Op1 met ruziënde Quinsy Gario ruim langs concurrent Humberto

De kijkcijfers van maandag 26 juli 2021 (SKO) – Quinsy Gario, die uit de politieke partij BIJ1 van Sylvana Simons gestuurd is, zat gisteren in de talkshow Op1. Het leverde mooie kijkcijfers op.

Quinsy Gario en Erik Dijkstra © Op1

Op1 wist met de ruziënde Quinsy Gario 812.000 kijkers (23 procent marktaandeel) te boeien op de late avond van NPO 1, de meest bekeken uitzending in twee weken tijd. Daarmee was de talkshow meer in trek dan concurrent Humberto Tan, die bij RTL 4 uitkwam op 624.000 kijkers (19 procent).

Warrig gesprek

Het interview met Quinsy Gario is behoorlijk bekritiseerd op social media. “Wat een warrig gesprek. Iedereen scheldt altijd op Harry Mens, maar hij had dit interview een stuk beter gedaan”, zegt Story-journalist Jeffrey Stevens bijvoorbeeld. En tv-maker Jelte Sondij: “Dit interview kan wel fluiten naar de Sonja Barend Award.”

Toch zijn niet alleen de presentatoren aan tafel, maar ook Quinsy zélf door de mand gevallen, vindt Jelte. “Laatste seconden van interview Quincy Gario zijn tekenend. Opeens heeft ‘ie de pik op iedereen aan tafel en zijn dát z’n vijanden.”

Fragment

Een fragment uit Op1:

Slimste Mens op één

De Slimste Mens was de winnaar op prime time met 1,6 miljoen kijkers (32 procent) op NPO 2. Direct erna hield Nieuwsuur er 661.000 (15 procent) over.

NPO 1 pakte zilver met 867.000 kijkers (18 procent) voor Studio Tokio, Swanenburg trok direct erna slechts 585.000 kijkers (13 procent).

Verder waren SBS 6′ De Oranjezomer (791.000 kijkers en 19 procent) en RTL 4’s B&B Vol Liefde (759.000 en 16 procent) het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 329.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Lo Chiamavano Trinita: 221.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Troy: 198.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Police Academy 3: 187.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Onze Jongens: 116.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Love on the Vines: 109.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Tokio Vandaag (851.000), RTL Boulevard (838.000), Ik weet er alles van (812.000), EenVandaag (810.000), Editie NL (723.000) en Zes Uur Nieuws (563.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (812.000), Humberto (624.000), Journaal laat (523.000), Hart van Nederland (507.000) en Shownieuws (356.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.036.00001. NPO1 / 23.4%
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.552.00002. RTL4 / 19.8%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.185.00003. NPO2 / 11.7%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.081.00004. SBS6 / 10.3%
05. Studio Tokio (NPO1) 867.00005. RTL7 / 3.9%
06. Tokio Vandaag (NPO1) 851.00006. NET5 / 3.8%
07. RTL Boulevard (RTL4) 838.00007. RTL5 / 3.8%
08. Ik weet er alles van (RTL4) 812.00008. Vero / 3.5%
09. Op1 (NPO1) 812.00009. RTL8 / 2.3%
10. EenVandaag (NPO1) 810.00010. NPO3 / 2.1%
11. De Oranjezomer (SBS6) 791.00011. Comedy / 1.3%
12. B&B Vol Liefde (RTL4) 759.00012. Eurosp / 1.3%
13. Editie NL (RTL4) 723.00013. SBS9 / 1.2%
14. Tokio Live (NPO1) 683.00014. Discov / 1.1%
15. Nieuwsuur (NPO2) 661.00015. RTLZ / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 37,2%
02. RTL Nederland 31,0%
03. Talpa TV 18,8%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen