RTL 4 boekt succes met zomerse tv-show B&B Vol Liefde

De kijkcijfers van maandag 19 juli 2021 (SKO) – RTL 4 boekt succes met de dagelijkse datingshow B&B Vol Liefde. Ook de tweede uitzendweek is gisteren met prima kijkcijfers van start gegaan.

Art Rooijakkers © RTL

Om de kijker de hele zomer lang verse content te bieden op prime time, zendt RTL 4 momenteel de dagelijkse datingshow B&B Vol Liefde met presentator Art Rooijakkers uit. De eerste uitzendweek trok vorige week gemiddeld 755.000 kijkers en gisteren begon de tweede uitzendweek met 757.000 kijkers (16 procent marktaandeel).

Goud voor Slimste Mens

RTL 4 pakte daarmee brons op prime time. De grote winnaar was NPO 2’s De Slimste Mens met 1,6 miljoen kijkers (32 procent) en daarna was de NPO 1-combinatie MAX Vakantieman (945.000 en 19 procent) en Swanenburg (856.000 en 20 procent) het meest in trek.

De vierde plek is voor SBS 6. Die zender trok met De Oranjezomer 711.000 kijkers (17 procent). Daaraan voorafgaand trok de Familie Gillis-soap 351.000 kijkers (7 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 244.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Police Academy: 227.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Matchplay: 201.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Braveheart: 140.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Terug naar de kust: 128.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Season for Love: 125.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (933.000), Ik weet er alles van (780.000), RTL Boulevard (761.000), Editie NL (698.000) en Meer dan goud (578.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Op1 (696.000), Hart van Nederland (624.000), Humberto (623.000), Journaal laat (549.000) en Shownieuws (393.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.984.00001. NPO1 / 24.3%
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.612.00002. RTL4 / 19.3%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.204.00003. SBS6 / 10.6%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.071.00004. NPO2 / 10.6%
05. MAX Vakantieman (NPO1) 945.00005. RTL7 / 4.7%
06. EenVandaag (NPO1) 933.00006. RTL5 / 4.5%
07. Swanenburg (NPO1) 856.00007. Vero / 4.2%
08. Ik weet er alles van (RTL4) 780.00008. NET5 / 3.1%
09. RTL Boulevard (RTL4) 761.00009. NPO3 / 2.7%
10. B&B Vol Liefde (RTL4) 757.00010. RTL8 / 2.6%
11. De Oranjezomer (SBS6) 711.00011. SBS9 / 1.4%
12. Editie NL (RTL4) 698.00012. BBC / 1.1%
13. Op1 (NPO1) 696.00013. Discov / 1.1%
14. Hart van Nederland (SBS6) 624.00014. TLC / 0.9%
15. Humberto (RTL4) 623.00015. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 37,6%
02. RTL Nederland 32,2%
03. Talpa TV 19,3%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vanavond debuteert Marc-Marie Huijbregts in De Slimste Mens. Houdt hij het langer dan 1 aflevering vol?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat SBS 6 ook na de zomer een dagelijkse talkshow met de VI-mannen moet uitzenden?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen