Chantal Janzen en haar RTL 4-camper doorbreken de miljoengrens

De kijkcijfers van donderdag 4 maart 2021 (SKO) – Het nieuwe programma Chantals Beauty Camper zit in de kijkcijferlift omhoog. De tweede aflevering doorbrak gisteren de grens van één miljoen kijkers.

Chantals Beauty Camper © RTL

Chantal Janzen trapte haar nieuwe programma vorige week af met 959.000 kijkers en 15 procent marktaandeel. Een week later, gisteren dus, wist de tweede aflevering al 1,062 miljoen kijkers (18 procent) te bekoren. Een flinke opsteker, aangezien de meeste nieuwe programma’s juist kijkers verliezen na de première-aflevering.

NPO 1 zakt in

Het helpt Chantal flink dat het kijkcijfermonster Tussen Kunst & Kitsch niet meer op zender is. Dat programma zwaaide vorige week af met ruim 2 miljoen kijkers (32 procent), terwijl Concert van Hoop gisteren op hetzelfde tijdstip 1 miljoen kijkers (17 procent) trok. Daarmee ziet NPO 1 zijn kijkerspubliek met de helft slinken.

Om half tien wist RTL 4 gisteren níet te winnen van NPO 1: De Rijdende Rechter scoorde 1,2 miljoen kijkers (20 procent), terwijl Rooijakkers over de Vloer 1 miljoen kijkers (17 procent) behaalde.

SBS 6 deed goede zaken met de wedstrijd PSG – FC Barcelona, die goed was voor 1,1 miljoen kijkers (19 procent). De vierde zender op prime time was NPO 3 met het door 627.000 mensen (11 procent) bekeken Het Beste van Disco.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 588.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Kingsman The Golden Circle: 414.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 407.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Walk in the Woods: 262.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Star Trek Into Darkness: 189.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Secret Bridesmaids Business: 134.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Half acht nieuws (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen), De Vooravond (971.000), GTST (962.000), Editie NL (901.000) en Tijd voor MAX (751.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (960.000), Pauws Verkiezingsdebatten (865.000), Op1 (726.000) en de voetbalnabeschouwing (506.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 13 procent. Vorige week was dat 27, 18 en 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPo1) 2.382.00001. NPO1 / 22.6%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.593.00002. RTL4 / 20.7%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.251.00003. SBS6 / 13.2%
04. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.214.00004. NPO2 / 7.0%
05. EenVandaag (NPO1) 1.193.00005. NPO3 / 5.5%
06. PSG – Barcelona (SBS6) 1.094.00006. Vero / 5.5%
07. Chantals Beauty Camper (RTL4) 1.062.00007. RTL5 / 4.3%
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.060.00008. RTL8 / 3.0%
09. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 1.035.00009. RTL7 / 2.7%
10. Concert van Hoop (NPO1) 1.034.00010. NET5 / 1.7%
11. De Vooravond (NPO1) 971.00011. Discov / 1.1%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 962.00012. RTLZ / 1.0%
13. Jinek (RTL4) 960.00013. FOX / 1.0%
14. Editie NL (RTL4) 901.00014. Spike / 0.9%
15. Pauws Verkiezingsdebatten (NPO1) 865.00015. BBC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,1%
02. RTL Nederland 31,9%
03. Talpa TV 21,1%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen