Max Verstappen trekt ’s middags meer kijkers dan alles op prime time

De kijkcijfers van zondag 4 juli 2021 (SKO) – Max Verstappen heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen voor het oog van 1,7 miljoen kijkers. Daarmee versloeg hij alle tv-sterren op prime time.

Max Verstappen © Ziggo Sport

Het is de derde keer op rij dat Max Verstappen wint. Vorige week won de Formule 1-coureur ook al de race in Oostenrijk en die week daarvoor was hij de snelste in Frankrijk. Het gebeurde allemaal voor het oog van 1,7 miljoen kijkers. Daarvan keken er 1,3 miljoen (45 procent) via Ziggo Sport en 454.000 (16 procent) via Ziggo Sport Select.

Max verslaat tv-sterren

De racende Max Verstappen trok ’s middags meer kijkers dan alle programma’s op prime time. Daar was Frits Sissing de grote winnaar met 1,1 miljoen kijkers (25 procent) voor Tussen Kunst en Kitsch, gevolgd door de Simone Kleinsma-show Klassiekers met Kleinsma met 972.000 kijkers (22 procent) op hetzelfde net.

RTL 4 pakt zilver op prime time: de Caroline Tensen-show Eén tegen 50 kwam uit op 745.000 kijkers (17 procent), waarna Martijn Krabbé’s Uitstel van Executie er 454.000 (11 procent) overhield.

Verder waren NPO 2’s Nieuwsuur (524.000 en 12 procent) en NPO 3’s Bloed, Zweet en Tranen (417.000 en 9 procent) het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Shownieuws: 389.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Bolgen: 264.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Back to the future: 249.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek: 184.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 182.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 127.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Studio Sport (968.000), Half acht nieuws (949.000), RTL Boulevard (708.000), Editie NL (662.000), Ode aan onze veteranen (658.000), De Oranjezomer Vooravond (612.000), Zes uur nieuws (525.000) en vtwonen (443.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Andere Tijden Sport (1 miljoen), De Avondetappe (765.000), Hart van Nederland (756.000), De Oranjezomer (533.000) en Voor Hetzelfde Geld (398.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.017.00001. NPO1 / 26.0%
02. Autosport F1 GP AUT (Ziggo) 1.271.00002. RTL4 / 15.3%
03. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.146.00003. SBS6 / 12.0%
04. Andere Tijden Sport (NPO1) 1.042.00004. NPO3 / 6.4%
05. Klassiekers met Kleinsma (NPO1) 972.00005. NPO2 / 5.5%
06. Studio Sport (NPO1) 968.00006. RTL7 / 4.9%
07. Half acht nieuws (RTL4) 949.00007. Vero / 4.1%
08. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 884.00008. RTL8 / 3.9%
09. Tour de France (NPO1) 838.00009. RTL5 / 3.4%
10. De Avondetappe (NPO1) 765.00010. NET5 / 2.1%
11. Hart van Nederland (SBS6) 756.00011. Comedy / 1.2%
12. Een tegen 50 (RTL4) 745.00012. Ziggo / 1.2%
13. RTL Boulevard (RTL4) 708.00013. N.geog / 1.2%
14. Editie NL (RTL4) 662.00014. RTLZ / 1.1%
15. Ode aan onze veteranen (NPO1) 658.00015. Spike / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 37,9%
02. RTL Nederland 28,6%
03. Talpa TV 18,9%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u dat de Formule 1 op de lijst moet met evenementen die niet achter de betaalmuur mogen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen