SBS 6 scoort met elke dag Johan Derksen: bijna wéér record
De kijkcijfers van woensdag 28 juli 2021 (SKO) – SBS 6 scoort met elke dag Johan Derksen. Gisteren zette zijn programma De Oranjezomer bijna een nieuw kijkcijferrecord neer op de zender.
Nog nooit waren de VI-mannen zó lang elke dag op televisie: Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee zijn deze zomer maar liefst twee maanden lang dagelijks op zender, dus ook in het weekend. En daarmee houden ze SBS 6 deze zomer eigenhandig overeind.
Bijna nieuw record
De Oranjezomer kwam gisteren voor de tweede keer door de grens van 800.000 kijkers heen: de woensdaguitzending was goed voor een score van 809.000 kijkers (20 procent marktaandeel). De meest bekeken aflevering tot nu toe was die van afgelopen zondag met 820.000 kijkers.
Voorafgaand aan De Oranjezomer trok een nieuwe aflevering van de Viktor Brand-show Hoeveel Ben Je Waard 324.000 kijkers (7 procent).
De Slimste op één
De Slimste Mens was ook gisteren weer de grote winnaar op prime time met 1,5 miljoen kijkers (29 procent) op NPO 2; direct erna trok Nieuwsuur 647.000 kijkers (15 procent).
NPO 1 pakte zilver met Studio Tokio (1 miljoen en 21 procent) en Swanenburg (602.000 en 14 procent), terwijl het brons voor SBS 6 is. RTL 4 volgt met 741.000 kijkers (15 procent) voor B&B Vol Liefde.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- RTL 7 scoorde met Galatasaray – PSV: 537.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Beste van de jaren 80: 248.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 234.000 kijkers,
- Veronica scoorde met U.S. Marshals: 210.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Grenzeloos Verliefd: 106.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Retreat to Paradise: 95.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Tokio Vandaag (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (978.000), Half acht nieuws (974.000), RTL Boulevard (814.000), Ik weet er alles van (781.000), Editie NL (639.000) en Zes uur nieuws (488.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren Op1 (782.000), Hart van Nederland (632.000), Humberto (622.000), Journaal laat (479.000) en Shownieuws (388.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 11 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.159.000 | 01. NPO1 / 26.2% |
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.472.000 | 02. RTL4 / 18.5% |
03. Tokio Vandaag (NPO1) 1.151.000 | 03. NPO2 / 11.1% |
04. Studio Tokio (NPO1) 1.028.000 | 04. SBS6 / 10.5% |
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.028.000 | 05. RTL7 / 6.8% |
06. EenVandaag (NPO1) 978.000 | 06. NPO3 / 3.7% |
07. Half acht nieuws (RTL4) 974.000 | 07. Vero / 3.4% |
08. Tokio Live (NPO1) 910.000 | 08. RTL5 / 3.2% |
09. RTL Boulevard (RTL4) 814.000 | 09. RTL8 / 2.1% |
10. De Oranjezomer (SBS6) 809.000 | 10. NET5 / 1.9% |
11. Op1 (NPO1) 782.000 | 11. Discov / 1.0% |
12. Ik weet er alles van (RTL4) 781.000 | 12. Comedy / 1.0% |
13. Turnen OS Meerkamp Heren F (NPO1) 769.000 | 13. RTLZ / 0.9% |
14. B&B Vol Liefde (RTL4) 741.000 | 14. FOX / 0.8% |
15. Nieuwsuur (NPO2) 647.000 | 15. TLC / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 41,0% | |
02. RTL Nederland 31,6% | |
03. Talpa TV 16,5% |