Daphne Deckers bíjna eerste afvaller Slimste Mens: 1,7 miljoen kijkers
De kijkcijfers van maandag 12 juli 2021 (SKO) – De zichzelf als intellectueel afficherende Daphne Deckers is voor het oog van 1,7 miljoen kijkers bíjna als eerste kandidaat uit De Slimste Mens gevlogen.
De zomerse televisiehit De Slimste Mens is terug voor een nieuw seizoen. In de eerste aflevering streden Bert Visscher, Daphne Deckers en Sergio Vyent, bekend van First Dates, tegen elkaar. Uiteindelijk bleek Bert ‘de slimste’ van de avond, terwijl Daphne en Sergio tegen elkaar speelden in het slotspel. Op een haar na wist Daphne haar positie veilig te stellen.
Slimste Mens pakt goud
De Slimste Mens was met zijn seizoensopener direct het meest bekeken programma van de avond. De kennisquiz kwam uit op een torenhoge score van 1,7 miljoen kijkers (32 procent marktaandeel) en daarmee hield NPO 2 alle concurrentie behoorlijk op afstand. Direct na de quiz wist Nieuwsuur nog 739.000 kijkers (16 procent) te boeien.
NPO 1 pakte zilver met de combinatie MAX Vakantieman (1,1 miljoen en 20 procent) en De Avondetappe (903.000 en 20 procent). Het brons is voor RTL 4, waar het dagelijkse programma B&B Vol Liefde met 764.000 kijkers (15 procent) begon. Verder was De Oranjezomer het meest in trek met 708.000 kijkers (16 procent) op SBS 6.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 275.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met All Stars 2: 198.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Far and Away: 196.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Incredible Hulk: 194.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met At Home in Mitford: 134.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Ghostbusters: 108.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), RTL Boulevard (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), We zijn er bijna (961.000), EenVandaag (959.000), Sportjournaal (932.000), Ik weet er alles van vips (893.000), Editie NL (846.000) en Zes uur nieuws (565.000) scoorden het best in de vooravond.
Op de late avond waren Op1 (826.000), Humberto (676.000), Hart van Nederland (553.000), Journaal laat (519.000) en Shownieuws (295.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en NPO 2 brons met 11 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.105.000 | 01. NPO1 / 26.1% |
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.746.000 | 02. RTL4 / 21.1% |
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.379.000 | 03. NPO2 / 10.9% |
04. RTL Boulevard (RTL4) 1.157.000 | 04. SBS6 / 9.7% |
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.083.000 | 05. RTL5 / 4.8% |
06. MAX Vakantieman (NPO1) 1.058.000 | 06. NPO3 / 3.3% |
07. We zijn er bijna (NPO1) 1.058.000 | 07. NET5 / 3.2% |
08. EenVandaag (NPO1) 959.000 | 08. RTL7 / 2.9% |
09. Sportjournaal (NPO1) 932.000 | 09. Vero / 2.3% |
10. De Avondetappe (NPO1) 903.000 | 10. RTL8 / 2.3% |
11. Ik weet er alles van VIPS (RTL4) 893.000 | 11. SBS9 / 1.3% |
12. Editie NL (RTL4) 846.000 | 12. BBC / 1.0% |
13. Op1 (NPO1) 826.000 | 13. Discov / 1.0% |
14. B&B Vol Liefde (RTL4) 764.000 | 14. Comedy / 0.8% |
15. Nieuwsuur (NPO2) 739.000 | 15. TLC / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 40,3% | |
02. RTL Nederland 32,0% | |
03. Talpa TV 16,5% |