Heftig: Quinty Trustfull kortstondig kleurenblind in Koffietijd
Koffietijd biedt de kijker elke ochtend weer een flinke portie absurdistisch tv-amusement. De uitzending van gisteren bereikte al snel een Toren C-gehalte toen het over een gifgroen handtasje ging.
Het is bijna Moederdag en daarom mocht Ron Weil, personal shopper van De Bijenkorf, opdraven met een hele collectie tassen om de kijkers thuis te inspireren. Hij had best een aardig assortiment meegenomen, maar één tasje was echt afschúwelijk lelijk. “Dit is natuurlijk een heel petit exemplaar, maar die valt nogal op”, zei Quinty Trustfull over het gifgroene modelletje.
Ondeugend tasje
Ron begon daarop het tasje aan te prijzen. “Die is héél ondeugend. Het is een ontzettend ondeugend tasje. Het is geïnspireerd op de klassieke Kelly-bag. Het heeft een krokodilprint. De kleur is groen, maar ik vind het gewoon een neon. Dan zie je dat het klassieke ook op een heel eigentijdse manier weer terugkomt.”
Smaken verschillen natuurlijk, maar toen Quinty op een gegeven moment riep dat het neongroene tasje ook zo leuk matchte met de neonroze trui van Ron, sloegen de kijkers thuis pas écht stijl achterover. “Bij jouw trui vind ik het ook echt te gék zo!”, riep de 49-jarige presentatrice.
Kleurenblind
Het kan niet anders dan dat Quinty kortstondig kleurenblind was tijdens deze tv-uitzending. Die twee kleuren zijn afzonderlijk van elkaar al verschrikkelijk, maar als je dat ook nog eens gaat combineren ben je echt een wandelende zuurstok.
De kledinghanger van de Bijenkorf ging er echter totáál in mee. “Ja, dan zie je ook dat al die kleuren eigenlijk helemaal niet zo storend zijn. Eigenlijk wel heel uitgesproken”, sprak hij.
Ying-yang
Combineren moet je leren, aldus Ron. “Het is ying-yang hè? Je kiest dat tasje, maar je kunt er op een andere manier weer voor zorgen dat het wordt getemperd.” O ja, vandaar dat het zo leuk staat met neonroze.
Heeft hij nog een goede tip? “Je moet een tassengarderobe hebben, net als een brillengarderobe. Je moet voor allerlei verschillende momenten tassen hebben.”
1.490 euro
De meest schokkende informatie over dit gifgroene tasje lieten Ron en Quinty overigens achterwege. Het modelletje blijkt van het modemerk Balenciaga te zijn en staat op de Bijenkorf-site te koop voor een verbijsterende 1.490 euro. En dát tasje doet dus mee in een item om Koffietijd-kijkers te inspireren voor leuke cadeaus op Moederdag…
Compleet wereldvreemd. Misschien heeft Quinty wat mensen geïnspireerd in postcodegebied 1261 (Blaricum), maar Mien uit Assen is tijdens de uitzending finaal in haar koffie gestikt.
Het goede nieuws is dat er nog drie exemplaren beschikbaar zijn bij de Bijenkorf. Hartstikke leuk, want dan kunnen Ron en Quinty er misschien ook eentje halen voor Loretta.
Fragment
De verbijsterende beelden: