Frankrijk – Duitsland best bekeken EK-duel zonder Oranje tot nu toe

De kijkcijfers van dinsdag 15 juni 2021 (SKO) – NPO 1 trok gisteren een hoop bekijks met de EK Voetbal-wedstrijd Frankrijk – Duitsland. Het is het meest bekeken duel zonder Oranje tot nu toe.

EK Voetbal © NOS

Frankrijk – Duitsland, dat met 1-0 is gewonnen door de Fransen, trok ruim 3,1 miljoen kijkers (59 procent marktaandeel) naar NPO 1. Daarmee is het de meest bekeken EK-wedstrijd zonder Oranje sinds de openingswedstrijd van afgelopen vrijdag, Turkije – Italië. Daar keken 2,3 miljoen mensen naar.

RTL 4 op twee

Direct na het voetbal bleven er nog 962.000 mensen (31 procent) hangen op NPO 1 voor de EK-talkshow Studio Europa. Er zapten 506.000 mensen (16 procent) naar SBS 6, dat De Oranjezomer uitzond. RTL 4 trok met Humberto 472.000 kijkers (9 procent).

Het meest bekeken alternatief voor het voetbal was Kopen Zonder Kijken met 468.000 kijkers (10 procent) op RTL 4. Verder waren NPO 2’s Nieuwsuur (436.000 en 8 procent), NPO 2’s College Tour (267.000 en 6 procent) en NPO 3’s Het Beste van Toppop (236.000 kijkers en 4 procent0 het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Het Beste van Toppop: 236.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Gestalkt: 229.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek: 183.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Last Stand: 163.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Hobbit 2: 161.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Rookie: 153.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Sealed with a kiss: 105.000 kijkers.

Vooravond en late avond

De meest bekeken vooravondtitels waren het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Hongarije – Portugal (1,2 miljoen), Half acht nieuws (744.000), GTST (560.000), Editie NL (559.000), RTL Boulevard (537.000), Oranjezomer: De Vooravond (439.000), Zes uur nieuws (438.000) en Zesuurjournaal (391.000).

Op de late avond waren Studio Europa (962.000), Journaal laat (621.000), De Oranjezomer (506.000) en Hart van Nederland (405.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 48 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. EK Voetbal: Frankrijk – Duitsland (NPO1) 3.122.00001. NPO1 / 48.3%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.119.00002. RTL4 / 11.7%
03. Studio Europa (NPO1) 1.514.00003. SBS6 / 6.8%
04. EK Voetbal: Hongarije – Portugal (NPO1) 1.245.00004. NPO2 / 6.4%
05. Half acht nieuws (RTL4) 744.00005. RTL7 / 2.9%
06. Journaal laat (NPO1) 621.00006. NPO3 / 2.7%
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 560.00007. Vero / 2.5%
08. Editie NL (RTL4) 559.00008. RTL5 / 2.5%
09. RTL Boulevard (RTL4) 537.00009. NET5 / 2.0%
10. De Oranjezomer (SBS6) 506.00010. SBS9 / 1.9%
11. Humberto (RTL4) 472.00011. RTL8 / 1.8%
12. Kopen zonder kijken (RTL4) 468.00012. RTLZ / 0.7%
13. De Oranjezomer Vooravond (SBS6) 439.00013. TLC / 0.7%
14. Zes uur nieuws (RTL4) 438.00014. Comedy / 0.7%
15. Nieuwsuur (NPO2) 436.00015. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 57,4%
02. RTL Nederland 19,8%
03. Talpa TV 13,2%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Kijkt u naar het EK Voetbal?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen