Johan Derksen vindt reclameblokken De Oranjezomer te lang: ‘9 minuten!’

Johan Derksen ergert zich mateloos aan de lange reclameblokken in De Oranjezomer, de zomervariant van Veronica Inside op SBS 6. “Er zat er gisteren één tussen die 9 minuten duurde!”

Johan Derksen © De Oranjezomer

Het gaat volgens Johan Derksen wel héél ver hoeveel reclames er in hun programma worden gepropt. De voetbalanalist is er niet over te spreken; hij denkt dat veel mensen wegzappen als er zo’n lang reclameblok begint.

Hond uitlaten

René van der Gijp is het eens met Johan: “Mensen zeggen weleens dat je bij een reclameblok even kunt gaan plassen, maar bij ons reclameblok kun je gaan plassen, de hond uitlaten en nog in bad gaan ook. En als je er dan uitkomt, dan gaan we weer beginnen. Of je hebt nog tijd over om een bakkie koffie te drinken.”

Het is volgens Johan eigenlijk bizar. “Weet je wat ik het leuke vind? Ik heb invloed op de muziek die hier staat en ik hoor al jarenlang dat die nummertjes te lang zijn. Die zijn twee minuten of tweeënhalve minuut. Veel te lang, zeggen ze dan. Gisteren hadden we een reclameblok van 9 minuten en 20 seconden. Dan denk ik: die zijn dus nooit te lang.”

‘Echt veel te lang’

Johan gooit zijn kont tegen de krib. “Ik weet zeker dat nu de helft van de kijkers weggejaagd zijn. Ik begrijp wel dat dit commerciële tv is, maar ze zijn gewoon veel te lang. Dat kun je de mensen niet aan doen.”

Wilfred: “Als we straks op dat Droomparken zitten, dan hebben we zelfs twee breaks in een uur zitten geloof ik. Dan zijn we aan het woord en dan zijn we er weer uit.”

Babbelen rondom reclames

Johan: “Wij zijn er niet omdat we wat te melden hebben, wij moeten wat babbelen rondom reclameblokken.”

Wilfred: “Zo zou je dit programma ook kunnen omschrijven. Maar we doen het met liefde toch?”

Johan: “Ik zit hier al 24 jaar met liefde mijn zakken te vullen.”

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen