Frank Dane’s debuut als showmaster geen kijkcijferhit op SBS 6

De kijkcijfers van zaterdag 10 juli 2021 (SKO) – Het debuut van Frank Dane als showmaster op SBS 6 is vooralsnog geen kijkcijfersucces. Er keken gisteren weinig mensen naar zijn gloednieuwe spelshow.

Frank Dane © William Rutten

Frank Dane’s eerste programma, BEAT ME: The Five Knock-outs, is op de zaterdagavond van SBS 6 met een magere 415.000 kijkers (12 procent marktaandeel) van start gegaan. Daarmee wist de radiomaker maar nét een plaats te veroveren in de dagelijkse kijkcijfer top 15. De Oranjezomer ervoor trok 512.000 kijkers (13 procent) en Shownieuws erna trok 577.000 kijkers (15 procent).

Teleurstellende score

Het is best een teleurstellende score voor de Frank Dane-show. De concurrentie is in deze zomerperiode immers behoorlijk mild. NPO 1 wist met de cabaretvoorstelling Pesetas van Van der Laan en Woe slechts 560.000 kijkers (16 procent) te boeien en RTL 4 trok met de Australische Lego Masters 416.000 kijkers (12 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren NPO 2’s Nieuwsuur met 587.000 kijkers (16 procent) en Deadwater Fell met 482.000 kijkers (13 procent) op NPO 3.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 4 scoorde met Lego Masters Australië: 416.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Lock Up: 172.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 164.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Private Eyes: 143.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Divergent: 143.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 77.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (778.000), Sportjournaal (746.000), Editie NL (663.000), Floortje (572.000), Zes uur nieuws (514.000), RTL Boulevard (512.000) en De Oranjezomer Vooravond (512.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren De Avondetappe (989.000), Hart van Nederland (630.000), Studio Sport (483.000), Vera (480.000) en De Oranjezomer (470.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.667.00001. NPO1 / 22.8%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.182.00002. RTL4 / 14.3%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.012.00003. SBS6 / 13.2%
04. De Avondetappe (NPO1) 989.00004. NPO2 / 9.6%
05. EenVandaag (NPO1) 778.00005. NPO3 / 6.1%
06. Sportjournaal (NPO1) 746.00006. Vero / 3.4%
07. Tour de France (NPO1) 664.00007. RTL7 / 3.4%
08. Editie NL (RTL4) 663.00008. RTL8 / 2.8%
09. Hart van Nederland (SBS6) 630.00009. NET5 / 2.5%
10. Nieuwsuur (NPO2) 587.00010. RTL5 / 2.1%
11. Shownieuws (SBS6) 577.00011. BBC / 1.5%
12. Floortje naar het einde (NPO1) 572.00012. Comedy / 1.5%
13. Van der Laan en Woe Pesetas (NPO1) 560.00013. Spike / 1.4%
14. Zes uur nieuws (RTL4) 514.00014. SBS9 / 1.1%
15. RTL Boulevard (RTL4) 512.00015. FOX / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,5%
02. RTL Nederland 23,8%
03. Talpa TV 20,2%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen