.00010. RTL8 / 2.9%
11. B&B Vol Liefde (RTL4) 713.00011. RTLZ / 1.2%
12. Op1 (NPO1) 660.00012. SBS9 / 1.0%
13. Humberto (RTL4) 612.00013. Comedy / 0.9%
14. Swanenburg (NPO1) 609.00014. Spike / 0.9%
15. Editie NL (RTL4) 605.00015. FOX / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 42,0%
02. RTL Nederland 30,5%
03. Talpa TV 15,6%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Zou u het leuk vinden om een editie van De Slimste Mens zonder BN'ers te zien?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Wendy van Dijk in het echt een sympathieke vrouw is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen