RTL 4 met Australische Lego Masters langs Linda-herhaling op SBS 6

De kijkcijfers van zaterdag 3 juli 2021 (SKO) – De première van de Australische versie van Lego Masters heeft RTL 4 gisteren brons bezorgd. Het programma versloeg een Linda de Mol-herhaling op SBS 6.

Lego Masters © RTL 4

Recht tegenover de kwartfinales van het EK Voetbal is de Australische Lego Masters van start gegaan met 442.000 kijkers (10 procent marktaandeel) op RTL 4. Daarmee wist de zender zijn commerciële concurrent SBS 6 te verslaan. Die wist met een herhaling van Linda de Mols Ik Hou Van Holland 400.000 kijkers (9 procent) te bekoren.

EK Voetbal op één

Veruit de meest bekeken uitzendingen van de avond waren de kwartfinales van het EK Voetbal: Tsjechië – Denemarken (1-2) trok in de vooravond 1,8 miljoen kijkers (52 procent) en Oekraïne – Engeland (0-4) trok op prime time 2,1 miljoen kijkers (45 procent).

Het meest bekeken alternatief voor het voetbal werd geboden door NPO 2: Dwars door de Middellandse Zee kwam uit op een score van 686.000 kijkers (15 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Huss: 331.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Matrix Reloaded: 139.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Private Eyes: 138.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 136.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 123.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Vet Hard: 49.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Tsjechië – Denemarken (1,8 miljoen), Achtuurjournaal (1,5 miljoen), de voetbalnabeschouwing (1,3 miljoen), Half acht nieuws (702.000), De Oranjezomer Vooravond (499.000), RTL Boulevard (470.000) en Editie NL (370.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren de voetbalnabeschouwing (939.000), De Avondetappe (743.000), De Oranjezomer (519.000), Hart van Nederland (490.000), BankGiro Miljonairs (472.000) en Vera (423.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 43 procent marktaandeel, NPO 2 pakte zilver met 11 procent en RTL 4 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. EK Voetbal: Oekraïne – Engeland (NPO1) 2.109.00001. NPO1 / 42.7%
02. EK Voetbal: Tsjechië – Denemarken (NPO1) 1.821.00002. NPO2 / 11.1%
03. Journaal 20:00 (NPO2) 1.541.00003. RTL4 / 10.2%
04. EK Voetbal: nabeschouwing (NPO1) 1.320.00004. SBS6 / 8.7%
05. Tour de France (NPO2) 866.00005. NPO3 / 3.6%
06. De Avondetappe (NPO1) 743.00006. Vero / 2.5%
07. Half acht nieuws (RTL4) 702.00007. RTL8 / 2.4%
08. Dwars door de Middellandse Zee (NPO2) 686.00008. RTL5 / 2.2%
09. Tour de France (NPO1) 607.00009. NET5 / 1.7%
10. Journaal 18:00 (NPO2) 569.00010. RTL7 / 1.0%
11. Autosport F1 GP AUT KW (Ziggo) 547.00011. BBC / 0.8%
12. De Oranjezomer (SBS6) 519.00012. TLC / 0.7%
13. De Oranjezomer Vooravond (SBS6) 499.00013. FOX / 0.7%
14. Hart van Nederland (SBS6) 490.00014. Eurosp / 0.6%
15. BankGiro Miljonairs (RTL4) 472.00015. Ziggo / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 57,4%
02. RTL Nederland 16,8%
03. Talpa TV 13,4%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Wat heeft u liever in de zomer: buitenlandse versies van Nederlandse programma's of herhalingen van Nederlandse programma's?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen